• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

הרב אורי עמוס שרקי הי"ו

alia1

New Member
הרב אורי שרקי
מנהיגות יהודית והפריימריז בליכוד
"בשבע", כסלו תשס"ט



העוצמה של אירועי הפריימריז בליכוד ועוצמת ההד שלהם בתודעה הציבורית הם ראייה נחרצת לצדקת דרכה של מנהיגות יהודית. הכניסה לליבה של הפוליטיקה אל תוככי מפלגת השלטון התבררה כצעד המכריע לשינוי פניה הפוליטיים של מדינת ישראל. ההדים והרעש ששאלת מעמדה של מנהיגות יהודית בליכוד עוררו מראים בעליל כי משה פייגלין נגע בנקודה הקרדינלית של החיים הפוליטיים. אפילו דחיקתו למקום הלמ"ד-ו"וניק מותירה אותו בעמדה של כוח המאיימת על מנהיגותו הרודנית של בנימין נתניהו בקרב מפלגתו, ומצילה את הרוח הדמוקרטית בקרב הליכוד.

מנגד, חיפושי הדרך הנואשים של הציבור הדתי-לאומי מאפיינים חברה הנאבקת במאבקים שאבד עליהם הכלח, בני דורות עברו. מתברר שהרלוונטיות נמצאת במקום שבו נבנה השלטון – בליכוד.

אשר לטענה כי מהלכו של פייגלין הורס את הליכוד – יש להשיב בשניים:

האחד, עדיף ליכוד הנאמן לארץ ישראל מאשר ליכוד המוכן לוותר על חלקי מולדת ועל ערכים הנלווים למדינה. זאת אפילו במחיר אובדן השלטון כי מה לי אם נתניהו מוסר את ארץ ישראל או לבני מוסרת את ארץ ישראל. חד הוא.

האחר, הסקרים מראים כי כניסתו של פייגלין לא פגעה כלל בליכוד. ההפך הוא הנכון – קולות מתווספים לליכוד באמצעות הציבור הנאמן לארץ ישראל, ואלה הם השותפים הקואליציוניים הטבעיים של הליכוד הקלאסי, כגון אנשי הבית היהודי, אנשי ליברמן, מצביעי ש"ס.

כך שהצדק עם דרכו של משה פייגלין ומנהיגות יהודית אשר פורצים את הדרך בפני שינוי פוליטי ותרבותי מעמיק של החברה בישראל.
 
חלק עליון