• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

אומן אומן ראש השנה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

idos

New Member
בס"ד

שלום רב לרב elzam001
הייתי רוצה לדעת מה דעתך בנושא נסיע לאומן ראש השנה....
אני בעצמי חשבתי על ליסוע אבל לאחר שיחה עם הרב שלי בישיבה בה אני לומד... אני כניראה לא אסע.... הייתי רוצה לברר גם שני דברים בקשר לנסיע לאומן : 1 רבנו כתב בליקוטי מוהר"ן שצריך לסוע אליו (הוא רושם לצדיק אם אני לא טועה... זה יכול להיות גם רבי שמעון\ מערת המחפלה וכו'? )- על זה הרב שלי השיב שרבנו גם אמר שכל מקום שהוא הולך הוא הולך לא"י ושרבינו התכוון לכך שחסידים שלו שבגולה יבואו אליו ....
2 לפי הגמרא (אם אני לא טועה , אני לא יודע איזה גמרא) מותר לאדם לעזוב את את א"י רק לצורך לימוד תורה, נשיאת אישה ופרנסה... ולפי הרמב"ם (או פוסק אחר אם אני טועה) ההגדרה של לימוד תורה הוא רק שאם אין לך ישיבה בא"י שאתה יכול ללמוד בא אז מותר לך לסוע לחו"ל על מנת ללמוד שם בישיבה....
בתודה מראש עידוס
 

breslav

Member
בעזרהי"ת
שלום רב
לך ולרבך אני מציע לא לנסוע לאומאן וחבל לכם על הזמן לשבור את הראש בשאלות וספקות והירהורים ובלבולים.
רביז"ל - למי שמבין קצת בחכמתו - הוא בלתי ניתן להשגה, כי הוא ענו ופשוט בתכלית הפשיטות. לכן כל החכמולוגים שעדיין חושבים שהם מבינים משהו בהשגת אלקתו יתברך הם נישארים מאחור, כי מי שחושב שהוא יודע סימן שאינו יודע ומי שאומר שאינו יודע יכול להיות שהוא יודע. כי החכמה הכי גדולה לא להיות חכם כלל. ומי שהוא חכם בעיניו שישאר מאחור, תחת שליטתו של עמלק, ככתוב: ויזנב בך כל הנחשלים אחריך.
רביז"ל אמר שהוא יכבוש את העולם עם האנשים הפשוטים שקוראים כל יום תהלים בפשטות והחכמים ישארו מאחור.
אברהם
 

אלזם

New Member
בס"ד

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>הבטחת רבנו זכרונו לברכה</span>
רבנו ז"ל ייחד שני עדים נאמנים תלמידו רבי אהרון מברסלב ותלמידו רבי נפתלי מנעמרוב, והבטיח ואמר בפניהם, מי שיבוא על קברו ויאמר שם אלו העשרה מזמורי תהילים, ויתן פרוטה לצדקה עבורו אפילו אם גדלו ועצמו עוונותיו וחטאיו מאד מאד חס ושלום, אזי אתאמץ ואשתדל לאורך ולרוחב להושיעו ולתקנו. ואמר: אשתטח לאורך ולרוחב להיטיב עמו. בפיאותיו אמשכהו ואוציאהו משאול תחתיות. ואני חזק בכל הדברים שלי, אך בזה אני חזק ביותר, שאלו העשרה מזמורי תהילים מועילים מאד מאד, ואמר שהוא תיקון הכללי, כי כל עברה יש לה תיקון מיוחד, אבל תיקון הזה הוא תיקון הכללי.



כמו שהרב אמר - צריך להאמין בפשיטות ותמימות בלי חכמות כלל - שהכל אמת !
 

idos

New Member
בס"ד

שוב שלום ,
אני מקבל את התשובה שלך במידה מסוימת (לפחות מה שהבנתי ממנה) אבל בכל זאת לא ממש עניתה לי על השאלות שלי .... מה רבנו כותב על אומן ? (אם תוכל גם להגיד לי באיזה תורה מדובר אני הודה לך מאוד)
ומה היחס של רבינו לארץ ישראל וקדושתה?
בתודה מראש וחודש טוב עידו
 

breslav

Member
בעזרהי"ת
שלום עידו

..."אבל בכל זאת לא ממש עניתה לי על השאלות שלי .... "
אתה רוצה שאענה על השאלות שלך, ואתה רוצה שאציין לך היכן רביז"ל מדבר על הנושא, ואתה רוצה להתחכם ולבדוק אם רביז"ל צודק או ראש השיבה שלך צודק, ואתה רוצה להשתמש עם השכל שלך כדי להגיע למסקנות וכו' וכו'.. ואח"כ השכל שלך יחליט כן או לא.
צא מזה. חבל לך על הזמן. לרביז"ל אי אפשר להגיע עם שכל, אלא רק באמונה פשוטה בלי חכמות, ועובדה שלא הגעת לרביז"ל עד היום כי אתה עדיין עובד עם השכל...
מקווה שהפעם הבנת אותי.
אברהם
 

idos

New Member
בס"ד
לא זה לא מה שאני רוצה .... אני רוצה לדעת מה רבנו היה רוצה מימני... אני רציתי ללכת לסוע לאומן עד שהרב שלי דיבר איתי על כך
אבל יחד עם זה אני מאמין בהשגחה פרטית ושכל מה שעובר עלי בא ללמד אותי משהו... עכשיו יש לי בעיה כי מצד אחד.... יש לי רב (וצריך ללכת אחרי הרב) מצד שני לפי מה שהבנתי קצת מהספר האחרון של הרב ארוש יכול להיות כל מיני דברים שבאים להרחיק את האדם ליפעמים אפילו על ידי צדיקים (גן האמונה לא זוכר איזה פרק.... זה שם שהוא מדבר על האנשים הענקיים שאחזו אילנות גדולים שהמשנה למלך פוגש והם אומרים לו שבודאי אי אפשר וכו'...) עכשיו בתוך כל ההתלבטויות שלי אני רוצה להחליט לפי רבינו מה הוא היה רוצה מימני באמת... בישביל זה אני רוצה לדעת בידיוק מה רבינו אומר על ראש השנה..?. ומה הוא אומר על ראש השנה שלו..?. למה דוקא אצלו.... ?ומה רבינו אומר על ארץ ישראל...? כי נכון לעשיו אני ידוע ש"אומן אומן ראש השנה " זה שרבינו אמר משהו בסיגנון של ראש השנה שלי עולה על הכל וההבטחה הנ"ל (תיקון הכללי , צדקה) ושזה הפך היום כבר לסוג של מסחרה (בלי לפגוע חס ושלום) (ושלא לדבר על כל הגוים שונאי ישראל שמפרנסים שם )
תודה שוב ומחילה על העקשנות....
 

breslav

Member
בעזרהי"ת
שלום עידו
אני שמח שאתה עקשן, כי אמרו חז"ל: לא זכו ישראל לתורה אלא מפני שהם עם קשה עורף.
בכל זאת אני לא מבין, למה לך לשבור את הראש להכנס לספקות ובלבולים, מי צודק מי לא צודק, שעל זה אומר רביז"ל, שכבדות לב נובעת מספקות, משאלות שלא מוצאים להן תשובות. מה חסר לך כמו שאתה, לומד בישיבה, מקיים מצוות, מסתובב אצל חכמים גדולים וכו'. עזוב, שכח מאומאן תמשיך את חייך כרגיל, מה רע לך ומה חסר לך שאתה הולך ומחפש כל הזמן לרוות צימאונך, עד שאתה מגיע בגלל זה לעצבות.
אגב, קרא את הסיפור של רביז"ל מ"רב ובן יחיד", תמצא את זה בספר סיפורי מעשיות לרביז"ל.
חזק עצמך, כי מכל הבלבולים נולדים לך כלים חדשים שבהם תזכה להשגת אלקותו יתברך, כדברי רביז"ל.
אברהם ציון
 

אלזם

New Member
בס"ד בר"ה
שלום רב עידו...

כאן תוכל לקרוא את המעשה מסיפורי מעשיות שציין הרב אברהם ציון שליט"א.
<a href='http://www.happy.org.il/all/books/showContent.php?category=936' target='_blank'>לחץ כאן כדי לראות את המעשה</a>

בנוסף יש כאן את כל ספר : "סיפורי מעשיות:"
<a href='http://www.happy.org.il/all/books/subCategories.php?category=927' target='_blank'>ספר: סיפורי מעשיות</a>
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון