• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

שאלות על ברסלב

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אני לא יודעת אם מקום השאלה פה באתר או לא...
רק יש לי כמה קושיות על ברסלב- ומש לא כהתגרות.. אלא דברים שתמוהים בעיניי,
בעלי מאוד מקורב לברסלב, ואני לא מבינה למשל למה..
*רבי נחמן מצווה להגיע אליו לאומן.. ומה עם האישה והילדים? איזו תחושה תהיה להם?
*איך יתכן שרב יפרגן לעצמו בכ"כ הרבה מחמאות.. (בכ"ז לא מצינו את זה אצל שום רב)
*למה אצל הברסלבים, הכל עובר... לא נורא שלא התפלל, לא נורא שלא הקפיד.. הכל שמח... מעכשיו יהיה בסדר..
אין חובות כמו אצל הליטאים וכו'..
 

breslav

Member
בעזרהי"ת
שלום לגב' שגיא.

רבי נחמן זי"ע, אכן הציע מאוד להיות אצלו בראש השנה, והוא הבטיח שהוא ידאג להוציא את הבאים אליו מהגיהנום של חיי הצער והיאוש שעובר על כל אחד ואחד מאיתנו, ויפתח לנו את אור הדעת, להתחיל לחיות חיי אושר ושמחה כבר בעולם הזה על פי דרכי תורתינו הקדושה.
כדי לבחון אם נכונים הדברים, ובאמת הוא מקיים הבטחתו, אין זה ראוי מצידי לגזור עליך להאמין בדברים אלה, אלא הדבר הכי פשוט זה להגיע לשם את ובעלך ולראות האם אכן מתקיימת הבטחתו או לא, אבל כל ספקולציות אחרות להוכיח כך או כך, זה סתם ביזבוז זמן, כי חוויה צריך להרגיש לבד ולא ע"י סיפורים.
תודה לאל, כששמעתי בפעם הראשונה את ההבטחה הזו, בקשתי רשות מאשתי לצאת פעם אחת ולבדוק, בדקתי טעמתי וראיתי כי טוב,(כמו עוד אלפים). ומאז כל שנה אשתי ואני חוגגים שם את ראש השנה ובעזרהי"ת נמשיך כך עד יומינו האחרון. כי בכל פעם מקבלים שוב ושוב עוד חלק מההבטחה, כי אי אפשר לצאת מחושך לאור בבת אחת. אל תחשדי אותי שאני משוחד היות שאני שייך כבר לברסלב. אני אדם מאוד ריאלי, לא מתרשם מסיפורים, ולא מקבלי דברים בלי לבדוק.
אם יש אפשרות לשניכם לחגוג שם יחד, מה טוב, ואם לא, תרשי לבעלך להצטרף לראש השנה, והבדיקה שלך אם אכן ההבטחה מתקיימת, תהיה בהבחנה אם חלו שינויים לטובה בבעלך, בהתנהגותו, בשמחה, ביראת שמים וכו'. אע"פ שאולי את רואה בתחילת התקרבותו לברסלב ירידה, אל תתרגשי מזה, כי אומר רביז"ל: הדרך היא, שבתחילת ההתקרבות מראים לו התרחקות.

אני מודה להקב"ה שתחילת התקרבותי ליהדות היתה דרך הישיבות והכוללים הליטאים במשך הרבה שנים. למדתי מהם את העקשנות בללמוד וללמוד וללמוד בלי להניח את הספר, הסטנדר. אמרת, אצל הליטאים יש חובות, אצל רביז"ל הכל עובר וכו',... אמת! כי החכמה הכי גדולה זה לא להשבר מכל הגלים והמשברים שעוברים עלינו בחיים. נפלת בכל נפילה שתהיה, קום, תתחיל מחדש, תחזור להקב"ה כי אתה בנו חביבו והוא מחכה לך תמיד. אצל האחרים, כאשר הם נופלים בסתר, אינם מגלים לחבריהם את נפילתם ולכן נדמה לך שאצלם אין נפילות. בודאי יש נפילות, אך מהבושה הם מסתירים את נפילתם, ולא חוזרים בתשובה על הטעויות שלהם, כדי להראות שהם תמיד למעלה. רביז"ל אמר, הכנסתי כל כך אמת בתלמידי שהם ירצו רק את האמת, ולכן כאשר יפלו יבואו להתוודות לפני הרב ולא ישחקו לפניו ולפני חבריהם כאילו הם תמיד בסדר, כי כבר אמר שלמה המלך: אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא. ואם מישהו אומר שאין לו נפילות הרי אינו אומר את האמת. תבדקי בעצמך, האם לך אין נפילות ושינויים במצבי רוח? מדוע זה קורה לך, הרי אינך רוצה ליפול ואת תמיד רוצה להיות בסדר.

אמרת: '*איך יתכן שרב יפרגן לעצמו בכ"כ הרבה מחמאות.. (בכ"ז לא מצינו את זה אצל שום רב)'
מצינו וגם מצינו. הנה כמה מגדולי ישראל שפירגנו לעצמם:
1. משה רבנו כותב על עצמו בתורה: "והאיש משה ענו מכל האדם אשר על פני האדמה' (במדבר יב)
2. "משמת רבי - בטלה ענוה ויראת חטא. אמר ליה רב יוסף לתנא: לא תיתני ענוה, דאיכא אנא. אמר ליה רב נחמן לתנא: לא תיתני יראת חטא, דאיכא אנא. (תרגום: אל תאמר שבטלה ענווה כי אני עדיין קיים, ואל תאמר שבטלה יראת חטא כי אני קיים) (תלמוד בבלי סוטה מט:)
3. בן עזאי אומר: כל חכמי ישראל דומין עלי כקליפת השום חוץ מן הקרח הזה(רבי עקיבא).(בבלי בכורות נ"ח.).
4.בלשון שלנו: רבי אלעזר גסס, רבי יוחנן הלך לבקרו. כשנכנס אליו התחיל רבי אלעזר בוכה. שאל אותו רבי יוחנן על מה אתה בוכה.בגלל התורה... הרי למדת.. בגלל פרנסה... אמר לו רבי אלעזר, אני בוכה על היופי שלך שיבלה בקבר כשיגיע יומך. (רבי יוחנן היה יפה תואר בצורה לא רגילה), התחיל רבי יוחנן בוכה איתו ואמר, באמת על זה צריך לבכות שיופי כמו שלי יעלם מהעולם.(בבלי ברכות ה:)
ויש עוד ועד חכמים בכל הדורות שגילו סך הכל את האמת על מעלתם, כי הם היו אנשי אמת ולא דברו כדי להתגאות. כי מי שחכם באמת הוא מבין שכל ההצלחה שלו, וכל החכמה שלו, וכל העושר שלו הכל מתנה מהקב"ה, וגם אם הוא אומר איזה דבר חכמה הוא יודע שהוא לא ממציא ממוחו את החכמה הזו, כי כל החכמה שיורדת לאדם היא יורדת מהקב"ה למוח האדם כמו שכתוב: "והחכמה מאין תמצא", היינו מהאין סוף יתברך. לכן כשחכם האמת אומר על עצמו שבחים, בעצם הוא משבח את הקב"ה על היצירה הנפלאה שברא, על החכמה או הענווה שנתן באותו ייצור. כלומר הוא משבח את הקב"ה על היצירה הנפלאה שברא.

עצה טובה מרביז"ל. תתרגלי לשבת כל יום לבד לפני הקב"ה לספר לו את כל לבך, לפתוח את הלב כמו שמדברים לפני אהוב וחבר אמיתי. אם תתמידי בזה בלי חוכמות תיראי נפלאות. אבל אם תחשבי שכל מה שאת לא מבינה, זה סימן שזה לא נכון, או שזה שטות, ולא תרצי לנסות את זה, זה הפסד גדול מאוד מאוד. כי יש עוד אלפי אלפי מדרגות רוחניות, והשגות נפלאות שזכו להם הצדיקים מה שעדיין אינך יודעת על קיומם.

אולי כבר התחלת להרגיש קצת, את מה שלא הבנת, היינו, מה מצא בעלך בתורה של ברסלב.
רבי נתן אמר, שזה כמו ההבדל בין מרק חם למרק קר, בשניהם יש את אותם רכיבים, רק זה טעים יותר.

תבורכי מן השמים ותזכי לשנה טובה ומאושרת.

אברהם ציון
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון