• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

גם אובמה חוגג את ליל הסדר

tipid

New Member
רות שפיר
צילום: AP
עדכון אחרון: 09:10 , 10/04/2009


רבים מאתנו היו רוצים להיות הערב בבית הלבן, כאשר נשיא ארצות הברית אובמה יערוך, לראשונה בהסטוריה של העם האמריקני, ארוחת ליל סדר מסורתית במשכנו. סביב השולחן יישבו יועציו ועבדיו בבית הלבן, וכמובן בני משפחתו. ומה לגבי התאריך? אובמה לא התבלבל, משום שביהדות התפוצות נוהגים לציין ליל הסדר שני ביום שאחרי



נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יערוך בבית הלבן עצמו ארוחת ליל הסדר מסורתית. לא, הוא לא מתבלבל בתאריך: בעוד שבישראל ציינו אתמול את יציאת בני ישראל ממצרים, ביהדות התפוצות נהוג לערוך ליל סדר שני ביום שאחרי.



אובמה יקיים לראשונה בהסטוריה של העם האמריקני את ליל הסדר, וארוחת החג תיערך במתכונת מצומצמת מפאת סירובו של הנשיא האמריקני לערוך אירוע ראוותני וגדול. סביב השולחן יישבו יועציו ועובדיו בבית הלבן, וכמובן בני משפחתו.



מי שלא יזכה לקרוא את ההגדה יחד עם מנהיג העולם החופשי, הוא דווקא ראש הסגל של נשיא ארצות הברית הישראלי לשעבר, רם עמנואל. סיבות היעדרו עדיין לא ברורות.



"באירוח ליל הסדר נשיאותי בפעם הראשונה בהסטוריה, מראה אובמה עד כמה עמוקה ואישית מערכת היחסים שלו עם הקהילה היהודית", אמרה סגנית הלשכה הנשיאותית, אלכסיס רייס.

<a href='http://glz.msn.co.il/newsArticle.aspx?newsid=38320' target='_blank'>http://glz.msn.co.il/newsArticle.aspx?newsid=38320</a>
 
חלק עליון