• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

גאולת השכינה - זו גאולת עצמך

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

breslav

Member
בעזרהי"ת
שלום
האדם הוא עולם קטן שכולל בתוכו את כל המציאות לפרטיה ולפרטי פרטיה, כי הכל נברא ונמצא וקיים בדעתו. השכינה היא הלב של האדם, כי בלב האדם שורה החיות האלוקית שמחייה אותו, אותו חלק אלקי ממעל(השכינה) ששוכן בנו. השכינה (=הלב) בגלות ומתפלשת בעפר, זה כאשר הלב נפל לגשמיות ולעפרוריות העולם הזה, דהיינו שהלב מלא ברצונות לתאוות עולם הזה. וכשהוא במצב הזה, מתקיפים אותו הקליפות: העצבות, הדאגות, הפחדים הריקנות וכו'. לגאול את השכינה - את הלב - זה ע"י שנוציא אותו מהעפר ונחבר ונעלה אותו לשמים, לרוחניות, להקב"ה. כאשר האדם ממלא את לבו באמונה, יראת ה', אהבת ה', נמצא שהוא הוציא מהלב את האהבות הרעות והכניס במקומם את הקב"ה, דהיינו חלל הלב מחובר להקב"ה. וזו הגאולה של האדם הפרטי בבחינת "קרבה אל נפשי גאלה", ואז הוא מלא שמחה ובטחון ותיקווה ואושר כי הוא הכניס ללב את מקור הטוב הקב"ה.
הנ"ל הוא מודל שנמצא בעולם הפרטי של האדם. כאשר מודל זה יתיישם בעוד ועוד אנשים, יותר ויותר חלקי השכינה יוצאות מהגלות. וכאשר כל עם ישראל יזכה לאושר והשמחה הפנימית הנ"ל, נמצא שכל חלקי החלק האלוקי השוכן בעולם הזה בלבות האנשים יצא מהגלות לגאולה.
להגיע לשמחה הנ"ל, זה ע"י כל המערכת של התורה והמיצוות ובמיוחד ע"י הקשר האישי להקב"ה ע"י ההתבודדות. מי שעקשן ומתמיד בזה יזכה עוד בחיי העולם הזה לחוות את החוויות שיהיו בעולם הבא ואין לתאר את ההרגשה הנפלאה הזו.
רביז"ל הוא רבי של עוה"ב, תראו לאיזה דברים נפלאים הוא רוצה לזכות אותנו, דברים שהיו מוסתרים מהעולם בכל הדורות ורק יחידים ובודדים במשך הדורות זכו לזה.
כל זה בקיצור ויש עוד ועוד לדבר בזה ולהסביר בזה כי כל חלקי התורה עוסקים בעניין זה.
תשתדלו לשמוע ולצפות בשיעורי הוידאו שבאתר, כי כלם עוסקים לגאול את נפשנו (=השכינה) מגלותה. ועצם השמיעה של השיעורים הלוך ושוב בעקשנות והתמדה יזכה את השומע (כפי שכבר זכו רבים) לשטיפת מח מכל הליכלוך הרוחני ולזכות אוטומאית לשמחה שהיא הגאולה. זו הבטחה.
אברהם ציון
 
בעזה"ית ובר"ה

תודה רבה!

תשובתך מסבירה גם את עניין "ועשו לי מקדש ושכנתי (השכינה) <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בתוכם</span>"
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון