• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

לכבוד יום ירושלים

בס"ד

דיבורים קדושים וניצחיים חיים וקיימים ממכתבים משנת תשכ"ט
ששלח ר´ ישראל דב בער אודסר לנשיא המדינה מר זלמן שז"ר המופיעים בספר ´איבי-הנחל´ (החדש)

מכתב קד´-

"לכבוד ליבי ובשרי אשר מצא חן בעיני כל ישראל וכולם מתכבדים ומתברכים בו ומשבחין אותו בשבחים גדולים על אשר זכה לשתות מימי החכמה של הצדיק מלך ישראל וגואלם לדור דור.
אשריך שזכית לכך כי בגלל הדבר הזה עשה ה´ עימנו ניסים ונפלאות גדולות ונוראות במלחמת ששת הימים עד היום הזה, אשר כל העמים מתפלאים ואומרים "אצבע אלוקים היא".
אשריך שעל-ידך נתגדל ונתיקר שם ה´ ושם ישראל בכל העולם..."

מכתב קה´-

"...הנה כל העולם יודע כי ארץ ישראל נתנה מאת ה´ לעם ישראל ובתחלה היתה א"י בידינו ורשותנו ובימנו אלה עשה ה´ תשועה גדולה לישראל ונתן לנו את הארץ ואת ירושלים השלמה הקדושה בששת ימים בניסים ומופתים גדולים ונוראים. ויך את הארי הגדול רוסיה מכה גדולה ואת סוריה וירדן ומצרים ושאר מדינות ערביות אשר סבבוני מכל צד לכלותינו ולהשמידנו חס ושלום.

ועת אחרי הדברים הנוראים האלה אשר עשה ה´ עם ישראל כל הגויים ואפילו האומות שמראים עצמם כאוהבים וידידים, מקנטרים ומקטרגים עלינו וחושבים רעתנו חרקו שינם עלינו ושננו לשונם כמו נחש ואומרים לנו גזלנים אתם שכבשתם את הארץ ועיר הקודש ירושלים השלמה עיר הבירה שלנו מידי חוסיין ונאצר ימח שמם הרוצים להשמידנו חס ושלום.

ישמידם ה´ עדי עד, ויבשו ויכלמו מבקשי נפשנו, ימטר עליהם אש מן השמים עד כלותם ויכרת מן הארץ זיכרם, ויכרו וידעו כי דבר ה´ לעולם תעמוד.

בארץ ישראל זוכין לצאת מטבעיות, ולידע ולהאמין שהכל בהשגחה לבד, ועל-ידי זה ניצולין מכל הצרות.

אוירא דארץ ישראל מחכים, כי שם שומעים את כל הדיבורים של הצדיק החכם האמת, שעל-ידי דבריו נתחכם האדם בחכמה אמיתית לשוב אל ה´ ולדעת ולהכיר את מי שאמר והיה העולם שזה עיקר החכמה...

ישראל דב אודיסר "
 
חלק עליון