• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

חודש אייר אני ה` רופאך

רות וידאל

New Member
בס"ד

אייר - אני ה` רופאך

חודש רפואה


חודש אייר מסמל בזהוב קרני השמש את הרפואה והמזור. מצאנו כי אייר ר"ת: "אני ה` רופאך". א- אני י (כפולה) - שם ה` ר- רופאך. הרפואה בחודש אייר באה על ידי בורא העולם דווקא -"אני ה` רופאך" ולא ע"י רופא בשר ודם. יש הבדל מהותי בין רפואה שנעשית ע"י הקב"ה, מלך מלכי המלכים לבין רפואה של רופא בשר ודם. על רפואת הקב"ה נאמר: "אם שמוע תשמע לקול ה` אלוקיך, והישר בעיניו תעשה והאזנת למצוותיו... כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה` רופאך". (שמות טו,כו) - הקב"ה מבטיח לנו שאם נתנהג על פי רצונו, ונקיים את מצוותיו, מובטח לנו שלא תבוא עלינו כל מחלה. על פי דברי הרמב"ם (רבינו משה בן מימון) אדם שנזהר מלאכול מאכלות אסורים "אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימי חייו".



החידוש ברפואת הקב"ה על רפואת בשר ודם שהיא איננה רק מונעת את החולי מלבוא על האדם באם הוא מקיים מצוות ומתנהג על פי רצון ה`, אלא גם אם חלילה לא התנהג כראוי והמחלה באה עליו (רח"ל) הרי שרפואת מלך מלכי המלכים עוקרת מעליו את החולי כאילו לא היה מעולם.


זאת בשונה מרופא בשר ודם, שיכולת הריפוי שלו מוגבלת ומועילה בד"כ רק מכאן להבא, ולא יכולה לתקן את העבר. ואפילו אם הרופא אכן מרפא למפרע, הרי זאת רפואה שמטרתה בירור, כדי לברר שלא היה כל חולי מלכתחילה. כיון שחודש אייר יש לו סגולה מיוחדת של ריפוי המסומלים בר"ת של אייר: אני ה` רופאך, הרי מובן שסגולת החודש הזה ברפואה היא באופן של "אני ה` רופאך"- היא ברפואה שע"י הקב"ה העוקרת כל חולי מעיקרו.






בתורה אנו מוצאים שלא ניתנו שמות לחודשי השנה, אלא הם ממוספרים בסדר עולה: ראשון שני, שלישי וכו`. שהחודש הראשון לספירה הוא חודש ניסן. יש קשר מהותי בין חודש לחודש הבא אחריו, ונתינת כח מיוחדת העוברת מכוחו של חודש לחודש הבא. המתבטאת בשבת מברכים החודש- המברכת את החודש הנכנס מכוחו של החודש היוצא.


גם בין החודשים ניסן ואייר, הבאים ברצף זה אחר זה, אנו מוצאים קשר הדוק ונתינת כח מיוחדת. בחודש ניסן בא לידי ביטוי כוחו הניסי של הקב"ה. ניסן מלשון נס, בשם החודש "ניסן" מצויים שני נו"נים המרמזים על ניסי ניסים שנעשו לאבותינו בחודש זה. המיוחד בחודש ניסן שהניסים שנעשו בו הם פלאיים באופן גלוי ומוחשי יותר מאשר בכל חודש: עשר המכות, יציאת בני ישראל כאומה שלימה ממצרים וקריעת ים סוף. ניסים שחשים בהם באופן מוחש את יד ה` ואת הניסיות שבו. עד ש"נגלה עליהם מלך מלכי המלכים, הקב"ה וגאלם". בלי התלבשות כלל בטבע.


וזהו ההמשך בין החודשים ניסן ואייר: החודש הראשון- חודש ניסן, נותן כח לחודש השני - אייר שהוא מסוגל לרפואה, באופן של "אני ה` רופאך" רפואת הקב"ה בכבודו ובעצמו, שהיא רפואה שלמעלה מהטבע, העוקרת את החולי כאילו לא היה מעולם. שני סוגי רפואה יש: רפואת הגוף ורפואת הנפש. ידוע כי הגוף והנפש תלויים זה בזה ומשפיעים זה על זה, ואם חלילה אחד מהם לקוי, יפגע גם תפקודו של השני. כח הרפואה שבחודש אייר מתייחס לשני חלקי הרפואה, שבראש ובראשונה היא רפואת הנפש, שהיא משפיעה ומקרינה גם על רפואת הגוף. (רפואת הנפש מתייחסת כאן במובן הרוחני, של רפואת הנשמה).


ומזה מובן מה העניין של רפואה ובמיוחד רפואת הנפש (והנשמה) בחודש אייר דווקא. חודש אייר מסמל את תחילת הקיץ, השמש החמימה שולחת קרניה ומחממת את היקום שספג את קור החורף. העצים והפריחה נעשים משובבי לב, ומטבע הדברים נוכחות הקיץ משפיעה על האדם, גורמת לו לשחרור החושים והיצרים, והנה מתעורר לו היצר הרע ומחפש תאוות חדשות בעולם הגשמי. הדבר מופיע במדרש שמואל (בהקדמה למסכת אבות) : "מכאן מתחיל הזמן להתחמם ומתעוררים התאוות הגופניות ויצר הרע מתחיל להשתחרר ולהתגבר" ומכאן הנחיצות דווקא בחודש זה - שהוא מסמל את תחילת הקיץ לרפואת הנפש. נהגו מחודש זה ללמוד את מסכת אבות מדי שבת, ומדוע דווקא מסכת זו? שהיא מליאה במידות ומעשים ללמוד מהם. כפי שאומר בעל מדרש שמואל: "מסכתא זו מליאה תוכחות, ומעוררת את האדם לרדוף אחרי כל מידה טובה ומגברת יצר טוב על יצר רע".


חודש אייר כולל בתוכו מצד אחד יכולת ניסית של רפואה כפי שמתבטאת במילים "אני ה` רופאך", ומצד שני הכח הניסי שמגיע מהחודש שקדם לו - חודש ניסן. מכיון שבניסן יש יכולת מיוחדת מעצם טבעו של החודש, שמתבטא בכך שלא אומרים תחנון כל ימי החודש, עד ש"חיב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" לחוש את הניסיות בעבודת ה` בכל יום ויום מימי החודש, יש לחודש ניסן את הכח להקרין מניסיות זו על ימי הטבע הפשוטים לכאורה והגשמיים עד מאוד של חודש אייר ולהפריח בהם כח ניסיות מחודש בעבודת ה` -רפואת הנפש- ביכולת לקיים תורה ומצוות מתוך הידור והוספה, ורפואת הגוף.



(ע"פ ליקוטי שיחות של הרבי מליובאוויטש. כרך ל"ב. עמ` 72-76)
 

רות וידאל

New Member
בס"ד

בס"ד

מה המושג אתר אתר וקידפיה ל"ג בעומר

מסלול הר מירון ולג בעומר

נושא לג בעומר

כתובות אינטרנט נלוות:
אתר וקידפיה
<a href='http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%92_%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%A8' target='_blank'>http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7% ... 7%9E%D7%A8</a>

הר מירון


<a href='http://www.tiuli.com/track_comments.asp?track_id=51' target='_blank'>http://www.tiuli.com/track_comments.asp?track_id=51</a>
נושא

<a href='http://www.edu-negev.gov.il/matyaholon/%D7%9C%D7%92%20%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%A8.html' target='_blank'>http://www.edu-negev.gov.il/matyaholon/ ... D7%A8.html</a>
 

רות וידאל

New Member
בס"ד
תפילת לל"ג בעומר
{רבי נתן מברסלב בספרו "ילקוטי תפלות " ח"ב ס' מז}
וזה לשונו שם : תפלה זו מיסדת על פי הסוד הנורא שגלה רבנו הקדוש ,רבי נחמן זצוק"ל, על גדלת רשב"י, שהבטיח לישראל שלא תשתכח התורה על ידו , כי בזוהר דא יפקון מן גלותא , המבואר בתחלת ספרו "ילקוטי מוהר"ן" ומה טוב לאמרה על קברו הקדוש ,
רבי שמעון בן יוחאי , עיר וקדיש מן שמיא נחת ,בוצינא קדישא ,בוצינא עלאה , בוצינא רבה, בוצינא יקירא , אתם הבטחתם לישראל שלא תשתכח התורה מישראל על ידיכם ,כי בזוהר דא יפקון מן גלותא ואפילו בתוקף ההסתרה שבתוך הסתרה בעקבות משיחא באחרית הימים האלה , הבטחתם שאף על פי כן לא תשתכח התורה מפי זרענו ,כמו שכתוב : "ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא על כל הרעה אשר עשה , וענתה השירה הזאת לפניו לעד כי לא תשכח מפי זרעו " והנה עתה הגיעו הימים אשר אין לנו חפץ בהם , כי ארך עלינו הגלות ומשך עלינו השעבוד , ובכל יום אנו הולכים ודלים ,ומטה ידנו מאוד ,כי אזלת יד ואפס עצור ועזוב כי נשארנו כיתומים ואין אב , ואין מי יעמוד בעדנו ,והנה בתוקף סוף הגלות המר הזה , התחיל להתנוצץ התנוצצות משיח מימי האלהי האר"י , זצ"ל ,ועמך בית ישראל משתוקקים ומתגעגעים מאוד להשם יתברך ,והכל חפצים ליראה את שמך בהשתוקקות נמרץ ונפלא ,אשר לא היתה כזאת מימי קודם , הקיצותי ועודי עמך , באתי עד סוף כל הדורות ועודי עמך , עדין אנו אחוזים בך ומשתוקקים לעבודתך בכלות הנפש , אבל אף על פי כן גם גודל רחוקנו ממך בעתים הללו הוא גם כן בלי שעור , כי טבענו ביון מצולה ואין מעמד , באנו במעמקי מים ושבולת שטפתנו ,וראה את עמך ישראל מרודים מאוד , אשר אי אפשר לבאר ולספר גודל התגרות הבעל דבר אשר התגרה בנו מאוד , עד אשר הפיל אותנו מאוד ,והנה אנוכי בעניי , מי אנוכי לספר צרות ישראל , באחרית הימים האלה , אך באתי לספר ולצעוק עלי ועל נפשי , על עוצם רחוקי מהשם יתברך ועצם פגמי ועונותי הרבים ופשעי העצומים ועל אלה אני בוכיה , עיני עיני יורדה מים ,כי איני יודע שום דרך איך להחזיר לי הכוח הקדוש , ואיך לזכות לתשובה שלמה , ובאיזה דרך אתחיל לעזוב דרכי הרע ומחשבותי המגנות , ואיך ובמה אזכה לתקן קלקולים ופגמים כאלה , לא ידעתי נפשי אנה אני בא, אנה אוליך את חרפתי העצומה , אנא אברח , אנה אטמן מפני שבתי וכלמתי ,ואמר להרים כסוני ולגבעות נפלו עלי אוי מה היה לי ,אוי מה היה לי על כל אמרתי שעו מני אמרר בבכי , אולי ירחם ,כי אין מעצור ליהוה להושיע גם אותי בעת הזאת , כי הרבה רוח והצלה לפניו ,כמו שכתוב :" כל תוכל ,ולא יבצר ממך מזמה ", ומי יאמר לך מה תעשה ,על כן באתי כעני בפתח ,רש דל ואביון , נגוע ומענה ,מבלבל ומטורף , עני וכואב , לצועק ולזעוק לפני הדרת הקדשתכם ,
רבי , רבי , רבי! אבי , אבי ! רכב ישראל ופרשיו , נהורא דבוצינא דאוריתא , עורה למה תישן ,איך תוכלו לסבל צרות ישראל ,קומו ועוררו עם כל צדיקי אמת להסתכל ולראות במרירות צרות נפשנו , הקיצו ורננו שוכני עפר, קומו ישני מכפלה לסעדנו ,צדיקי יסודי עולם ,קומו בעזרתנו בעת הצרה הזאת, חוסו וחמלו על כל עדת בני ישראל , ובתוכם עלי החוטא והפגום ,המלא חטאים מכף רגל ועד ראש , אתם ידעתם את כל התלאה אשר מצאתנו מיום גלות הארץ עד הנה , כל מה שעבר על כלל ישראל בכלליות , ובפרטיות מה שעבר על כל אחד ואחד ,ובפרט מה שעבר על מים שנאצלו ונבראו ונוצרו ונעשו נשמתי ורוחי ונפשי וגופי ,וכל מה שעבר עלי בכל גלגול וגלגול , ובפרט מה שעבר עלי בזה , כל מה שעברתי מעודי ועד היום הזה, מה שאני זוכר עדין ומה שנשכח ממני , היספיקו כל אילי נביות לבאר ולספר אפס קצת מהפגמים שפגמתי ביום אחד, פכי מה שנוגעים הפגמים במקום שנוגעים שנוגעים כפי שורש נשמתי ,ומכל שכן וכל שכן מה שפגמתי בכל הימים שעברו עלי מיום היותי עד היום הזה {ובפרט ...} מי יוכל לספר , מי יוכל לספר ,מי יוכל לשער ,מה אדבר , מה אתאונן , מה אומר ,מה אדבר ומה אצטדק ,
רבנו של עולם ,תן בלב הצדיק הקדוש והנורא הזה {אם יזכה להיות על ציון רשב"י ,יאמר :השוכן פה }, ובלב כל הצדיקים האמתיים ,לבל יסתירו פניהם ממני , ויעמדו בעדי למליצי ישר, להפוך בזכותי ולבקש ולמצוא בי נקודות טובות , וימליצו טוב בעדי שתקרבני אליך ברחמים ,ותתן בי לב חדש ,ורוח חדשה תתן בקרבי , שאזכה להתעורר מעתה באמת ,לשוב אליך באת ובלב שלם ,אי שמים ,הפגינו בעדי ,כל בעלי רחמים וחמלה חמלו עלי , ,כל שוכני עפר העתירו בעד מטבע ביון מצולה ואין מעמד כמוני ,
רבי , רבי שמעון בן יוחאי , זכרו זאת ותשימו על לב, שזכינו בדורות הללו לשמוע נפלאות נוראות גדלתכם איך מרמז בתורה שעל ידיכם לא תשתכח התורה ,כי הפסוק שהבאתם ראיה ממנו , "כי אל תשכח מפי זרעו " , הוא סופי תבות יוחאי ,ושמכם הקדוש בעצמו מרמז בפסוק "עיר הקדיש מן שמיא נחת ", אשר אתם לבד יודעים סוד הדברים האלה ,אתם לבד יודעים גדלת ההבטחה שהבטחתם לישראל , שהתורה לא תשכח מישראל על ידיכם , ואיך משה רבנו עליו השלום נבא על זה בתורתו , הקדושה מקודם , על כן באתי להזכיר ,נא רבותי הקדושים חמלו עלי , ואל תסתכלו על כל הרע שעשיתי מעודי עד היו הזה במחשבה דבור ומעשה אשר המריתי אמרי אל ועצת עליון נאצתי , אל תביטו במעשי הרעים , ואל תעשו עמי כחטאי ,ואל אקוץ בעיניכם ,על אשר זה כמה אשר מעוררים אותי באלפים ורבבות רמזים והתעוררות ,ובכמה מיני עצות נכונות , בכל יום ובכל עת , להתקרב להשם יתברך ואני בעצם קשיות ערפי קלקלתי ופגמתי בכל זה ,ולא הטיתי אזני ולבי לכל זה , חוסו עלי ואל

בס"ד המשך תפילה
תשיתו לב לכל זה , ואל יחר אפכם בי חלילה , רק תחשבו מחשבות עוד מעתה לבל אהיה נדח מהשם יתברך ומכם חלילה , כי עדין אין מעצור ליהוה להושיע גם בעת הזאת, כי אין לי שום כוח עתה אלא בפי לבד , וגם זה מאתו יתברך , אשר לא עזב חסדו ואמתו מעמי , ונתן כוח ליעף כמוני לדבר עתה מעט דברים האלה , ועל זה תמכתי יתדותי , שתרחמו עלי ותעשו את אשר אזכה לשוב באמת להשם יתברך , ויי ,הטוב ברחמיו ישמע תפלתכם ,ויעזור ויגן ויושיע אותי ואת כל ישראל למענכם ,ויחזירני בתשובה שלמה לפניו במהרה, ויאחזני ולא ירפני , ואל יעזבני ואל יטשני בשום אופן , עד שאזכה לשוב אליו באמת ולהיות כרצונו הטוב מעתה ועד עולם , ולתקן בחיי את כל אשר פגמתי ,בכוח וזכות הצדיקים האמתיים אשר עליהם לבד אני נשען לדבר דברי אלה לפניהם ולפני השם יתברך ,בעל הרחמים , יודע תעלומות יהוה , יגמר יגמור בעדי ,יהוה , חסדך לעולם , מעשי ידיך אל תרף ,הוציאה ממסגר נפשי להודות את שמך ,בי יכתירו צדיקים כי תגמול עלי ,
אחר כך יאמור הנסח הבא , לעורר הרחמים {סדרה רבנו יוסף חיים בספר " הלולא רבה" ו"כתר מלכות "}
אלהינו ואלהי אבותינו ,אנחנו אוהביך ואתה אוהבנו ,
אנחנו בניך ואתה אבינו , אנחנו בכוריך ואתה פודנו ,
אנחנו ברואיך ואתה בוראנו , אנחנו בחיריך ואתה חברתנו ,
אנחנו גאוליך ואתה גואלנו ,אנחנו גדוליך ואתה מגדילנו ,
אנחנו דורשיך ואתה ישענו ,אנחנו בחיריך ואתה חבתנו ,
אנחנו דורשיך ואתה ישענו ,אנחנו ישענו ,אנחנו ותיקיך ואתה מגדילנו,
אנחנו זעוקיך ואתה מושיענו אנחנו חלקך ואתה
כבודנו ,אנחנו טפוחיך ואתה פועלנו ,אנחנו יצוריך ואתה
יוצרנו ,אנחנו מאמיריך ואתה מאמירנו , אנחנו נחלתך
ואתה חזקנו אנחנו עבדיך ואתה אדוננו , אנחנו עמך
ואתה אלהינו ,אנחנו פריך ואתה מחינו ,אנחנו צבאותיך
ואתה מלכנו ,אנחנו צאנך ואתה רוענו ,אנחנו קרוביך ,
ואתה קדושנו , אנחנו קוויך ואתה משגבנו ,אנחנו
רפידתך ואתה הורנו , אנחנו שוחריך , ואתה אילותנו ,
אנחנו תמימיך ואתה תהלתנו
אין כאלהינו אין כאדוננו אין כמלכנו אין כמושיענו ,
מי כאלהינו , מי כאדוננו ,מי כמלכנו , מי כמושיענו : נודה
לאלהינו ,נודה לאדוננו ,נודה למלכנו ,נודה למושיענו :
ברוך אלהינו ,ברוך אדוננו ,ברוך מלכנו ,ברוך מושיענו ,
אתה הוא אלהינו ,אתה הוא אדוננו ,אתה הוא מלכנו ,
אתה הוא מושיענו ,אתה תושיענו ,אתה תקום תרחם
ציון כי עת לחננה כי בא מועד:
 

רות וידאל

New Member
בזס"ד


קישור לבקר קבר צדיקים


<a href='http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=973161' target='_blank'>http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.a ... yId=973161</a>


תפילה ובקשה שתישמע בצפת נא להקיש כאן

מעתה הדרך לתפילה לטבריה פתוחה לכל אחד מכל מקום ובכל עת

כתובות אינטרנט נלוות:
לבקר קבר צדיקים
צפת
טבריה
בס"ד

מנהגים מושגים
ספירת בעומר
מסע רוחני לקברות צדיקים




ספירת בעומר אתר חכמת עם חיים וגם הסברים של לג בעומר
היום השלושים ושלושה לספירת העומר, חל בי"ח אייר. מעין מועד קטן בו
.מפסיקים את האבלות שבימי ספירת העומר ונוהגים לשמוח. מקור החג אינו ברור
,סוברים שהוא נקבע לזכר מעשה גבורה או מפנה לטובת כוחות בר-כוכבא במרד
.או לזכר הפסקת המגפה שפשטה בין תלמידי רבי עקיבא והפילה חללים רבים
יש גם סברה שיום זה מציין את ראשית המרד הגדול ביהודה, בו הושאו משואות
.בכל רחבי הארץ להודיע על התחלת המרד
הסיבה שלא ניתן ליום שם הקשור בתוכנו מעיד, כנראה, שלא יכלו להכריז עליו
.ועל תכניו בפומבי מטעמי זהירות מן השלטונות העוינים
מתקופת האר"י - - הרב יצחק לוריא - - במאה ה16 הודגש ל"ג בעומר כיום
.פטירת רבי שמעון בר יוחאי והילולה לזכרו

`מנהגים ומושגים לפי סדר א`-ב

אבלות בימי ספירת העומר - האבלות בימים אלה מקורה, כנראה, בתקופה החקלאית
.בה מצויים הגידולים החקלאיים בסכנת פגיעת רוחות השרב
,לאחר חורבן המקדש נוסף הצער על ביטול מצוות הבאת קציר העומר למקדש
.ולאחר כשלון מרד בר כוכבא נוסף בתקופה זו האבל על חללי המרד ועל כישלונו
עבור יהדות אשכנז נוסף האבל על רדיפה והשמדת קהילות יהודיות בזמן זה בתקופת
.מסעי הצלב

(ביצים צבועות - מנהג המבטא ניגוד לאבלות. (אשכנז

בר יוחאי" - שיר המושר בל"ג בעומר. חובר על-ידי רבי שמעון אבן לביא. השיר "
עוסק ברשב"י - - רב שמעון בר יוחאי. הוא כתוב בשפת ה"קבלה" ועשרת הבתים
.של השיר נקשרים לעשרת הספירות שבקבלה


כתובות אינטרנט נלוות:
מנהגים מושגים
ספירת בעומר
מסע רוחני לקברות צדיקים
בס"ד

מה המושג אתר אתר וקידפיה ל"ג בעומר

מסלול הר מירון ולג בעומר

נושא לג בעומר

כתובות אינטרנט נלוות:
אתר וקידפיה
הר מירון
נושא "ג בעומר- משמעות , טבע וכללי בטיחות


היסטוריה מנהגים ומיתוסים
ל"ג בעומר
מקור החג - מנהגים - מרד בר כוכבא - ספירת העומר - שירים לחג - כללים בהכנת מדורה ועוד



ל"ג בעומר
ל"ג בעומר הוא חג לזכר מאבקם של היהודים על עצמאותם
כפי שחינך רבי עקיבא את תלמידיו: "חירות היא המצרך היקר ביותר שיש לאדם"


יום זה, ( י"ח ) בחודש אייר, שהוא בגימטריה היום השלושים ושלושה לעומר, קוטע את אווירת הרצינות של ספירת העומר. העומר היא מידה ששימשה את חקלאי ארץ ישראל למדידת התבואה והם 49 הימים שבין פסח לחג השבועות, כך של"ג בעומר נחשב "מועד קטן" כלומר יום חג בו מפסיקים את מנהגי האבלות כשאר ימי ספירת העומר.

מקור החג אינו ברור דיו וישנם מספר אירועים המסבירים את הפסקת ימי האבלות ליום חג. לפי אחת המסורות ביום זה התחיל לרדת המן במדבר ולבני ישראל היה מה לאכול. לפי מסורת נוספת, בל"ג בעומר חל מפנה לטובת צבאו של בר כוכבא במרד מול הרומאים והושאו משואות לבשר את הניצחון. ע"פ התלמוד ביום זה נפסקה מגיפה שהמיתה רבים מתלמידי רבי עקיבא.

אך על כולם מקובל שביום הזה בר כוכבא נחל את אחד מניצחונותיו הגדולים נגד הגנרל הרומאי טיטוס שמונה על ידי הקיסר הרומי והטיל משטר של אימים על היהודים, דיכא את הנטייה לעצמאות, הטיל מסים כבדים על היהודים ואסר עליהם ללמוד תורה. רבי עקיבא, עודד את תלמידיו להתגייס לשורותיו של צבא בר כוכבא. מכיוון שעל פי השקפותיו חירות היא המצרך היקר ביותר שיש לאדם. צבאו של בר כוכבא הצליח להדוף את הרומאים במשך שלוש שנים, עד שהחליט הקיסר אדריאנוס לשלוח לארץ ישראל את אחד הגנרלים החזק והאכזרי ביותר, יוליוס סברוס. סברוס הגיע לארץ ישראל עם כוחות גדולים והרס עד יסוד את כל מעוזיו של בר כוכבא. בר כובכא נאלץ לסגת לביתר, עיר מבוצרת ליד ירושלים. במשך שנה צרו הרומאים על העיר. לבסוף, בשנת 135 לספירה, פרצו הרומאים את שערי העיר ובר כוכבא נפל בקרב. רבי עקיבא נתפס והוצא להורג בעינויים קשים, במסרקות של ברזל, אך ורק כי לימד תורה. מספרים שברגעיו האחרונים אמר "שמע ישראל, ה` אלוהינו ה` אחד". בכך היה רבי עקיבא לאחד מ"עשרת הרוגי מלכות" ומאז את ל"ג בעומר חוגגים היהודים כזכר למאבק על עצמאותם בארץ הקודש.

ל"ג בעומר הינו גם יום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי ומאז הפך ליום הילולה לזכר הרב. הסיבה שלא ניתן ליום זה שם הקשור בתוכנו. ועל תכניו נבע מפני שלא יכלו להכריז עליו בפומבי מטעמי זהירות מן השלטונות העוינים.


ממנהגי החג:

הדלקת מדורות ולהרבות באור: ל"ג בעומר הוא יום של שמחה, חתונות ושאר שמחות, יום של מדורות וקומזיצים. מנהג שמקורו בהילולה לזכר רבי שמעון בר יוחאי במירון . ההסבר למנהג שביום פטירתו של הרשב"י היה יום מרובה אור. האש והעשן הנראים למרחקים עזרו בעבר לצורך תקשורת בין ישובים המרוחקים זה מזה . באמצעות אש היו מודיעים על ניצחונות או אסונות . לזכר המדורות שהודלקו בפרוץ מרד בר-כוכבא וביום הניצחון נהוג להדליק בל"ג בעומר מדורות. המנהג רווח מראשית הציונות בכל רחבי הארץ כאשר נוסף מנהג טעים "צליית תפוחי אדמה" .

הדלקת נרות: נהוג להדליק נרות רבים בבתי כנסת לזכר רשב"י וצדיקים אחרים.




כתובות אינטרנט נלוות:
טבע וכללי בטיחות
ממנהגי החג
היסטוריה מנהגים ומיתוסים



תוכן:
ל"ג בעומר ורבי שמעון בר-יוחאי


העליה למירון היא מהותיקות ביותר והיא נזכרת כמעט בכל המסורות עולי הרגל מהדורות הקודמים ביותר. מה מקורו של המנהג ודווקא בל"ג בעומר

א. ל"ג בעומר בהלכה ובקבלה
ב. ספירת ל"ג בעומר הוד שבהוד
ג. גדולת רשב"י בגילוי תורת הסוד
ד. עלית למרום שבית שב"י
ה. מושב טוב ישבת שם קנית הודך והדרך
ו. רשב"י - בחינת שבת קודש
ז. השבת מעין עולם הבא גם במושגי העולם הזה

מילות מפתח: ל"ג בעומר, ספירת העומר




יום ל"ג בעומר ידוע כיום הילולא דרשב"י, וישראל קדושים נוהגים בו שמחה בהדלקה, בעליה למירון, בלימוד הזוהר הקדוש, ובשירת הפיוט "בר יוחאי נמשחת אשריך". הפיוט שנכתב ע"י רבי שמעון לביא זצ"ל מחכמי טריפולי נתקבל בכל קהילות ישראל, ונתקדש עד כדי כך שיש נוהגים לשיר אותו בכל שבת, ומנהג בעדות רבות לשורר אותו בערב שבת שלפני ל"ג בעומר בנוסף ליום ההילולא, הפיוט בנוי על פי הסוד על יסוד עשר הספירות, וגם הפירוש הפשוט מופלא ומכוסה, אולם יש בו כדי ללמד ולו בבחינת "מציץ מן החרכים" על גדלותו של רשב"י ועל השמחה שביום ל"ג בעומר. ננסה להתבונן באור היקרות הבוקע מתוך הפיוט שיש בו להאיר את גדולת בר יוחאי ויום ל"ג בעומר כיומא דהילולא.




כתובות אינטרנט נלוות:
הלכה
ורבי שמעון בר-יוחאי
מה מקורו של המנהג



אתר צעירי חב"ד מציע מידע את ההסבר ההיסטורי והדתי לחג, סיפור החג ומנהגים שנוהגים בו.






ביום זה נסתלק הצדיק הגדול רבי שמעון בר יוחאי - רשב"י, מחבר ספר הזוהר. בטרם הסתלקותו ציווה על תלמידיו שסבבו את מיטתו - לשמוח ביום הזה, ומאז נעשה יום הל"ג בעומר ליום שמחה. מאות אלפים עולים בו לקברו של רשב"י בהר מירון ושוטחים תפילה.



מדוע גדל חרוב בפי המערה של רשב``י? מהו איסור ``חדש``? ומיהו ``העומר`` אותו אנו סופרים? על שאלות אלו ועוד תקבלו תשובות, באתר מדליק לל``ג בעומר וימי הספירה הגדוש בסיפורים, מנהגים ומאמרים.



אוסף קישורים ומידע אודות המנהגים והדמויות הקשורים בחג, כמו רבי שמעון בר יוחאי, רבי עקיבא ועוד...




כתובות אינטרנט נלוות:
סיפור החג ומנהגים שנוהגים בו
מדוע גדל חרוב
אוסף קישורים



ואהבת לרעך כמוךלקרוא

מי המציא את ל"ג בעומר? לקרוא
במה דברים אמורים?
יום פטירתו של ר` שמעון בר יוחאי
שמחה ביום מותו של צדיק?!
ההילולא
ל"ג בעומר, מכון החגים, התנועה הקיבוצית
מרד בר-כוכבא, מט"ח






רקע חג לג בעומרלקרוא
שמן ששון מחבריך





כתובות אינטרנט נלוות:
ואהבת לרעך כמוך
רקע חג
מי המציא את

ל"ג בעומר - חג אבסורדי
מסתבר של"ג בעומר הוא חג בעייתי במקצת והמיתוסים עליהם גדלנו, אודות ניצחון מרד בר-כוכבא לא ממש מדויקים ואולי ההיפך בדיוק. המאמר שלפנכם שופך אור חדש על החג הבעייתי.





ו
 

רות וידאל

New Member
מנהג העלייה לקבר רשב"י במירון

18.04.2007 (09:17)


יש נוהגים לילך בל"ג בעומר למירון, לקברותיהם של רבי שמעון בר יוחאי ובנו רבי אלעזר, ועורכים שם שמחה גדולה, ומדליקים מדורה, ורוקדים ומזמרים. ובין הנוהגים כך גם צדיקים ותלמידי חכמים.

אמנם היו מגדולי ישראל שפקפקו על מנהג זה. בעל שו"ת חתם סופר תמה היאך אפשר לקבוע מועד לשמחה ביום שלא נעשה בו נס ולא נקבע על ידי חז"ל כמועד. ואמנם ידוע שאין נוהגים לומר בו תחנון ואין מתענים בו, אבל לא מצאנו מקור לכך שעושים אותו יום טוב (חת"ס יו"ד רלג). ואם הוא לכבוד יום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי - הרי בדרך כלל ביום פטירת צדיק ראוי להתענות, ואיך עושים שמחה והילולה ביום מותו של רבי שמעון בר יוחאי (שואל ומשיב מהדורה חמישה לט)?

טעם השמחה

אולם רבים נוהגים לשמוח שם שמחה של מצווה, ובתוכם צדיקים ותלמידי חכמים. ואף שבדרך כלל יום פטירת צדיק הוא יום של צער, מכל מקום מסרו המקובלים בשם רבי שמעון בר יוחאי שרצה שישמחו ביום פטירתו. המוות בעולם הזה נתפש באופן שונה בעולם הבא. בעולם הזה המוות נתפס כדבר העצוב ביותר. כאשר צדיק מת נותר אחריו חלל גדול, והעם מתאבל על אובדנו. אולם בעליונים מובן כי הכל לטובה, ולהפך - אחר הסתלקותו של הצדיק מכבלי העולם הזה הוא זוכה לקלוט את מלוא אורה של התורה. ובמיוחד אמורים הדברים לגבי צדיקים שעוסקים בתורת הסוד, שעיקר עניינם ועיסוקם באור הפנימי והנסתר של הנשמה, וכל זמן שהם שרויים בתוך המחיצות החומריות של העולם הזה אין הם יכולים לקלוט את כל האור הפנימי, אולם כשהם מסתלקים מן העולם הזה ומתעלים אל מעבר למחיצות החומריות, נפתחים לפניהם שערי החכמה והאורה הפנימית, והם עומדים על עומק הסודות שעסקו בהם בימי חייהם. וכבר ביום המיתה אפשר לחוש את התרופפות המחיצות והמחסומים של העולם הזה, וכפי שמסופר באידרא זוטא על רשב"י שביום פטירתו גילה סודות עמוקים ונפלאים שלפני כן ! לא הורשה לגלות, והיה בוכה ושמח.

ההילולא כנישואין

בזוהר נקרא יום הסתלקותו של רבי שמעון בר יוחאי 'הילולא', שהוא כשמחת נישואין. והטעם שנקרא כך, מפני שההידבקות בשכינה בעולם הזה היא בבחינת אירוסין, וההידבקות שבעולם הבא היא בבחינת נישואין. בעולם הזה, מפני המחיצות, אין אפשרות להתקשר באופן שלם בשכינה. אבל אחר ההסתלקות זוכה הצדיק להתקשר עם השכינה באופן שלם, ונעשה מתורתו אור גדול בעולמות העליונים, ומתוך כך יכולים גם תלמידיו וממשיכיו שבעולם הזה להתקשר יותר אל עומק תורתו וסודותיו. ועל כן נהגו התלמידים העומדים על עומק העניין הזה לערוך הילולא ביום פטירת רבם הצדיק שגילה סודות התורה.

רבי שמעון בר יוחאי
נתייחד רבי שמעון בר יוחאי, שר הזוהר, שאת יום הסתלקותו מציינים גם יהודים שאינם עומדים על סודות תורתו. וכך נעשה ל"ג בעומר ליום שמחתה של תורת הנסתר, ורבים נוהגים לעלות למירון להילולת רבי שמעון בר יוחאי. הגדולים שבהם שמחים על הסודות שנתגלו להם בזכותו ובזכות תלמידיו וממשיכי דרכו. והמוני העם המשתתפים בהילולה, אף שאינם מבינים בסודות התורה, מכל מקום יש להם שמחה על שהתורה עמוקה מיני ים, ויש גדולים וצדיקים שמתקשרים לעמקי סודותיה, ועל ידי כך כל העולם הזה החשוך מתבשם. ועוד, שעצם ההכרה שיש סודות עמוקים שהם מעבר להשגת האדם הרגיל, יש בה ענווה וחכמה, ועל ידי הכרה זו אף פשוטי עם זוכים להתעלות.

רבי עקיבא
בהילולת ל"ג בעומר גנוז גם יום הזיכרון לגדול התורה שבעל פה, התנא המופלא רבי עקיבא, שאחד מחמשת תלמידיו הגדולים היה רבי שמעון בר יוחאי. וכן מסופר על רשב"י, שהיה מעודד את תלמידיו לחזור על דבריו, מפני שתורתו היא תמצית מתורת רבי עקיבא (גיטין סז, א). גם את מסירות הנפש על כבוד ישראל למד רבי שמעון בר יוחאי מרבו, שכן רבי עקיבא היה זה שתמך ועודד את מרד בר כוכבא כנגד הרומאים.

אכן, טעם השמחה בל"ג בעומר המופיע בדברי הראשונים ובשולחן ערוך (תצג, ב) הוא שביום ל"ג בעומר פסקו תלמידי רבי עקיבא מלמות. ויש אומרים שבל"ג בעומר החל רבי עקיבא ללמד תלמידים חדשים, שעליהם כבר לא חלה המגפה (פרי חדש). ויש אומרים שבל"ג בעומר סמך רבי עקיבא את חמשת תלמידיו הצעירים שלא מתו במגפה, והם: רבי מאיר, רבי יהודה, רבי יוסי, רבי שמעון בר יוחאי ורבי אלעזר בן שמוע, ומהם נמשכה מסורת התורה בישראל (שער הכוונות). נמצא איפוא שיסוד השמחה בל"ג בעומר הוא על תלמידי רבי עקיבא שהמשיכו את תורתו.

ואף השמחה בל"ג בעומר על תורת הנסתר שייכת לרבי עקיבא, שהרי עליו אמרו (חגיגה יד, ב) ! שנכנס לפרדס, היינו לסודות העמוקים ביותר בתורה, ויצא בשלום. ואילו שאר החכמים שנכנסו עימו לא יצאו בשלום, שלא יכלו לעמוד ולקלוט את הסודות הנוראים שבפרדס. ורבי שמעון בר יוחאי תלמידו המשיך דרכו, בתורה ובמסירות הנפש, ולכן יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי הוא גם יום הילולת רבי עקיבא.


מאתר: כדורי. נט



כתובות אינטרנט נלוות:
מנהג העלייה לקבר רשב"י במירון

<a href='http://sgula.goop.co.il/Web/SiteHomePage.aspx?PageType=0&ItemID=51971' target='_blank'>http://sgula.goop.co.il/Web/SiteHomePag ... emID=51971</a>
 

רות וידאל

New Member
רבי שמעון בר יוחאי


ל"ג בעומר חל ביום י"ח באייר - הוא היום ה-33 לספירת העומר. ביום זה פסקו תלמידי רבי עקיבא למות.
יום ל"ג בעומר הוא יום ההילולא של הצדיק הגדול רבי שמעון בר יוחאי המכונה רשב"י,
רבי שמעון בר יוחאי שקבור במושב מירון הוא מחבר ספר הזוהר.
רב שמעון בר יוחאי שקבור במושב מירון ציווה לשמוח ביום הזה

ומאז נעשה יום ל"ג בעומר ליום שמחה שבו מאות אלפים עולים למושב מירון בו לקברו של רשב"י, רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון ושוטחים תפילה.
יום ל"ג בעומר נעשה ליום של הפגנת "אחדות ישראל". במושב מירון.
אפשר לראות את כל עדות ישראל מדליקים מדורות, רוקדים סביבן ושמחים יחדיו בקברו של רבי שמעון בר יוחאי שקבור במושב מירון.
אף העלייה לקברו של רבי שמעון בר יוחאי, שקבור במושב מירון הרשב"י נוהגת אצל כל העדות, ספרדים ואשכנזים, חסידים, 'ליטאים' ו'פרושים' וכו' וכו'.
ניתן לומר כי מי שלא ראה את אחדות ישראל בהר מירון שבו קבור רבי שמעון בר יוחאי, לא ראה התגלמות של אחדות ישראל מימיו.

מי אינו מתרגש מהמחזה הנהדר של פשוטי עם צעירים, לצד אדמו"רים קשישים, צועדים בעירבוביא במעלה הר מירון לעבר קברו של רבי שמעון בר יוחאי, הרשב"ישקבור במושב מירון .
במאה השנייה לאחר הספירה חי רבי שמעון בר יוחאי.
רוצה שצדיק יתפלל עליך בקברו של רבי שמעון בר יוחאי במשך 40 יום? לחץ כאן!

רבי שמעון בר יוחאי שקבור במושב מירון נחשב לאחד מאבות התורה שבעל פה.
רבי שמעון בר יוחאי שקבור במושב מירון לחם בעד חירות עמו, ומשום זה נרדף על ידי הרומאים ונידון למיתה שלא בפניו והיה מוכרח להתחבא מפני ממשלת הרומאים בהרים ובנקיקי הסלעים.
ההגדה מספרת שבמשך 13 שנים התחבא רבי שמעון בר יוחאי עם אלעזר בנו במערתא דפקע, דהיינו פקיעין.
ממה התקיים רבי שמעון בר יוחאי? מספרת הגמרא, שרבי שמעון בר יוחאי, חי מפרי החרוב שליד המערה ושותה ממימי המעיין העובר על ידה. במערה הזאת ישבו שניהם ועסקו בתורה.

רק אחרי י"ג שנים נודע ל-, רבי שמעון בר יוחאי, מפי אליהו הנביא כי מת המלך המבקש את נפשו וגזרתו נתבטלה.
אז יצא רבי שמעון בר יוחאי משם יחד עם בנו, וירדו מן ההר שנמצאה בו המערה לרחוץ בחמי טבריה אחרי שעבר עליהם זמן רב ללא רחיצה במים.
רוצה שצדיק יתפלל עליך בקברו של רבי שמעון בר יוחאי במשך 40 יום? לחץ כאן!

המסורת הקדומה מייחסת ל- רבי שמעון בר יוחאי ,שקבור במושב מירון כוחות פלאים, והוא נהפך לאבי "התורה הנסתרת" וליוצרו של שפר הזוהר".
מכל מקום נראה הדבר שעוד מתקופה קדומה שימשה מירון, שהיתה מקום מושבו ובית מדרשו של שקבור במושב מירון . הרשב"י בחייו ובה מצא את מנוחתו לאחר מותו שקבור במושב מירון, מרכז לעלייה לרגל על קברו של רשב"י (ראשי התיבות של רבי שמעון בר יוחאי) שהלך לעולמו בי"ח אייר, הוא ל"ג בעומר.


כתובות אינטרנט נלוות:
רבי שמעון בר יוחאי
<a href='http://www.4040.co.il/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=51555&depart_id=11578' target='_blank'>http://www.4040.co.il/site/detail/detai ... t_id=11578</a>
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:purple'>בס"ד



מחר יום ההילולה של רבי מאיר הוא י"ד באייר

לא לשכוח מחר יום רביעי הזה יום הולליה של רבי מאיר הנס בטבריה


בלילה להדליק נר שמן זית לכבוד זכות רבי מאיר בעל הנס,

להגיד 3 פעמים אלהא דרבי מאיר ענני ,


לקרוא שירת הבריאה נשמת כל חי שיר שירים



גאולת עם ישראל

יום שישי הזה להתפלל סגולה פרנסה 40 יום פרשת המן כל ישועות טובות

וגם מוצאי שבת להדליק נר לכבוד זכות רבי שמעון בר יוחאי

לקרוא שירת הבריאה נשמת כל חי שיר שירים



כתובות אינטרנט נלוות:
יום הולליה של רבי מאיר הנס בטבריה



<a href='http://2222222222.goop.co' target='_blank'>http://2222222222.goop.co</a>.</span></span>il/Web/SiteHomePage.aspx
 

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:red'>בס"ד


מעמד תיקון הכללי במירון

<a href='http://www.breslev.org/pages.php?subaction=showfull&id=1177608535&ucat=33' target='_blank'>http://www.breslev.org/pages.php?subact ... 35&ucat=33</a>

ביום ראשון, ח"י אייר, שהוא ל"ג בעומר הקרוב, בשעה 12:00 בלילה יתקיים בציון הרשב"י הק' במירון "מעמד תיקון הכללי העולמי", שישודר בשידור חי לכל העולם באמצעות שידור הלווין של "דר וסוחרת" כפי ששודר מעמד תיקון הכללי העולמי מציון רביה"ק בערב ראש השנה.



על התוכנית שוקד מזה מספר שבועות צוות מיומן, ואם לא יהיו מניעות מיוחדות אמורה התכנית לכלול גם חלוקה של כמאה-אלף חוברות "תיקון הכללי", והעמדת מסכי ענק בחניונים ובמקומות נוספים במירון ובהם ישודר המעמד המרגש, וזה עוד לא הכל. בשאר שעות היממה, יוקרן על מסכים אלו סרט מיוחד, שיעשה באיזה שהוא אופן פרסום לנסיעה לציון רבינו הק' באומן לראש השנה.



כל הפעילות הזו תמומן על ידי נדיב מנדיבי הלב אשר באנ"ש (ושמו, מן הסתם, ידוע ומפורסם ואין טעם וצורך להזכירו, שלא לרצונו, מן הסתם).



* * *



ויש בתכנית זו, של אדם שכבר הוכיח כי אין גבול לנדיבות ליבו בכל הקשור לפרסום שם רבינו הקדוש בעולם – על מנת להעלות כמה הרהורים שיש בהם מן השמחה על דורינו.

מה יפה ומה מרנין המחזה בו נראים כל בית ישראל העולים מירונה, מכל המינים ומכל הסוגים, איש ותיקון הכללי בידו, ויחד, כאיש אחד בלב אחד, עם שאר המוקדים ברחבי הארץ ובעולם בהם ישודר המעמד, ישאבו לתוך הספר הקטן הכולל כל העשרה מיני נגינה. יפה שעה אחת כזו להביא רבבות הרהורי תשובה לכלל ולפרט, מי שהיה באומן וזכה להשתתף ב"תיקון הכללי העולמי" בער"ה יודע זאת היטב, וחש איך בשרו נעשה חידודין חידודין בשעה בה החלו הקהל הק' זועקים "מכתם לדוד"... ולא ישכח זאת לעולם. אך מי שעדיין לא זכה (וכי יש כאלה עדיין?) יוכל לטעום על קצה המזלג בעת ההיא.

שאלו נא את זקני אנ"ש, ואף את הצעירים שבהם: הלא אך לפני שלושים או ארבעים שנה היו אנ"ש נספרים על אצבעות הידיים, מי האמין כי יבוא זמן – ולא רחוק הוא – ויסתופפו בצל הקיבוץ הקדוש למעלה משתי רבבות מישראל, מקצווי תבל כולה? שאלו נא אף את צעירי הצאן, מי העלה על קצה דעתו, לפני אך עשור, כי ימצא נדיב לב אשר יביא מכספו הוא, כמו על כנפי נשרים, אלפי יהודים לקיבוץ הקדוש? הוסיפו והעלו בדעתכם, האם העלה אי מי מאנ"ש, רבי המעש וההפצה, כי יבוא עת ובכל בית יהודי כמעט, מכל גווניה של הקשת היהודית, ינוחו כבוד ספרי רבינו הק'?

אמנם, ידענו גם ידענו כי אישו של רביה"ק זיע"א תדלק ותבער לעולמי עד, אולם מי פילל ומי מילל כי אנו, הקטנים שבקטנים, נזכה לראות זאת בעינינו, עיני בשר, וכי שום מחלוקת חדשה והשמצות שלא היו כמותן לא יוכלו ללהבת האש הזו ההולכת, גדלה ומתחזקת מדי יום ביומו? אשרינו שראינו בכך!





כתובות אינטרנט נלוות:
מעמד תיקון הכללי במירון</span></span>http://www.breslev.org/pages.php?subact ... 35&ucat=33
 
חלק עליון