• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

ואז הרמטכל הכריז:"ניצחנו"..

אשת נח

New Member
ב"ה

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>ואז הרמטכ"ל הכריז: "ניצחנו"
</span>
הסאנדיי טיימס מדווח: דקות אחרי תקיפת חיה"א הראשונה בביירות בישר חלוץ לאולמרט על ניצחון

nrg מעריב
27/8/2006 8:30


הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, הכריז לא אחת כי במלחמת לבנון השנייה ישראל ניצחה. ואולם אם הדיווח שמתפרסם הבוקר ב"סאנדיי טיימס" אכן נכון, הרי שחלוץ הגיע למסקנה, השנויה במחלוקת, כבר ביומה הראשון של המלחמה. על פי הדיווח, דקות לאחר התקיפה הראשונה של חיל האוויר בלבנון, בליל ה-12 ביולי 2006, שררה שביעות רצון גדולה בקרב בכירי צה"ל, שהתרכזו ב"בור" בקריה. מיד לאחר סיום התקיפה האווירית הראשונה בביירות, דווח בעיתון, מיהר חלוץ, להתקשר לראש הממשלה, אהוד אולמרט, והודיע לו בחגיגיות: "ניצחנו במלחמה".

ה"סאנדיי טיימס" מספק הבוקר הצצה לדקות הראשונות לפתיחת המערכה בצפון, עם ראשית התקיפות האוויריות. עשרות מטרים מתחת לפני האדמה, נכתב בעיתון, התאספו קציני צה"ל לצפות בתוצאות התקיפה האווירית הראשונה בדרום ביירות.
''ניצחנו בנקודות''
על רקע הקריאות להקמת ועדת חקירה, התחייב חלוץ לקיים תחקיר מלא של ההתנהלות במלחמה, ''מרמת הרמטכ''ל עד אחרון החיילים''

בין הקצינים המתוחים היה גם הרמטכ"ל, דן חלוץ, שצפה בקוצר רוח במסכים המציגים את מסלול התקדמותם של מטוסי חיל האוויר, בדרכם לתקיפת משגרי טילים ארוכי-טווח המאיימים על תל-אביב.

מעט לפני חצות, ניתנה הפקודה: "אש!", ושניות לאחר מכן, פוצץ המשגר הראשון של טילי ה"זילזאל". 39 דקות מאוחר יותר, נשמע קולו של מפקד הפעולה: "54 משגרים הושמדו. חוזרים לבסיס". חלוץ חייך בהקלה והתקשר לראש הממשלה, אהוד אולמרט. "כל הטילים לטווח-ארוך הושמדו", הודיע חלוץ לאולמרט. "ניצחנו במלחמה".

לאחר המלחמה, אמר חלוץ כי "ניצחנו בנקודות"

גם עם סיום
הלחימה, העריך הרמטכ"ל חלוץ כי ישראל ניצחה במלחמה. "אולי זה לא היה ניצחון בנוק-אאוט, אך זה בהחלט היה ניצחון בנקודות", אמר חלוץ בפתח ישיבת הממשלה לפני שבוע. בנוסף, התחייב הרמטכ"ל כי צה"ל יערוך תחקיר מלא של התנהלות המלחמה, "מרמת הרמטכ"ל ועד לאחרון החיילים בשטח".

שבוע קודם לכן, ועם אישור הסכם הפסקת האש בממשלה, התייחס גם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בחיוב לתוצאות המערכה בצפון, ואמר כי ההסכם יוצר כתובת ברורה בלבנון עבור ישראל. בסקירתו בפני שרי הממשלה אמר אולמרט כי החלטת מועצת הביטחון 1701 היא החלטה טובה לישראל, אשר כוללת בתוכה הישגים רבים.

לדבריו, ההחלטה תיצור שטח מפורז בדרום לבנון ותהפוך את ממשלת לבנון לכתובת ברורה. עוד ציין אולמרט כי כוח יוניפי"ל מתוגבר יהיה כוח אפקטיבי בעל סמכויות אכיפה.


דן חלוץ!
יופי ניצחתם
עכשיו לכו הביתה!!!!!!!
כל ההנהגה המבישה,
אנו בחודש אלול
אלול משמעו חיפוש
לכו הביתה פשפשו במעשיכם.
אנו נמצאים בפרשת 'כי תצא'
 
חלק עליון