• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

בירור על מושג האמת לרבינו

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

nadav_db

New Member
לכבוד הרב שלום!

בתורה ס"ו ובתורה רנ"א חלק א רבינו עוסק בנושא האמת והשקר כיצד זה מופיע בפועל באדם.
רבינו נותן דוגמא בתורה ס"ו לשקר כאשר אדם מתפלל ועושה תנועות ושקרים בשביל בני אדם. כגון להכות כף אל כף וכו'.
וכן בתורה רנ"א מגדיר רבינו איש אמת "שעושה מצוות בשלמות ובכל הדקדוקים בינו לבין קונו, כמו שמדקדק לעשות המצוה בפני בני אדם, שזה בחינת אמת...".

שאלתי היא האם ההתנהגות השקרית בקיום התורה והמצוות היא רק כאשר האדם מדקדק יותר בפני בני-אדם מאשר הוא לבדו או גם ההיפך כלומר שלבדו הוא מדקדק יותר ובנוכחות בני-אדם, למשל מחמת בושה הוא פחות מדקדק?
למשל, כאשר לבדו מברך על הפרי בכוונה במתינות ובקול דיבור רגיל אבל בחברת אנשים מברך בחטף ובלחש.
ניתן לעיין בתורה רנ"ו במיוחד כיצד רבינו בונה את המאמר בדווקא על האופן הראשון כנ"ל.

כל הברכות,
 

nadav_db

New Member
רוב תודות על התשובה.
כנראה שלא דייקתי בשאלה.
למעשה השאלה היא:
אם, למשל, אני מברך על פרי במתינות, בכוונה וומשמיע לאוזני הברכה כראוי שאני לבד בביתי.
לאומת זאת, בעבודה בחברת ציבור אנשים אני מברך במהירות, ללא כוונה ובלחש בגלל בושה מסויימת האם זה בכלל התנהגות השקר שכותב ריבינו בתורות הנ"ל או שזה שייך לעניין אחר?
 

breslav

Member
בעזרהי"ת
שלום נדב
תרבה בהתבודדות כי אין מעלה גדולה מזו. הנהגה זו פותרת את הבעיות ומסלקת את כל הבילבולים ובמיוחד הופכת את האדם למתון ההיפך מהפזיזות, פזיזות המעשה ופזיזות המחשבה.
כי כאשר האדם פזיז אזי הוא לא רואה לנגד עיניו את מה שמונח לפניו כי מחשבתו רצה בפזיזות ממקום למקום ואזי הוא מבולבל.
הפעם אקצר כי ריבוי המילים מקפיץ לך המחשבה משורה לשורה.
בהצלחה
אברהם
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון