• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

ה'תשל"ב - מחבלים מהצבא האדום היפני רוצחי

tipid

New Member
ה'תשל"ב - מחבלים מהצבא האדום היפני רוצחים 24 אזרחים, בהם המדען אהרן קציר, בטבח בנמל התעופה לוד
הטבח בנמל התעופה לוד

הטבח בנמל התעופה לוד נערך ב-30 במאי 1972 בידי שלושה מחבלים יפניים (קוזו אוקמוטו, טאקשי אוקודיירה ויאסודה יאסוקו) באולם הנוסעים של נמל תעופה לוד (כיום נתב"ג). 24 בני אדם נרצחו ו-71 נפצעו.
לאחר הטבח

לאחר הטבח הוכרזו סידורי ביטחון קפדניים, גם שדות תעופה אחרים בעולם מיהרו להדק את מערך האבטחה. ממשלת יפן התנצלה רשמית בפני ישראל על מעורבותם של אזרחיה בפיגוע, ואף שילמה לנפגעים פיצויים של למעלה ממיליון דולר.

בין קורבנות הטבח היה גם פרופ' אהרון קציר, מבכירי המדענים בישראל ואחיו של אפרים קציר שנבחר בשנת 1973 לנשיאות המדינה. שמונה מבין 24 ההרוגים היו אזרחים ישראלים, ועוד 16 היו צליינים שהגיעו מפוארטו ריקו. בפוארטו ריקו מציינים את זכר הנרצחים בכל שנה ב-30 במאי. יום זיכרון זה עוגן בחקיקה בשנת 2006 תחת השם "יום הזיכרון לטבח בנמל התעופה לוד".

בשנת 2010 הגישו קרובי קורבנות הטבח וארגון שורת הדין תביעה נגד ממשלת צפון קוריאה, שהשתתפה באימון המחבלים. התביעה הוגשה בפוארטו ריקו, לבית משפט פדראלי של ממשלת ארצות הברית‏[1]. בית המשפט קיבל את טענות התביעה, וקבע כי על צפון קוריאה לשלם פיצויים בסך 378 מיליון דולרים למשפחות ההרוגים‏[2].

אנדרטה לזכר הנרצחים הוקמה בטרמינל 2 של שדה התעופה.
 
חלק עליון