• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

אחדות

אלזם

New Member
אחדות...

2 חיילים נהרגו ואחד, גלעד שליט, נעדר במבצע בעזה. זאת ההודעה שקבלתי לפלאפון. יום אח"כ אני מקבל עוד הודעה, יש נעדר נוסף, אליהו אשרי מהיישוב איתמר.הבנתי שמדובר באח של מדריכה בבני עקיבא בצוות שלי. הייתי בשוק! עכשיו כבר הרגשתי הרבה יותר מחובר לעניין של החטופים.
נסעתי להתפלל בכותל ביום רביעי, לשלומם של החטופים.
יום חמישי בבוקר קבלתי טלפון מאחי, אליהו נמצא מת ברמאללה, הוא נורה בראשו מטווח קצר כבר ביום ראשון כמה שעות בודדות אחרי חטיפתו.
נסעתי באותו יום ללוויה בירושלים. אין ספק שזה היה אחד הימים העצובים.
בהתחלה הייתי נסער, עד שנרגעתי, והתחלתי לחשוב מה זה בעצם אומר לנו. מה ה' רומז לנו ברמזים כאלה עבים? וגם אם זו לא הסיבה המדויקת, צריך לקחת איתנו משהו מכל הסיפור, לא להישאר במקום.

(כג) ו
 

אשת נח

New Member
שבוע טוב!

עם ישראל סבל במצרים
וידוע שכל אחד מאיתנו
צריך לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים.
מצרים אותיות צר-מים
חוסר במים
'ואין מים אלא תורה'.
וכמו שכתבת ארז,
תורת ישראל קשורה לארץ ישראל ולעם ישראל.
זו האחדות!

בראש פרשת כי תבוא מצויה פרשית הביכורים
הכוללת בתוכה את הכרזתו של מביא הביכורים:

 

alia1

New Member
בס"ד,

ומצרים-למדנו רבנו זיע"א ב"ליקוטי מוהר"ן"הקדוש-
הוא מצר-ים....
וכל הגלויות נקראות -מצרים
כי הדיבור הוא במצר הגרון-
כמו אינו יוצא נכון,
אלא,ממצר-מהערף-(הוא אותיות פרעה)...

ואיך אפשר לא להזכיר את התאריך של היום-

ה' באב-יום ההילולא של האר"י הקדוש

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>ה' אב--אותיות אהב</span>
מלמד שיום זה מסוגל לאהבת ה'
ולאהבת הבריות מתוך התבוננות
פנימית
הארי הקדוש-אותיות אריה-וכן
מזלו של חדש אב.
אריה-ר"ת אלול,ראש השנה,
יום כיפורים הושענא רבה.

וגם אותיות יראה-ראיה-ללמדנו
שיש לנו היכולת להתבונן קדימה-
לצפות למרחוק ולהתכונן לגילויים
נשגבים של אלול ותשרי.
אב-מרמז לספירת החכמה
הנקראת אב,
ו"איזהו החכם-הרואה את הנולד"-
ניתנת לנו בחדש אב
יכולת מיוחדת לראות איך שכל דבר
נולד ומתהווה מדבר ה' ואיך ש"אין רע
יורד מלמעלה"

לפי האגדה הודיע אליהו הנביא על
לידתו של האר"י(ר'יצחק בן שלמה אשכנזי
לוריא זצוק"ל)הקדוש,לאביו ר' שלמה ובא לבריתו
כדי לשמש כסנדק.
האר"י רגיל היה לצאת עם תלמידיו
להרי צפת,לשדות ולקברי צדיקים,והיה דורש
בפניהם סתרי תורה ורעיונות נשגבים.
הוא לא כתב מאומה,ואף אסר על תלמידיו
לרשום את דבריו.
תלמידיו"גור הארי",כולם מחכמי הנגלה
והנסתר,ביניהם הצטיין ר' חיים ויטאל שסידר
תורת רבו,אך נאמן לאיסורו,לא הוא כתב,אלא,בנו
ר' שמואלויטאל הוא זה שפרסם את דברי האר"י
ואביו בספרים,בהם העיקרי-"עץ החיים".

תלמידיו של האר"י ראו בו ניצוץ
של משה רבינו וכינוהו "האר"י הקדוש".

זכותו יגן עלינו.
 

alia1

New Member
"גם כי אזעק ואשוע שתם תפלתי...
סכותה בענן לך מעבור תפילה
"(מגילת איכה)

אם עתה,לקראת יום תשעה באב,מקוננים אנו על גלותנו
המרה,שמני אז נסתמו שערי התפילה,ועדיין לא נושענו,
מקווים אנו שמהיום והלאה,יתקבלו תפילותינו,וביום זה
אשר בו נולד המשיח,יפתחו שערי תפילה ותבוא הגאולה
בימינו אמן.
ויש רמז נפלא בשמות הפרשות אשר אנו קוראים
לפני תשעה באב ולאחריו כדלהלן:

"מטות"--מרמז על ירידת ישראל מטה בעת הגלות.

"מסעי"--עם ישראל נסעו והוגלו מגוי אל גוי ונתפזרו בכל הארצות.

"דברים"--מלשון דבר הקשה כגידים,שנתקיים בהם בישראל כל הפורענויות שנתנבאו הנביאים.

"ואתחנן"--עתה לאחר תשעה באב,הגיעה עת לחנינה ולהתחנן לפני הקב"ה על הגאולה.

"עקב"--ובסוף(בעקב)יהיה-

"ראה"--ראה יראו כל בשר כי גאל ה' את עמו חשף זרוע קדשו.

"שופטים"--ושפטים רעים יבואו על כל הגויים שהצרו לישראל.

"כי תצא"--כי אז יצאו כל צבאות ה' מארץ גלותם.

"כי תבא"--כי תבואו אל ארץ אשר ה' אלקיך נותן לך לנחלה או אז תהיו--

"נצבים"--כולכם לפני ה' אלקיכם.

"וילך"--לשון יחיד,כלם ילכו כאיש אחד בלב אחד אל אביהם שבשמים.

"האזינו"--כלכם לתורת ה',להבטחותיו וליעודיו על הגאולה העתידה,שאז יהיה-

"וזאת הברכה"--האמיתית,עין לא ראתה זולתך לעדי עד ולנצח נצחים ואז--

"בראשית,יחדש הקב"ה את עולמו כקדם בב"א. (עפ"י'ישמח משה')
 

alia1

New Member
"כי רגע באפו חיים ברצונו"(תהלים ל')


עת שהקב"ה מעניש את ישראל

כבר הוא מכין להם את הישועה,

ולכן כבר בתשעה באב,בעת חרון -

אפו של הקב"ה נולד משיח,כי

רגע באפו חיים ברצונו--בעת

חרון אפו בחורבן בית המקדש,

באותו רגע חיים ברצונו-אז

נולד משיח הנקרא חיים.

א---י--כ---ה

ר"ת:"א'ני ה' י'ודע כ'ל".
 

alia1

New Member
מגילת איכה-לא רק סדר טכני.........


מגילת איכה,בת חמישה פרקים כדלהלן:
פרק ראשון--22 פסוקים מסודרים לפי הא"ב.

פרק שני --22 פסוקים מסודרים לפי הא"ב-חוץ מהאות פ' שקודמת לאות ע'.

פרק שלישי-66 פסוקים-3 פעמים בסדר א"ב-ובכולם פ' קודמת ל-ע'.

פרק רביעי-22 פסוקים לפי הא"ב-ופ' קודמת ל-ע'.פרק חמשי-22 פסוקים ללא סדר ברור.

ירמיה הנביא כותב את המגילה,נאלץ לתאר את
חרבן ביהמ"ק.ירידת העולם כולו-ויש בלבול גם באותיות-
הסדר אינו נשמר על כנו.אלא,שזה לא קורה בבת אחת
אלא,בשלבים.

פרק א'-הוא שלב 1 בירידה.בית המקדש עוד קיים.
האותיות עדיין בסידרן.ואז יש בכיית הדורות בפרק שני,
ומתחילות להתבלבל ה-פ' וה-ע'.

חז"ל מסבירים במסכת סנהדרין(קד',ב')-שמפני
המרגלים הוחלפו אותיות אלה:"שאמרו בפיהם מה
שלא ראו בעיניהם".
הפה קדם לעין.
זו תחילת החורבן-כשיש שימוש לא נכון בדיבור.
באותיות האדם לוקח את כחו המרכזי כאדם-ומשתמש
בו להחרבת העולם במקום לבניינו.


פרק שלישי-הסדר נכפל 3 פעמים-וזה יוצר 7 פעמים אותיות הא"ב
במגילה כולה.שבע-כמספר ה"טבע"-שבעת ימי השבוע-ומתחיל
לקרבנו לגאולה אל הטבע-אל הסדר שלפני החורבן.
כך גם בפרק רביעי.בפרק ב'-ירדנו בסולם-ובפרק ד'-חוזרים
לאותה מדרגה של פרק שני,אך בכיוון עולה.

ואז מגיע פרק חמשי-המבולבל שבהם שדורש סדר אחר!
אומרים חכמי ישראל שאת פרק ה'-יסדר המשיח.
לא יגנוז אותה-אלא יחזיר האותיות למצבן הנכון.

מגילת איכה-ירידה ועליה.קינה ונחמה.
סדר האותיות שבהן נברא העולם,מסודרות לפי
המצב באותה העת.ירמיה הנביא יודע זאת,הוא
אמנם מסיים בלשון פורענות,כי זה מצבנו כרגע:
"כי אם מאס מאסתנו קצפת עלינו מאד",אך אנו
חוזרים פסוק אחורנית,ומסיימים בלשון הגאולה:

"השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם"
 

alia1

New Member
getpicture1lk8.jpg
 

אשת נח

New Member
בפרשת השבוע-ואתחנן

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>• חיים כולכם היום </span>

''ואתם הדבקים בה' אלהיכם, חיים כלכם היום'' (ד, ד)

''חיים כולכם היום''
אימתי? משתהיו כולכם אגודה אחת (כשתהיו מאוחדים ומלוכדים).
וכן אתה מוצא, שאין ישראל נגאלים עד שיהיו כולם אגודה אחת,
שנאמר:
''בימים ההמה ילכו בית יהודה על בית ישראל ויבואו יחדיו מארץ צפון...
(ירמיה ג, י''ח).

ואתם הדבקים בה' אלוקיכם"
מי שדבק תמיד בהקב"ה, שהוא חיי-החיים,
"חיים כולכם" - הוא חי חיים אמיתיים,
חי בעצם, "היום" .
אף בעולם-הזה הנקרא "היום",
ככתוב "היום לעשותם".
(כתר-שם-טוב עמ' יא)

* * *
וכך מבואר פסוק זה בזוהר:
הדבקות בהקב"ה וההתבטלות אליו יתברך
אינן ממעטות את חיותו של האדם, אלא להפך
הן גורמות לחיים אמיתיים.
כדכתיב (משלי יט),
"יראת ה' - לחיים";
ככל שתגדל יראתו וביטולו של האדם, כן יתרבה שפע חיותו.
 
חלק עליון