• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

קול חתן וקול כלה !

אלזם

New Member
<span style='color:purple'><span style='font-family:Times'><span style='font-size:21pt;line-height:100%'>קול חתן וקול כלה !</span></span></span>

הקדמה:
בחירת בן הזוג הוא צעד מכריע שישפיע על חייך יותר מכל צעד אחר בחיים, לכן מומלץ לקרוא בחוברת זו כיצד ואיך לבחור את השותף שביחד אתו תבנה את חייך.
וכמובן גם לאחר שזכית ומצאת בן זוג, חשוב מאוד שתקרא בספרי הדרכה כיצד לבנות חיים משותפים טובים שהרי בניין הנישואין הוא בניין לכל החיים, וכמו בבניין ככל שנשקיע ביסודות של הבניין ונבחר חומרים חזקים ועמידים, הוא יעמוד ימים רבים כנגד הרוחות שבעולם, כך גם בבניין נישואינו ככל שנשקיע ללמוד מראש כיצד בונים בית, כיצד מתנהגים עם בן הזוג, נזכה שביתנו יהיה יותר מוצלח ומבורך.
ההדרכות שבחוברת זו הם כלליות ואין בהם הלכות פסוקות לכן תמיד מומלץ להתייעץ עם מי שמכיר אותך ומבין בתחום, על מנת שהבחירה חשובה זו תהיה על הצד הכי טוב.
נכתב בלשון זכר אבל מיועד ברוב העצות לכולם.


חיפוש הזיווג
1. תמיד תפילה טובה: התפילה משפיעה לטוב ופותחת שערי ברכה והצלחה בכל. התפלל למציאת בן הזוג, התפילה מתאימה גם כשיש זמן "ריק" מהצעות, וגם בדרך להיכרות או לפגישה. (התפילות נמצאות להלן)
2. אין ייאוש בעולם כלל: אם לפעמים אתה מעוניין והצד השני מסרב, ולפעמים הצד השני מעוניין ואתה מסרב, זה סימן טוב, שאתה נורמאלי. המשך עד ששני הצדדים יהיו מעוניינים.
3. גם אם אתה מבוגר אל תתייאש רבים התחתנו מבוגרים וחיו באושר. לכל אחד יש זיווג משלו, אך לפעמים לוקח זמן רב עד שפוגשים אותו.
4. פעם אחת אדם פנה לרב וסיפר לו שהוא מאד מודאג כי הוא פוטר מעבודתו. שאל אותו הרב - על מה הדאגה? לא שמעתי שהקב"ה התפטר...
אנחנו לא לבד בעולם הזה, הקב"ה רוצה שנתחתן ובעזרתו נצליח להתגבר על הקשיים שבדרך.
5. כל הצעה מקרבת- כל שידוך וכל הצעה מקרבת את הזיווג האמיתי, לפעמים כתוב בשמים כמה הצעות אדם צריך לעבור עד שימצא את בן זוגו הראוי לו, ולכן אין להצטער על שידוך שלא "הלך" כי בעצם הוא כן הלך, כי הוא קירב אותך לזיווגך האמיתי, כמו שכתוב בספר המידות: השידוך שדוברים אף על פי שאינו נגמר השידוך בעצמו, והשידוך לחוד עושה רושם בו ובה.
6. הזיווג המיועד- לכל נשמה מיועדת נשמה אחרת, אבל גם אם אדם על ידי סיבות מסוימות דחה את זיווגו המיועד לו, ה' לא עוזב אותו, הכל מושגח ויש לך בן זוג חלופי המיועד לך לפי מצבך העכשווי, לכן לעולם אין להתייאש ואלוקים רב חסד שאוהב אותך ומעוניין בהצלחתך. (ספר שידוכים וזיווגים, הרב ליבוביץ עמ' 132)
7. סיבות לעיכובים- יתכן שבשמים מתעכבת מציאת הזיווג בגלל:
א. יתכן שבן הזוג המיועד לך, צריך להתחזק ולהיות יותר זך במידות טובות או ביראת שמים, כדי לזכות בך, וכן להיפך.
ב. יתכן שאתה או בן זוגך (או הוריכם) צריכים להרוויח כמות כסף או משרה מסוימת שתקל על בניית ביתכם בעתיד.
יתכן שאתה או בן זוגך לעתיד צריכים לעבור כמה מקרים, ניסיונות, מסקנות, ותובנות שיועילו לכם לבניית הבית המשותף.
ג. כל דבר שבא בקלות הולך בקלות, יתכן שהעיכוב הוא כדי שכשתזכה בקרוב לבן זוג, תעריך את המתנה הנפלאה ולא תזלזל במתנה שאלוקים שלח לך.
8. אח צעיר לפני המבוגר: אם יש לך אח או אחות שגדולים ממך ועדיין לא התחתנו, אין לך להימנע מלחפש את זיווגך, כך פסק החזון איש (קובץ איגרות ח"א אגרת קס"ו) וכך פסק בשו"ת אגרות משה (חלק ב' סימן א').
זה שאחיך הגדול עדיין לא קיים את המצווה זה לא צריך למנוע אותך מלחפש ולמצוא את זיווגך.
כמובן שמומלץ שתבקש רשות ומחילה מאחיך (או מאחותך) אבל לב יודע צרת נפשו ואדם יכול להיכשל בהרבה מכשולות ללא נישואין ולכן בקש מחילה מאחיך וחפש את זיווגך, ואדרבה יתכן שבזכות המחילה שלו הוא יזכה ש"יזרזו" לו מהשמים את זיווגו.

9. בני נידה: אין צורך להימנע מלהיפגש ולהינשא לבני נידה, כיום רואים אלפים של בעלי תשובה יראי שמים שמקימים בתים לתפארת וכלל גדול שאין התורה עוברת בירושה.
10. מבוגרת- אין שום מניעה להתחתן עם בחורה מבוגרת ממך. כך סוברים התוספות שבת-קול המכריזה איזו בת מיועדת לך היוצאת ארבעים יום לפני יצירת הוולד, יכולה לזווג לך בת שכבר נולדה (סוטה ב א).


11. חפשו את האבידה- אל תחכו שבן הזוג ידפוק על דלת ביתכם או יצלצל בטלפון כדי להתחתן אתך, פעלו אתם, בררו, בדקו הסיבה: הגמרא משווה את החיפוש אחר בת הזוג כמו אדם שאבד לו אבידה, וכמו שהמאבד לא יושב בבית אלא משתדל לחפש את אבידתו, כך בחיפוש בת הזוג האדם צריך לפעול ולהשתדל למצוא את בת זוגו, יש לעשות השתדלות הראויה על ידי פנייה לשדכנים ושדכניות מתאימים, כמוכן אתה ואת לא צריכים להתבייש ולומר לחברים, קרובי משפחה שיעזרו לך בחיפוש.
כמובן שלא צריך להגזים אבל ההשתדלות בזה היא ראויה, כי לפעמים נגזר על האדם שדווקא על ידי השתדלות הוא יזכה לזיווגו האמיתי.

12. היכן לחפש את זיווגך?
כמובן שזה אינדיבידואלי לכל אחד אבל ניתן כמה רעיונות ותוכל לבחור ליישם מה שמתאים לך:
א. בסוף החוברת יש רשימת שדכנים ושדכניות, אל תיבהל מהרשימה, תוכל לבחור כמה מאיזור מגוריך ולהציע את עצמך, לא צריך להתבייש יש חלק מחובת ההשתדלות שלנו.
ב. ערוך רשימה של קרובי משפחה שיכולים להכיר בת זוג בשבילך, פנה אליהם ושאל, אם אתה מתבייש לפנות ישירות תוכל לעשות זאת על ידי שליחים שיאמרו להם, או לרמוז להם בדרך אגב.
ג. אם אתה מכיר חברים וידידים שגם יוצאים ומחפשים, שאל אותם מה הם מחפשים ונסה לבדוק אם יש משהי שמתאימה להם מתוך מה שנפגשת וכמובן גם להיפך אמור להם מה אתה מחפש ואולי הם נפגשו עם אחת שיכולה להתאים לך.
ד. אם אתה חוזר בתשובה, ברוב המדרשות לבנות יש רכזת בענייני שידוכים שעוזרת לתווך ולברר על הצעות לבנות המדרשה, אתה יכול לפנות למדרשה ולבקש את הטלפון של הרכזת.
13. התפילה הנכונה- אין להתפלל שה' יזווג לנו בן זוג מסויים ספציפי אלא לבקש שה' יזווג לנו בן זוג הכי מתאים לנו ושאנחנו הכי מתאימים לו.
הסיבה: הגמרא (מועד קטן יח) כותבת שיתכן שאדם ינזק אם יבקש על מישהו ספציפי, וכמו כן יתכן שבעינינו האדם שאנו מבקשים הוא המתאים אבל באמת הוא לא מתאים, לכן צריך לבקש שיזווגו לנו את הבן זוג הכי מתאים לנו.
14. ככל שפחות נתבייש ונהיה אמיצים להודיע לאחרים שאנחנו מעוניינים, כך יותר אנשים יוכלו לדעת שאנחנו מחפשים והם יחפשו הצעות בשבילנו.
15. להתחתן צעיר- לפי המצב הרוחני כיום מומלץ להתחתן בגיל צעיר. הסיבה: הניסיונות ברחוב רבים מאוד, גם לבן וגם לבת, בגיל צעיר האדם יותר טהור וזך ועם פחות דרישות ובררנות וכך יותר קל לו למצוא את זיווגו.
16. להתחתן בגיל צעיר הכוונה בגיל שהבת/בן מרגישים מבוגרים מספיק כדי להקים בית, במקרה של ספקות בעניין או כאשר ההורים מתנגדים לנישואין של הבן/בת בגיל צעיר יש לפנות לרב מוסמך ולברר כדי להגיע להחלטה הטובה ביותר.
17. אל תפנו לשדכן הדורש הרבה כסף מראש. הסיבה: אין משלמים מראש על דבר שטרם קיבלנו ואולי גם לא נקבל. מראש אפשר לשלם סכום זעיר (או בכלל לא) אם בעזרת ד' השידוך מצליח - אז אין בעיה לשלם, זו מצווה וחובת הכרת הטוב.


18. שאלות שתוכל לשאול את עצמך על מנת לבדוק אם אתה "בשל" לנישואין:
א. האם יש לך כיוון כללי בחיים? האם הקומה הראשונה של האישיות שלך בנויה? קומה ראשונה זה אומר שיש פחות או יותר השקפת עולם ברורה, שתדע מהן מטרותיך בחיים ותזדהה איתם. לא מדובר כמובן על ירידה לפרטים אלא על כיוון כללי שיכול להיות גם כללי מאוד.
ב. האם כשאתה רוצה משהו אתה נשאר איתן ברצון הזה? כלומר האם לפי מה שאתה מכיר את עצמך, יכול להיות שעוד חודש בכלל יבוא לך לעשות משהו אחר?
ג. האם באופן כללי המידות שלך 'בסדר'? אני לא מתכוון שאתה מלאך, כמובן, אלא שבאופן כללי אתה לא אנוכי, איכפת לך מאחרים, אתה לא שקוע במרה שחורה... וכו' וכו'
ד. האם אתה רואה את עצמך לוקח אחריות על בניית משפחה?
כאשר יש ספקות ולתשובה יותר מדויקת תוכל לפנות למשהו שמכיר אותך וגם מכיר את התחום.

19. נישואין ושלמות אישית: אל תחכה להיות מושלם כדי להתחתן, השלימות האמיתית יכולה לבוא בעיקר כאשר האדם נשוי, בלא זה אדם נקרא על פי הזוהר: "פלגא דגופא" תרגום: "חצי גוף" כי חצי הנשמה שלך נמצאת אצל בת זוגתך לעתיד.
20. כמובן שאין זה סותר שצריך כל הזמן להשתפר ולהתחזק בקשר שלנו לבורא עולם ,במידות טובות, בקיום התורה והמצוות, שהם הכלי לישועות בענייני מציאת הזיווג בקרוב בעזרת ה'.
21. כדאי לקרוא בספרי מוסר ומחשבה עצות מעשיות כיצד לשפר את מידותינו, את אופן הסתכלותנו על החיים, התחזקות באמונה ושמחה וראייה חיובית, וכמובן לקרוא גם בספרי הכנה לנישואין לבניית בית בישראל, כך נוכל להיות יותר בוגרים ובשלים להקים בית מאושר.
השתפרות בעצמנו תועיל לנו גם בפגישותינו, ככל שנהייה יותר אנשים חיוביים ועם מידות טובות כך יותר אנשים חיוביים יהיו מוכנים לחלוק איתנו את חייהם ולהתחתן עימנו.



22. רשימת דרישות: מומלץ לרשום על דף את פרטי בן הזוג שאתה מעוניין , איזה תכונות, איזה סגנון, רמת שמירת המצוות, וכו', אפשר גם להתייעץ עם הורים, ידידים המכירים אותך שיכולים לייעץ לך האם סגנון כזה או אחר מתאים לך. גם לאחר שרשמת, מומלץ להוריד ציפיות כי לא ניתן למצוא את כל המעלות שאנחנו מחפשים.

23. עדות שונות: זה טוב שהמנטליות והשאיפות דומים אבל זה לא מחייב ואין צורך לחפש דווקא אותה עדה, אסור לפסול שום עדה וזה גורם לסטיגמות לא נכונות וגובל בשנאת חינם ולשון הרע, הרבה פעמים דווקא אותה עדה שהאדם מחליט שלא מתאימה לו, דווקא משם ה' שולח לו את הזיווג.

24. הליכה למקובלים: אמנם מומלץ ומצווה ללכת לרב לבקש ברכה למציאת הזיווג אבל יש להיזהר מכל מיני "מקובלים" שלוקחים כסף תמורת ברכות או שכדי להיפגש אתם דרוש לשלם כסף, הסיבה: כבר יצאו והתריעו ומתריעים גדולי ישראל כנגד המקובלים המזויפים ואחד הסימנים למקובל למזויף הוא בקשת כסף מראש לפני שנכנסים אליו, או בתמורה לברכות וכדומה. הברכה החזקה ביותר היא תפילתך, תפילה ישירה, התחזקות בקשר שלנו לבורא עולם, התחזקות בתורה ומצוות תשובה וצדקה הם הסגולות הטובות לכל הברכות ובכללן מציאת הזיווג מי שמדריך נכון את עצמו מלמטה ועושה את תפקידו בעולם הזה כראוי. הקב"ה מדריך לו את הענייניים מלמעלה שימצא את בן זוגו הראוי.

25. גימטריות: חשבונות וגימטריות של שמות לא מומלץ בכלל להשתמש בהם, ולא שמענו מאבותינו שנהגו כך, גם אליעזר כשחיפש אשה ליצחק לא בדק בהתאמת שמות אלא במידת החסד של רבקה.

26. שינויים וציפיות: אין לגשת להצעה עם בן זוג שאתה "מ
 

oshragin

New Member
איזה יופי!
ישר כוח, ממש מחזק. חידש לי הרבה.

דרך אגב, איפה רשימת השדכנים שכתוב עליה בהתחלה?: ..."בסוף החוברת יש רשימת שדכנים ושדכניות, אל תיבהל מהרשימה, תוכל לבחור כמה מאיזור מגוריך ולהציע את עצמך, לא צריך להתבייש יש חלק מחובת ההשתדלות שלנו."....

?
 
א

אורחים

Guest
בשעה טובה ומוצלחת,

רבקה ובצלאל נישאים

הזוג הצעיר, תושבי עצמונה אמורים היו להינשא בגוש קטיף
אבל הגירוש שיבש הכל....

במקום זאת, חתונתם נערכת כעת בעיר האמונה אוהלים שעי נתיבות


עצוב, מרגש

עוד ישמע בהרי יהודה ובחוצות ירושלים ... קול ששון וקול שמחה, קול חתן וקול כלה


מזל טוב
 
חלק עליון