• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

"ממש כמו שפני ניסיון"

tipid

New Member
אנה בורד
עדכון אחרון: 11:04 , 15/05/2009


כאשר 13 חולים במחלת ניוון השרירים הקשה וחשוכת המרפא ALS הסכימו להשתתף בניסוי בביה"ח "איכילוב", הם היו בטוחים כי הם נתונים בידיים טובות, אולם היום קובע דו"ח חמור של משרד הבריאות כי הניסוי, במסגרתו ניתנה למשתתפים תרופת ה"קופקסון" של טבע, סבל מפגמים אתיים חמורים



קצת קשה להאמין, אולם דו"ח חריף של משרד הבריאות מגלה כי חברת התרופות הגדולה בישראל ערכה בבית החולים "איכילוב" בתל-אביב מחקר בחולי ניוון שרירים שכלל מחדלים אתיים חמורים.

גבריאל סבח, חולה ALS, הסכים להשתתף בניסוי שבו יקבל מנה יומית של קופקסון, תרופת הדגל של "טבע" שהוכחה כיעילה בחולי טרשת נפוצה - הוא אמנם חולה במחלה אחרת ואיש לא גילה לו שאין שום קשר בין המחלות, אולם גבי היה מוכן לעשות הכל כדי למצוא פתרון למחלה חשוכת המרפא.

ואולם, הדו"ח קובע כי התרופה כלל לא השפיעה עליו ועל חולים אחרים ואף חמור יותר: אין לוועדת הבדיקה שום אפשרות לקבוע כי לטיפול לא הייתה השפעה שלילית.

"עד להיום אני אפילו לא יודע מה בעצם הזרקתי לעצמי", סיפר, "עברתי צילומים בטח בקרינות מאוד גבוהות ואת הבדיקות לא קיבלתי עד היום, אני יודע בדיוק מה זה רשלנות הייתי מוכן לתרום את כל הגוף שלי למדע, לא שיגרמו לי נזק".

"פשוט ניצלו את החולה"

תחקיר של "אולפן שישי" בערוץ 2 פרסם במהלך המחקר כי ניסויים בבעלי חיים הראו דווקא כי לתרופה השפעות שליליות, מה שגרם להקמת ועדת הבדיקה המגלה עוד כי ועדות הלסינקי של משרד הבריאות ואיכילוב נכשלו בדרך אישור הניסוי.



זאת מכיוון שלא נבדקו לעומק שאלות הבסיס המדעי, היעילות והבטיחות במחקר ולא היה בסיס לבצע את המחקר במינון ובאופן בו בוצע. בנוסף, הטופס שעליו צריכים לחתום המשתתפים היה ארוך ומגמתי והכיל קביעות לא נכונות.

העורכת-דין אהובה טיכו, שמייצגת את גבי לא הופתעה מתוצאות הדו"ח: "הוא מראה כי כל המערכות כשלו בנושא כל-כך רגיש, ניסוי קליני בחולי מחלה סופנית שאין לה מרפא. פשוט ניצלו את החולה וכביכול אין להם מה להפסיד. התייחסו אליהם כמו שפני ניסיון".

טבע: הכל היה תקין

מטבע נמסר בתגובה כי המחקר הנוכחי התבצע ב-13 מרכזים רפואיים מובילים בעולם בחמש מדינות מובילות במערב אירופה ובטרם התחיל הניסוי קיבלה טבע את כל האישורים הנחוצים לביצועו.



עוד אמרו בחברה כי ניגשו לניסוי בהסתמך על נימוקים מדעיים רבים שהצביעו על פוטנציאל טיפולי של תרופת הקופקסון במחלת ה-ALS והניסוי התנהל בפיקוח צמוד של ועדת בטיחות בין-לאומית בלתי תלויה.

מנגד, מאיכילוב נמסר כי הדו"ח שהודלף ממשרד הבריאות לא הגיע להנהלת המרכז הרפואי ת"א ולכן אין באפשרותם להתייחס לממצאים המצוטטים בו

<a href='http://glz.msn.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=40368' target='_blank'>http://glz.msn.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=40368</a>
 
חלק עליון