• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

: משרד הבריאות אישר תרופה חדשה ליתר לחץ דם

tipid

New Member
משרד הבריאות אישר תרופה חדשה לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי עורקי (PAH) הנקראת ווליבריס (Volibris - (Ambrisentan. מדובר בתרופה למחלה נדירה וקשה הגורמת להיצרות של עורקי הריאה המובילים דם לריאות במקום בו עובר הדם תהליך העשרה בחמצן.

חיים נחתומי ו10/05/2009
משרד הבריאות אישר תרופה חדשה לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי עורקי (PAH) הנקראת ווליבריס (Volibris - (Ambrisentan. מדובר בתרופה למחלה נדירה וקשה הגורמת להיצרות של עורקי הריאה המובילים דם לריאות במקום בו עובר הדם תהליך העשרה בחמצן. כתוצאה מלחץ הדם המוגבר בעורקי הריאה, זרימת הדם קשה יותר, כך שנוצרות הפרעות בתפקוד הלב. יתר לחץ דם ריאתי היא מחלה נדירה כאשר ההערכה היא כי בישראל כ- 300 איש חולים במחלה. הסימפטומים העיקריים למחלה הם עייפות, סחרחורות, וקוצר נשימה בעיקר במאמץ.

ווליבריס המיובאת לישראל על ידי גלקסו סמית קליין (GSK) ישראל הינה תרופה שהיא חוסם ספציפי של הרצפטור לאנדתולין. היא מאפשרת הרחבה של עורקי הריאה המוצרים ובכך מאפשרת זרימת דם טובה יותר. כתוצאה מכך, לחץ הדם הריאתי יורד וישנה הקלה רבה בסימפטומים. תוצאות של שני מחקרים גדולים שפורסמו לאחרונה, הראו כי הטיפול בווליבריס שיפר משמעותית את היכולת התפקודית, הוריד את הסימפטומים של המחלה ודחה את החמרתה.

ווליבריס המשווקת כבר בארצות הברית ובאירופה, מציעה יתרונות חשובים מול תרופות דומות הנמצאות כבר בשוק. בנוסף ליעילות הטיפול, קיים סיכון נמוך בלבד לאינטראקציות עם תרופות אחרות הנלקחות בו זמנית, לרבות קומדין, ולהבדיל מתרופות דומות, הסיכון להפרעה בתפקוד כבד נמוך.

המינון ההתחלתי של ווליבריס הוא 5 מ"ג בנטילה נוחה של פעם ביום בלבד, כאשר על פי שיקול הרופא ניתן לעבור למינון של 10 מ"ג. התרופה כלולה בסל הבריאות וזמינה בכל קופות החולים. אריזה כוללת 30 טבליות

<a href='http://www.rgcity.co.il/index.php?id=8157' target='_blank'>http://www.rgcity.co.il/index.php?id=8157</a>
 
חלק עליון