• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

מצפון תפתח הרעה

בס"ד בר"ה

מצפון תפתח הרעה, על כל-ישבי הארץ. טו. כי הנני קרא, לכל-משפחות ממלכות צפונה--נאם-יהוה; ובאו ונתנו איש כסאו פתח שערי ירושלם, ועל כל-חומתיה סביב, ועל, כל-ערי יהודה. טז ודברתי משפטי אותם, על כל-רעתם--אשר עזבוני, ויקטרו לאלהים אחרים, וישתחוו, למעשי ידיהם. יז ואתה, תאזר מתניך, וקמת ודברת אליהם, את כל-אשר אנכי אצוך; אל-תחת, מפניהם--פן-אחתך, לפניהם. יח ואני הנה נתתיך היום, לעיר מבצר ולעמוד ברזל ולחמות נחשת--על-כל-הארץ: למלכי יהודה לשריה, לכהניה ולעם הארץ. יט ונלחמו אליך, ולא-יוכלו לך: כי-אתך אני נאם-יהוה, להצילך.
א ויהי דבר-יהוה, אלי לאמר. ב הלך וקראת באזני ירושלם לאמר, כה אמר יהוה, זכרתי לך חסד נעוריך, אהבת כלולתיך--לכתך אחרי במדבר, בארץ לא זרועה. ג קדש ישראל ליהוה, ראשית תבואתה; <span style='color:blue'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>כל-אכליו יאשמו, רעה תבא אליהם נאם-יהוה. </span></span>


ואי ואי .. תארו לכם... כולם עולים לירושלים וסביבותיה (כן .. גם בת"א יש סכנת קטיושות וכו'.. אז עולים ישר לירושלים וסביבותיה..) פתאוםםםםםםם בא המשיח.. ואי ואי.. איזה פצצה..

כמה הם יסבלו @=@ רעה תבוא אליהם :p
:lol:

אגב.. זו ההפטרה של הפרשה האחרונה...
 

אהרונית

New Member
בס"ד

נקום נקמת בני ישראל; אז ועתה
אבי רט - ראש מכון ש''י - 12/22/2002



האם הפסוקים הבאים היו עומדים במבחן בג"צ, או במבחן בית המשפט הבינלאומי בהאג, או במבחן התקשורת הישראלית, או בכלל, במבחן התרבות המערבית?

"וידבר ה' אל משה לאמר: נקום נקמת בני ישראל מאת המדינים ואחר תאסף אל עמך...ויצבאו על מדין...ויהרגו כל זכר...ואת כל עריהם במושבותם ואת כל טירותם שרפו באש...ועתה הרגו כל זכר בטף וכל אשה יודעת איש למשכב זכר הרוגו...". (במדבר, לא)

"דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם כי אתם עוברים את הירדן אל ארץ כנען. והורשתם את כל יושבי הארץ מפניכם, ואבדתם את כל משכיותם ואת כל צלמי מסכותם תאבדו, ואת כל במותם תשמידו. והורשתם את הארץ וישבתם בה כי לכם נתתי את הארץ לרשת אותה...". (במדבר לג, נא-נג).


דומני, כי פסוקים אלו היו מוגדרים בעיני אותם גופים שהזכרתי, כפסוקים גזעניים, קיצוניים, לא הומניים, ואולי אף כפשעי מלחמה, וכפגיעה בכבוד האדם וחירותו, ואושיות הצדק והמוסר המערביים.

בחודשים האחרונים, לאחר האירועים והפיגועים הקשים שכולנו חווים, בעומדנו מול זאת והלב זועק והדם רותח, אנו שומעים כל הזמן ש"אסור להגיב מהבטן", ו"שצריך לשמור על איפוק", וש"הבלגה היא כוח", ושעדיף שייהרגו חיילי צה"ל ולא לפגוע באוכלוסייה אזרחית כביכול "חפה מפשע". אלו ערכי המוסר של המשפט, התקשורת, והתרבות המערבית.
ואני תמה, וכי הקב"ה לא ידע שהבלגה היא כוח? וכי אין לקב"ה נושאים אחרים לצוות את משה לפני מותו חוץ מ"נקום נקמת בני ישראל מאת המדינים ואחר תאסף אל עמיך"? כביכול לא יכול משה ללכת לבית עולמו לפני השלמת המשימה הזו של הנקמה? וכי הקב"ה לא מכיר את העיקרון ש"אסור להגיב מהבטן"?.
ובכלל – סוף סוף מגיעים אל הארץ, אחרי כל כך הרבה שנות עבדות ומדבר, למה ישר "והורשתם", "ואבדתם", "תאבדו", "תשמידו" וכדומה, וכי לא היה עדיף לכתוב: כי תבואו אל הארץ, ופתחתם בשיחות, והקמתם מכונים לדו-קיום וסובלנות, וניגבתם יחד חומוס בדמשק, וכן הלאה? האם זה לא נשמע סימפאטי, הומני ואנושי יותר?
שלושה קודים ניצבים זה מול זה ערב הכניסה לארץ אז, ובשנות כניסתנו לארץ עתה. הקוד המערבי המטיף לנו מוסר ושולח ועדות לבודקנו, בו בזמן שהוא לא בוחל בשום אמצעי במאבקיו שלו, הקוד הערבי השולח ילדים למות ולרצוח תינוקות ונשים בהריון, בברכתן של האמהות, הרוות נחת מילדיהן השהידים, ולהבדיל, הקוד היהודי אותו מתווה הקב"ה בצוותו את משה מה עליו לעשות בהיכנסו לארץ, ומה על העם לעשות אם חפץ חיים הוא.
הדברים כל כך פשוטים ובהירים. אומר הקב"ה: "ואם לא תורישו את יושבי הארץ מפניכם, והיה אשר תותירו מהם לשכים בעיניכם ולצנינם בצדיכם וצררו אתכם על הארץ אשר אתם יושבים בה. והיה כאשר דמיתי לעשות להם אעשה לכם". (במדבר, לג. נה-נו).
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>זו ברירת המחדל. או שאתם תעשו זאת להם, או שאני אעשה זאת לכם</span>. ומי לנו כרש"י, במילותיו הבהירות, הנצחיות, הרלוונטיות כל כך: "והורשתם את הארץ – והורשתם אותה מיושביה, ואז וישבתם בה, תוכלו להתקיים בה. ואם לאו – לא תוכלו להתקיים בה". וגם רש"י ידע שאסור "לדבר מהבטן" וש"הבלגה היא כוח". ואעפ"כ.
כדי להגיע "לחזק חזק ונתחזק" שבסוף הספר, צריך קודם לקיים את הפסוקים שבתחילתו. באופן ממלכתי, שקול, מקצועי ואחראי, אבל בנחישות, בהתמדה, בידיעה ובאמונה שמשה אמת ותורתו אמת, ועם חפץ חיים – אכן בוחר בחיים.
 

אהרונית

New Member
הדברים הנ"ל נכתבו בשנת 2002 לפרשת מטות מסעי....

אי אפשר שלא להתרגש והאפליקציות המדויקות ...אז ב2002 והיום
שיהיו בשורות טובות לכל עם ישראל
ליבי דואב ובוכה על כל המשלמים בחייהם ועל אימותיהם

מי יתן ויחזרו כל חיילי ישראל בשלום לביתם
וישובו החטופים היוםםםםםםםםםםםם
 

אהרונית

New Member
מועצת זכויות האדם של האו"ם: ייתכן שבוצעו פשעי מלחמה באזור
יום רביעי, 19 ביולי 2006, 22:06 מאת: מערכת וואלה!


ראש מועצת זכויות האדם של האו"ם לואיז ארבור אמרה, כי מספר האזרחים הרב שנהרגו במהלך הלחימה בצפון עלול ללמד על פשעי מלחמה שנעשים באזור. בגלי צה"ל דווח, כי לדברי ארבור, מידת ההרג באזור עשויה לגרר אחריות אישית פושעת של אלה הנמצאים בעמדת הפיקוד והשליטה.
 

אשת נח

New Member
כתבה בנרג' מהיום.
מצפון תיפתח הרעה?!

תלמידי הישיבה בקרית שמונה לרגע לא חשבו לנטוש את בית המדרש כשהקטיושות החלו לשרוק. להפך, הם רק נהנים מאוויר פסגות של ערבות הדדית. nrg יהדות מדווחים מהשטח

יאיר קראוס
23/7/2006 11:40


ביום רביעי, העיר קריית שמונה ולמעשה , כל יישובי הצפון, התעוררו למציאות חדשה-ישנה.
בשעות הבוקר, עם חטיפת החיילים בגדר הגבול והרעשה מסיבית של החזבאללה בקטיושות ובירי על יישובי הצפון, הבנו שנכנסו למציאות שמעולם לא הכרנו.

לפני כארבע שנים הגעתי לעיר קריית שמונה ללמוד בישיבת ההסדר במסגרת מסלול ה 'הסדר' המשלב שירות צבאי עם לימוד תורה בישיבה. לנו, התלמידים, כל התנהלות הירידה למקלטים זרה לחלוטין.
מעטים מאתנו עוד זוכרים את הימים של מלחמת המפרץ-החדרים האטומים והמסכות. כאן אנו מתמודדים עם משהו שונה ומאיים לא פחות.

לאורך השבוע האחרון ספגנו ביישובי הצפון נפילות רבות של קטיושות. מדי יום אנו סופרים את מאות הקטיושות ומודים לקב"ה על הניסים שנגלים אל מול עינינו בהצלתם של רבים אחרים אל מול הכאב והצער עם הפצועים וההרוגים שארצנו ספגה. אנו בעיצומה של המערכה מול
אויבינו המבקשים לפגוע ולהרוג בנו ונראה כי מערכה זו עתידה להמשך עוד זמן מה.

ממרפסת הישיבה המשקיפה על איזור הגליל, הגולן והחרמון, צפינו לאורך היום במוקדי הנפילות באזור ובעשן הרב שנוצר כתוצאה משריפות במקום הפגיעה. מכבי האש כאן בצפון כבר קורסים מעומס העבודה ומייחלים, כמו כולנו, לימים שלווים ושקטים יותר.

ביום רביעי אחה"צ החלו הטלפונים המודאגים מההורים במרכז:"אולי תחזור הביתה", "מסוכן שם" "מה אתה מחפש שם בתקופה כזו" נשמעו בטלפונים שלנו. אווירה טיפה מלחיצה.
בתקשורת האזור מוצג כשטח מלחמה אפוף עשן ופצצות, אך במציאות הירוק נשאר אותו ירוק, והנוף אותו הנוף, רק רעשי הרקע טיפה השתנו... בלילה הרב צפני'ה דרורי, ראש ישיבת ההסדר כינס את כל התלמידים לשיחת הבהרה וחיזוק לאור המצב. בשיחה העלנו את כל השאלות והלבטים העומדות בימים אלו לאור החיים בצל הקטיושות.


<span style='font-size:14pt;line-height:100%'> לא עוזב את העיר</span>


מורל התלמידים כאן גבוה מאוד וכולנו מחפשים איך לעזור ולתרום למען תושבי העיר. במהלך 30 שנות קיומה של הישיבה מעולם לא נטשנו ועזבנו את תושבי העיר. מאמינים אנו כי לימוד התורה והשהייה במקום זה הינו שליחות שעלינו למלא. השהות כאן היא חלק מהשירות הצבאי שלנו ואנחנו חייבים להישאר כאן.

תושבי העיר מסתכלים עלינו בתקופה זו ומקבלים עידוד חזק מאוד. קריית שמונה חייבת להתקיים ולחיות על אף כל הסכנות. אם אנחנו נכנס להיסטריה ונברח ולא נהיה נחרצים לגבי מושבנו בצפון הארץ - נפול ונכשל. אנחנו במערכה על המדינה ועומדים בחזית - לא נברח מהאחריות וניסוג לבתינו במרכז הארץ.

לא, אנחנו לא מתאבדים, ולא חיים כאן כברווזים במטווח. בית המדרש והחדרים בישיבה ממוגנים בפני הטילים והמקלטים בישיבה פתוחים תמיד. אנחנו נשמעים להוראות הביטחון ומשתדלים לעזור להם כמה שניתן.

אנשים רבים עזבו את העיר ונראה כלפי חוץ כי המקום דומה לעיירת רפאים, למקום עזוב ומלא ייאוש, אך לא כך הם פני הדברים.

נותרנו בעיר תלמידי הישיבה (כ 80 תלמידים) ותושבים רבים שבחרו להישאר על אף הקטיושות.
נחלקנו בישיבה לקבוצות עבודה לקראת הימים הבאים. בד בבד עם לימוד התורה אנו מפעילים את הילדים במקלטים ומציגים בפניהם הצגות במטרה להפיג את הפחד והחשש מפני המצב הביטחוני.

אנחנו מחלקים אוכל ומזרונים למשפחות במקלטים השונים, משום שהחנויות בעיר סגורות ומשפחות רבות חיות ללא יכולת הצטיידות במזון. בשיתוף העירייה, אנחנו מנסים לדאוג כמה שיותר לתושבים הן במישור הגשמי והן במישור המוראלי.

הפרחים לעם ישראל

המתנדבים כאן רבים. ביום שני האחרון נשים מגוש עציון התארגנו והעלו לקריית שמונה אוטובוס מלא ממתקים ושקיות הפתעה לילדים. אורות החסד אף הם שלחו משאית מלאה מזון וציוד בסיסי למקלטים באזור. עם ישראל בתקופה קשה ומאתגרת זו מתגלה ביופיו ובחסדיו המרובים.

ימים קשים עוד צפויים לנו ואנו נערכים לקראתם. אסור לנו בשום אופן להתייאש ולהישבר אל מול אויבינו. תושבי העיר המכונסים במקלטים מנסים לשדר כל הזמן מורל גבוה ולכידות. כולנו כאן נותנים את כל הקרדיט ואת כל הזמן לצה"ל לבצע את עבודתו, ובטוחים כי הקב"ה יעזור לנו וישמור עלינו מפני אויבינו.

לכם תושבי המרכז, אנו מודים על האכפתיות, על הרצון לעזור ועל המעורבות והלכידות בעם הנגלים בשעה זו.


יאיר קראוס
קריית שמונה,
גבול הצפון.
מחזיר את השידור אליכם.


יאיר קראוס הינו תלמיד שיעור ד' בישיבת ההסדר בקריית שמונה, כתבנו בצפון של רדיו קולחי, וחבר מערכת "זרעים"
 

alia1

New Member
בס"ד,
אמונה ושמחה הצדיקה!

קצת באיחור....
הבאת את הפטרת "מטות מסעי"..
אך לספרדים יש עוד שלשה פסוקים לפני סיום החומש,והם:

ירמיה,פרק ג',ד'
 
חלק עליון