• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

מכות מצרים גם היום

אשת נח

New Member
מכות מצרים גם היום/מתוך פרשת וארא/הרבנית ימימה מזרחי תחי'

מכה – כל דבר שאת משועבדת לו והוא לא הקב"ה.

מכת דם. דם – דמים. כסף. כמה אנחנו משועבדות לפרנסה. נעבור לקרוון ונשכיר את הבית שלנו ותעבוד בעוד עבודה ואם היה לי עוד כסף...
את משועבדת לזה. רבי נחמן מברסלב: למה ה' לא נותן לך פרנסה מיד כשאת מבקשת? את באה לשכנה בשבע בבוקר לבקש כוס סוכר והיא נותנת בפרצוף חמוץ. תבואי באחת עשרה בבוקר, ותקבלי גם כוס קפה.
ה' לא רוצה להיפטר ממך אל אלפתח איתך שיחה, במאור פנים. בואי, תינסי, תשתי כוס קפה.
זה עמוק מאד. סיפורה לי מישהי משהו מזעזע. בצרפת יש אנטישמיות נוראה. מאבטחים מהארץ שומרים על ההסעה של הילדים בבית בספר. והצרפתים לא עולםי -= כי יש להם המון כסף ועסקים. "עושר השמור לבעליו לרעתו". להבדיל אלף אלפי הבדלות, ככה היה בגרמניה לפני השואה. אנשים נשארו אסירים של כספם ומה קרה להם בסוף? שלא נדע.
מכת צפרדע. צפרדע זה דיבורים. את משועבדת לדיבורים רעים. ללשון הרע, לדיבורי תלונה, אין ןלי מזל ואין לי כוח והמזל שלי נעולל. "דיבורים רעים ירודים חדרי בטן", אומר שלמה המלך וגם הצפרדעים נכנסו לתוך הבטן של המצרי.
צםפרדע ,לפי המדרש ף,היא חיה קדושה: "ציפור דעה", ציפור עם שכל. כך כינוחי את שלמה המלך. בפרקי שירה רבי יעקב עמדין: כשסיים דוד המלך לכתוב את ספר תהלים ואמר: מי כתב לקב"ה פרקי תהלים כמוני? קפצה צפרדע ואמרה: על כל פרק שכתבת יש לי שלושת אלפי פרקי שירה...
ועוד דבר שהצפרדע מלמדת – לצעוק בתפילה. "ויצעק משה אל ה'", כדי שהמכה תיפסק. קולות הצפרדעים היו כל כך רועשים, כדי להתגבר עליהם היה משה חייב לצעוק לה'.
למה קיבלו המצרים מכת צפרדעים? במדרש: כי היהודים נאלצו לחנוק, לא עלינו, את התינוקות שלהם שלא יבכו כדי שהמצרים לא יגלו אותם. כמה סיפורים כאלו יש בשואה. אמר ה': לא נתתם לילדים שלי לבכות? אני שולח לכם את קולות הצפרדעים, כוח הבכי.

מכת כינים – כן כן כן כן כן. שיעבוד להיות נחמדה לכולם, לכל מוצצי הדם האלה. אי אפשר. את לא יכולה לרצות את כולם. כשאת משועבדת לבני אדם לא תהיי שמחה לעולם. את רואה יהודי שמח? סימן שהוא משועבד לקב"ה. רואה בן אדם עצוב? סימן שהוא משועבד לבשר ודם. כך אומר האדמו"ר מסלונים.

מכת ערוב – השיעבוד להיות מעורבבת. זו המכה היחידה שבה הקב"ה אומר "ושמתי פדות בין עמי ובין עמך". מכה של ערוב, חיות רעות, תהיה רק במצרים ולא בעם ישראל. כי עם ישראל לא ערבב את עצמו בין הגויים. אני רוצה להיראות דתיה ליברלית, פתוחה, לא קיצונית, בעלת מחשבות מודרניות. ה' אומר: תראי, אם אני מעורבבת גם את תהיי בהם במכות שאני מביא עליהם.
ואם את לא מעורבת – לא משנה איזו מכה תבוא לעולם היא לא תיגע בך. "יפול מצידך אלף ורבבה מימינך, אליך לא יגש" (תהלים). אל תתערבבי, אל תרגישי צורך לשאת חן בעיני אף אחד. תהיי גאה במה שאת, דוסית.

אומר הרב פינקוס זצ"ל: בכל בוקר כשאת אומרת "שלא עשני גוי", האם באמת אינך גויה? עם הבגדים שיש לך בארון, הספרים שלך בבית וכו' – כמה את יהודיה?

מכת דבר – דבר. מנהיג , שולט. השיעבוד לשלוט. יש בעולם אנשים שתלטניים, מה לעשות. הם משועבדים לכוח שלהם ושכולם יקשיבו להם. למה ה' נתן לי את המידה הזאת? כדי שתשלוט במידות וביצרים שלך, וכמו כן – אנשים שתלטניים יש להם כוח נתינה לציבור. כך מנצלים את המכה לטוב. מכניסי אורחים עצומים ובעלי חסד עצומים – אלו כוחות של מי שבבית עושה טרור. זה בא ביחד. כוח של שליטה וכוח נתינה אדיר.

מכת השחין – לשון שחון, יבש. את משועבדת ליובש, לשיגרה. מתפללת בלי חשק, עושה את השבת בלי חשק, מספרת לילדים סיפור בלי חשק. משועבדת לרגילו
 

gently

New Member
מאד אהבתי את הכתוב. אני מרשה לעצמי לשמור את תוכן הרשימה ולשלוח אותה לזוג אחד שאין להם מחשב ולא יכולים לקרוא את הדברים.
אני חדשה. לא כל כך מתמצאת בגופנים ובאפשרויות אבל הוכחתם כי אפשר להשתמש במחשב מבלי להנזק.
יישר כח גדול
 

אשת נח

New Member
ברוכה הבאה gently,
תודה לך, elzam002
ה'מחשב' הוא כלי ,כמו סכין
אפשר לפרוס באמצעותו לחם
וח"וח אפשר גם להרוג.

לכל המעוניין לקבל מאמר שבועי של הרבנית ימימה מזרחי ,בשכתובה הנפלא של יקרת פרידמן.
יכול לפנות למייל של יקרת ולקבל פרטים.
yikrat@noveya.com
 
חלק עליון