• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

מהו באמת העימות הישראלי-ערבי?

אלזם

New Member
<span style='color:purple'><span style='font-size:21pt;line-height:100%'><span style='font-family:Times'>מהו באמת העימות הישראלי-ערבי?</span></span></span>

צריך להצהיר בגלוי: הסכסוך עם הערבים אינו על שטח, אלא על עצם קיומנו כאן. העובדה שמתנהל וויכוח על שטחים תמורת שלום, הינה פרי הצלחתה של התעמולה הערבית שהצליחה להפוך את היוצרות ולהשריש הנחות-יסוד שקריות ומסוכנות.

<span style='color:blue'>לא מאוחר להשתחרר מהנחות-יסוד שקריות</span>
צריך להודות, שהתעמולה הערבית, האנטי-ישראלית, זכתה להצלחה מפליגה בכך שהצליחה להפוך את היוצרות ולהשריש הנחות-יסוד שקריות ומסוכנות. הנה, מזמינים אותנו לוועידה, כאשר ברור מראש שאנו אמורים להופיע כנתבעים ואילו כל אויבינו יוצגו כתובעים שמבקשים צדק. אנחנו, שהותקפנו והוחרמנו ושילמנו מחיר דמים כה כבד, נשב על ספסל האשמים, ואילו התוקפים העריצים יהיו אלה שיציגו 'דרישות'.

הנחת-יסוד זו חדרה גם לתוך החברה היהודית והישראלית. מתווכחים אצלנו על 'שטחים תמורת שלום', כאילו זהו לב הסיכסוך בינינו לבין הערבים; כאילו אנו הגזלנים שהתנפלנו עליהם ונטלנו מהם שטחים, ואילו הם שיות תמימות שרק דורשות להשיב את הגזילה וכמהות לכרות עימנו שלום. בעצם הסכמתנו לדון במונחים אלה, נפלנו בפח התעמולה הערבית.

<span style='color:blue'>אפשר היה אחרת</span>
במבט לאחור, אפשר לראות היטב כיצד נוצר עיוות נורא זה. הוא נולד מחמת נדיבות-לבם של ראשי המדינה בתקופה שלאחר מלחמת ששת-הימים. הללו, שלא ידעו להעריך נכון את משמעות הניצחון, פנו מיד לאום והודיעו שיהיו מוכנים להחזיר את השטחים ששוחררו תמורת שלום. הערבים תפסו את המתנה בשתי ידיים, וכדרכם הקצינו עמדות: קודם תחזירו את מה שכבשתם, אחר-כך נראה. אבל זרע הפורענות נזרע - בנקודה זו הפכנו ל'כובשים' ולנתבעים.

אפשר היה לנהוג אחרת. באותם ימים, כאשר אהדת העולם כולו היתה נתונה למדינה שאויביה איימו להשמידה, ניתן היה לקבוע מונחים שונים לחלוטין. למשל, אפשר היה להודיע, שיש מחיר לתוקפנות. שמי שמבקש להשמיד את זולתו, עלול לאבד חלק מנכסיו. אפשר היה להצהיר, ששום שעל שנכבש במלחמת-מגן לא יוחזר, ושעל כל ניסיון תקיפה בעתיד ישלם התוקפן מחיר נוסף.

דברים פשוטים והגיוניים אלה היו מתקבלים אז בטבעיות בעולם. הם גם היו מהווים אמצעי-הרתעה טוב מאין-כמותו כלפי אויבינו. והעיקר, החזרה המתמדת על טיעון זה היתה מקבעת בדעת-הקהל את העובדות האמיתיות, ומונעת מהערבים לטפטף את התעמולה השקרית על ה'תוקפנות' הישראלית.

מכיוון שלא נהגנו כך, נאלצנו לשלם מחיר ביטחוני, כלכלי וחברתי כבד ביותר בהסכם ה'שלום' עם מצרים. החזרנו הכול וקיבלנו הסכם אי-לוחמה קפוא ואף עויין, כאשר מצרים נסוגה מכבר מכל ההסכמות שהושגו בקמפ-דייוויד. עכשיו מושכים אותנו שוב לתהליך דומה, שמשמעותו זהה: אנו נהיה הנתבעים, אנו נידרש לתת, ואילו אויבינו, שלא ויתרו על חלומם לסלקנו מכאן, רק יבואו לקבל ולא יתנו דבר.

<span style='color:blue'>הפך התורה</span>
צריך להיות עיוור כדי לא לראות את הסכנות הנוראות שבהסכמים מעין אלה. ההלכה אינה מוכנה לקבל אפילו סיכון פעוט, כמתן רשות לנוכרים להיכנס לעיר- ספר כדי ליטול תבן וקש, בנימוק: שמא ילכדו העיר ומשם תהא הארץ נוחה להיכבש לפניהם. וכאן אנו נתבעים למסור לצמיתות 'ערי-ספר' (קרי: שטחים אסטרטגיים) לאויבינו, ולצמצם במידה ניכרת את יכולת ההגנה שלנו, וכל זה תמורת הבטחות 'שלום' מעורפלות. זהו 'שלום' שהוא הפך התורה, הפך הצדק והפך ההיגיון, ואין הוא יכול להוביל לשום שלום אמיתי.

עדיין לא מאוחר להשתחרר מכל הכזב שבסיסמאות ה'שלום' הללו. צריך להצהיר בגלוי: הסכסוך עם הערבים אינו על שטח, אלא על עצם קיומנו כאן. אם הם מסכימים להשלים עם קיומנו ולחיות עמנו בשלום - נשמח גם אנו להשלים עמם. שלום הדדי.
 

אשת נח

New Member
היהודים מייחסים עצמם כצאצאי אברהם ושרה דרך נכדם יעקב (ישראל),
בעוד המוסלמים מייחסים עצמם צאצאיו של ישמעאל,
בנם של אברהם והגר, שפחת-שרה.

כידוע הערבים הם ישמעאל,
על מי נאמר"פרא אדם ידו בכול ויד כל בו"...?
ישמעאל...
נאמר להגר
''ה
 

alia1

New Member
לפרשת "קרח"
סיוון התשס"ו

הארץ שייכת למי שמחייה אותה*

"והנה פרח מטה אהרן לבית לוי ויוצא פרח ויצץ ציץ ויגמול שקדים" (במדבר יז:כג)

שלושה אנשי כמורה אשר ביקרו בארץ הקודש שאלו את מנהל מוזיאון הר ציון: "מדוע הכריזו היהודים על ירושלים כבירתה של מדינת ישראל? הלוא ירושלים היא ערש הדתות, והיא עיר קדושה השייכת לכל העולם, ועל כן היא צריכה להיות עיר בינלאומית. מדוע תובעים אותה היהודים לעצמם?"

"אסביר לכם", השיב המנהל. "התורה מספרת שכאשר משה רבנו מינה את אהרן לכהן גדול, העם התנגד לכך והתמרמר. מדוע ייבחר אהרן? הם שאלו. מייד פנה משה אל האלקים ואמר: ריבונו של עולם, אתה ציוות אותי למנות את אהרן; אנא עשה נס שבאמצעותו אוכל לשכנע את העם.

"הקב"ה שלח רעידת אדמה, וקורח ועדתו נבלעו בארץ – ועדיין לא הסכים העם למינויו של אהרן. הייתה גם מגיפה, אך בני ישראל המשיכו לרטון כנגד אהרן. לבסוף ציווה הקב"ה על כל אחד מהשבטים להביא מטה ולהניח אותו באוהל מועד, וגם אהרן נתבקש לשים שם את מקלו. העם היה צריך לצפות ולראות איזה מהמטות יפרח. רק כאשר מטהו של אהרן פרח, רק אז הם קיבלו אותו לכהן גדול עליהם (במדבר יז:טז-כו).


*(הדברים נכתבו לפני מלחמת ששת הימים)

"מדוע קיבל עם ישראל את אהרן רק אחרי שמטהו פרח וגמל שקדים? משום שהדבר הצביע על חיוניות וחיים".
אז הזמין המנהל את שלושת הכמרים לטפס עמו על המצפה שבהר ציון. הם צפו משם על כל סביבותיהם, הוא אמר: "מכאן יכולים אתם לראות הן את העיר העתיקה והן את העיר החדשה. העיר העתיקה, כפי שאתם רואים, כולה חורבן והרס: חורבות, סלעים ושממה. ואילו מן הצד שלנו נמצאת העיר החדשה, שבה מתגוררים למעלה מ-150,000 איש. אתם יכולים לראות בתי מגורים ובתי ספר חדשים, את בית החולים החדש ואת קמפוס האוניברסיטה החדש. בכל אשר תפנו אתם רואים חיים, צמיחה וחיוניות. אתם שואלים – למי שייכת ירושלים? ובכן, היא שייכת למי שמפריח ומצמיח אותה, למי שגורם לה לחיות ולהתפתח.

"מדינת ישראל משגשגת, וכל הארץ פורחת, משום שהישראלים מטפלים בה במסירות, כאם המטפלת בילדיה. מדינה קטנה זו, שהוקמה רק ב-1948, כבר מסייעת למדינות אחרות אשר זכו להגיע לעצמאות אחריה. כיום שולחת ישראל למדינות שונות באפריקה ובאסיה רופאים, מהנדסים, ומומחים בתחום החקלאות כדי להביא לאותן מדינות חיים וחיות, כדי שגם הן יוכלו לשגשג. מומחים אלה, ביחד עם שגריריה של ישראל, הם חיל השלום הראשון של ימינו. כן, ידידי, הארץ שייכת למי שמחייה אותה".

(דברי הרב ד"ר כהנא ז"ל-אתר מורשת)
 
חלק עליון