• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

"מפניני הרב –הרב ארוש שלום שליט"א משרפות הנשמה"חשו

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>בס"ד בזרה"ק



"מפניני הרב – משרפות הנשמה"

השיעור מוקדש לעילוי נשמת דוד בן נשיא, חברו של הרב

הערת הכותבת;

סיכום השיעור הפעם שונה מעט מן הרגיל, הן בשל אורכו (מומלץ לקרא הכל מההתחלה ועד הסוף ולא לפספס אפילו מילה) והן בשל תוכנו המיוחד בעל מסר החריף שאינו משתמע לשני פנים, היינו חובת המציאות שמכריחה אותנו בחיי היום יום.

בהצלחה רבה, רוחמה.



















אומר הזוהר הקדוש, כל יהודי ויהודי הוא מנורה, מאיר את האור של בורא עולם, אור התורה, אור המצוות, אור האמונה.

מה היא המנורה? המח של האדם.

מה ההבדל בין אדם למשנהו? במח. (מה שיש במח).

מה ההבדל בין אדם לבהמה? אדם בוא גם בהמה, אך ההבדל הוא במח.

המח זה המנורה שמאירה. אדם בעל מח קדוש, כולו מלא באמונה ובתורה קדושה, אזי מאיר את האור בעולם.

ממה המח שלנו מורכב? המח הינו המחשב הכי משכולל עלי אדמות שיש בו טריליוני ג'יגות. המח מצלם כל מה שרואה. למשל, אדם ער X שעות ביום←המח מצלם כפול 360 יום ב-X חייו= מיליונים של שעות כל שנייה ושנייה. למעשה כל מה שאדם רואה בעין מצולם במח, כל מה שהאדם שומע ומדבר מוקלט במח. האף לפי הזוהר, מייצג את האמונה ויראת שמיים, או להפך כעס וגאווה.
לפי הזוהר, המנורה בעלת שבעת הקנים למעשה מורכבת מהאיברים שבפנים; 2 אוזניים, 2 עיניים, 2 חורי האף-נחיריים, והפה.
הכל מצולם במח. המח למעשה זה הבן אדם.
כעת, מה הכי הרבה משפיע על הבן אדם מבחינת המנורה ב7 הקנים? העיניים.
ידוע שמה שהאדם רואה הכי משפיע עליו. תיאור שמושמע בחוש השמיעה הרבה יותר חלש מבחינת השפעתו מהראייה עצמה, כלומר גם שמיעה משפיעה אבל הראייה עושה הכי הרבה רושם וזה נחרט במוח.

רבי נחמן כותב בליקוטי מוהר"ן שאדם צריך לקדש את העיניים, האוזניים, האף והפה.

העיניים זה הניסיון הכי קשה של האדם, ועליו לשמור על קדושתם ביתר שאת.

לפני שנשמתו של רבי נחמן ירדה לזה העולם, לקחו אותו בכל 24 בתי הדין של מעלה (כפי שעושים לכל נשמה לפני רדתה לזה העולם ומשביעים אותה), בא המלאך הקדוש=השטן=המלאך הכי גדול שמים=הס"מ, בא לפני הקדוש ברוך הוא ואמר לו, "שמע את תפילתי, אם הנשמה של רבי נחמן יורדת לזה העולם אין לי מה לעשות בזה העולם יותר, אל תוריד אותה." בורא עולם ענה לו, " אני אוריד אותה ואתה לך תחפש עיתות.."

רבי נחמן גילה לנו את כל סודות היצר הרע, ואת זה היצר הרע (השטן) ידע שאם ירד לזה העולם יגלה לנו את הכל, כלומר רבי נחמן יגלה לנו מה תפקיד האדם בעולם הזה, מה תכליתו, מה הניסיונות שלו וכן הלאה.. ולכן השטן חשש מאוד. רבי נחמן גילה לנו שהניסיון הכי קשה של האדם בעולם הזה זה הניאוף, וגם זה כתוב בזוהר הקדוש.

היצר הרע ידע מראש שרבי נחמן ינצח אותו באופן מוחץ ב100%. לכן בא לרבי נחמן מהצער, כי ידע שלא יוכל לנצח אותו והציע לו שיהיה נקי מכל התאוות אבל רק בניאוף יהיה לו קצת רצון. ענה לו רבי נחמן, "לא מעניין אותי מכל המידות והתאוות אבל בזה אהיה נקי עד הסוף!!".

בוא נתבונן, אם כך, מדוע רבי נחמן לא הסכין עם עיצתו שלכאורה משתלמת של השטן? הרי השטן נתן לו להיות נקי מעצבות, מכעס, מגאווה, מתאוות ממון, מהכל.. רק שלא יהיה נקי בתאוות הניאוף. הוא למעשה הציע לרבי נחמן להיות נקי מהכל, מתחיל מפור גדול ועצום, אין לו כמעט מה לעבוד על המידות בזה העולם, כ"א היה אומר לעצמו יופי של עיצה רעיון מצויין, המה גם שפה לא ממש מדובר בתאוות ניאוף אלא רק רצת רצון וקצת לחטוא. אם כך, אז למה בכ"ז רבנו לא הסכים?? רבי נחמן מגלה לנו שכל הרע זה מתאוות הניאוף. אתה כעסן יש בך ניאוף. אתה מיואש יש בך ניאוף. יש בך תאוות אכילה יש בך ניאוף. יש בך תאוות ממון יש בך ניאוף. אתה עצוב יש בך ניאוף. ועל זה ההמשך לגבי כל המידות הרעות. וניאוף זה כל הרע!!
רבנו אמר בידיעה מוחלטת, אם אהיה נקי מניאוף, אזי אהיה נקי מהכל! אז אם כך, מה אני צריך אותו ואת עיצתו הזדונית? ועוד, ידוע שבזה העולם האדם בא לניסיון בניאוף, שעיקר הניאוף בעיניים, וכל הטוב שבעולם לאדם עצמו תלוי בזה.

בואו ונראה כעת, איזה טוב יהיה לאדם אם ישמור על עיניו? מה ירוויח?

יזכה לאמונה.
אמונה זה הדבר העיקרי בתורה. האמונה תלויה בשמירת העיניים. אמונה שאין עוד מלבדו, לא יפחד מאף אחד בעולם, יגיד על כל דבר תודה.

יראת השם.
יראת השם מגיעה אחרי האמונה. מי שיש לו יראת שמים זוכה שכל יום נהיה קדוש יותר. וע"י קדושה מתארכים ומתרחבים ימיו. למה הכוונה מתארכים ימיו? איך יום יכול להתארך, יש הרי רק 24 שעות ביממה. כאשר יומו מתארך הכוונה, שהאדם ישן פחות ואז מפסיק יותר. נאמר, אם פעם ישן 12 שעות, כלומר חי בפועל 12 שעות. ואם כעת יש לו שמירת עיניים ישן 8 שעות, היינו חי 16 שעות ועל זה המשקל. בכל נאמר שהיום שלו מתארך.

דבר נוסף, כיצד קשורה שמירת העיניים לשינה?

כל השינה נמצאת בעיניים. "המעביר שינה מעיני ותנומה מעפעפי.." כשאדם עייף רואים מיד בעיניים שלו, ומי ששומר קדושה לא מרגש אף פעם עייפות. ככל שמקדש יותר את עינו כך לא תהינה עייפות וישן פחות. כל הקדושה תלויה בעיניים והיום מתארך.

כעת, כיצד היום מתרחב? פעם למדת דף גמרא בשעה כיום לומד ב1/4 שעה, כלומר מהקדושה של העיניים מהירות תפיסת המח גדלה ומתרחבת. ולכן מספיק כמויות יותר גדולות של למדיה בפרק זמן קצר יותר, ולכן נהיה לו יום רחב.

נמצא שע"י היראה זוכים לאריכות ימים, כי יראת השם תוסיף ימים.
עשירות. כסף.
אומר רבנו מדוע ע"י יראה זוכים לעשירות? כי היראה שומרת על ההפך מעשירות, הינו עניות. עניות באה ע"י שקר החן והבל היופי. והזה גם ההסבר מה קורה בעולם הזה, למה אין פרנסה, יש חובות, לא מסתדרים עם מה שיש, חסר כסף.. ← בגלל שאין יראת שמים. מי שיש לו יראת יראת שמים לא פותח את העיניים ומתאווה. מי שיש לו יראת שמים מכבד את השם. יראת כבוד מבורא עולם. השם ציווה לא תפתח את העיניים. איך אדם יכול להיות יהודי אם פותח את העיניים עם כל הפריצות שיש בעולם?? דע לך כאשר אתה פותח את העיניים ורואה מה שרואה נשרף המח ולב. אתה מאבד את הרצון. מבחינה חיצונית יכול להראות כמו יהודי ואפילו כמו יהודי חרדי, אבל מבפנים הכל שרוף, ואין שום יהדות.

אדם צריך לדעת, אם יש לך יראת שמים, איך אתה פותח את העיניים? הרי תעבור על כל התורה כולה.

הקשר של האדם עם העולם זה כאמור בפתיחת העיניים; לראות את העולם הזה המלא בתאוות? עין רואה הלב חומד. ואז האדם מתמלא תאוות, רצונות, כיסופים רעים. ולאן? לאן?? אתה לא מבין שאתה מעניש את עצמך עונש גדול. איזה כייף לאדם שמנותק מזה העולם ומקושר לבורא עולם. תעצום את העיניים ותזכה לאמונה, ליראת שמים, לעשירות.

שמחה.
שמחה תלויה בשמירת העיניים. אדם שפותח את עיניו מתנתק מבורא עולם. השם יתברך עוזב אותך ואז כבר מובן הכל למה אין שמחה ולא ברכה, כי אתה מתנתק מחי החיים, ממקור כל הטוב והשפע בעולם הזה.

הניאוף הוא שורש כל הרע! אם תשמור את העיניים, תזכה למידות טובות ומתוקות, לשמחה, אהבה, ענווה, כוח ברכה-מה שתברך יתקיים. תמצא את הזיווג שלך ויהיה לך שלום בית. יהיו לך בנים צדיקים. אז יוצא שכאשר אדם שומר את עיניו מקבל עולם הזה והבא (בעולם הבא יהיה לך תורה, תפילה, תשובה). חז"ל אמרו, אין טוב כמו אישה טובה ואין טוב כמו ילד טוב, ולהיפך, אין רע כמו אישה רעה ואין רעה כמו ילד רע. אם אתה שומר על עינייך יהיה לך שלום בית ואם לא, אשתך תהיה מתנגדת לך.

כאשר אדם פוגע בעיניו הוא מאבד את השמחה, יראה, קשר עם השם (אני תמיד עימך כאשר אדם עיניו תמיד לשם, וכשעיניו אינם לשם, השם לא איתו).

בנוסף, כאשר אינו שומר על עיניו מפסיד, חוכמה, זיכרון, מאבד את הזיווג שלו ואם נשוי או מתחתן איתה מתנגדת לו, מאבד שלום בית, מאבד את ילדיו, מאבד עשירות וברכה שלו.

אם כך, מה אתה מרוויח?? שיש במוחך תמונות לא יפות שייסרו אותך ללא הרף, יבואו אלייך גם בחלומות וגם בהקיץ.

כעת בוא נחזור לשיחה עם הקדוש ברוך הוא והשטן, ובואו ונתבונן היטב;

הקדוש ברוך הוא אמר לשטן שהנשמה הזו של רבי נחמן צריכה לרדת לעולם ואמר לו, אתה תחפש עיצה.
הלך השטן וחיפש עיצה... עיצה להכשיל ולשרוף את נשמות עם ישראל הקדושים.. וכעת, יש לו את הכוח הכי גדול שהיה לו היי פעם בעולם, השטן הגיע לשיא. לשיא קוראים אינטרנט. העולם נגמר. הרחוב כמשרפות לנשמה. והאינטרנט זה משרפות, דעו לכם, שאפילו המשרפות של הנאצים לא מגיעות ל1 חלקי מיליון מיליון ממה שהם עשו. הגרמנים שרפו גופות והאינטרנט שורף את הנשמה של האדם.



"גדול המחטיאו מהורגו" אמרו חז"ל, היום הילדים סופר מוכשרים ונכנסים למקומות באינטרנט בפלאפון ובטלוויזיה ששורפים את החיי שלהם, אתם תסלחו לעצמכם?

בחור שהרב טיפל בו אישית מקטנותו, נסע לבקר את אחיו בשרם אשייך דאז שהיה עוד בידנו, הלך פעם אחת לחוף וראה בחורות לא צנועות וזהו זה. נגמר. הבחור עזב את היהדות.

גולשים באינטרנט. במחשב. בפלאפון. נשרף הבן אדם. אין מח. אין לב. אין יהדות. מבפנים כבר אין נשמה. הנשמה שרופה.

האינטרנט זה השטן בעצמו. אגב, המחלה הידועה סרטן גימטרייה אינטרנט במדויק. דעו לכם, שמה שרשע גדול היה חוטא משך כל חייו, היום אנחנו עוברים על כל התורה כולה בשעה אחת דרך האינטרנט.

הרב שלום אינו איש בשורות רעות חלילה, אלא רך ומחזק ותמיד מלמד זכויות ועין טובה וחצי כוס מלאה. אבל דעו לכם יהודים יקרים, בדור שלנו כיום, עם ישראל חוטאים חטאים שלא היה בשום דור שבעולם! אפילו לא בסדום ועמורה! אנחנו דור הכי חוטא!!
צריכה לפרוץ מלחמה עקובה קשה מאוד ועקובה מדם. "חרב נוקמת גם בברית". בבקשה מכם, כולכם לקחת פלאפון כשר ולעזוב את האינטרנט. שאלו אנשים, אז למה לרב יש את האתר www.breslev.co.il , ענה הרב, שהאתר ברסלב הוא בחינת פרה אדומה. לפחות בכל הטינופת ישנה פינה כשרה, ברסלב ישראל. משתמשים בחכה במטונפת להציל נשמות יהודים. מי שטהור אסור לו להיכנס לאינטרנט ועליו לברוח ממנו כמו מאש, האינטרנט חזק ושורף נשמות.
גם לכאורה אם אדם נכנס רק לספורט בשולי הדף מרצדים תמונות לא צנועות, נשים ערומות ומפתות, אפילו ברימון יש הרבה רימונים.. רימונים שמתפוצצים לך בפנים. ברימון יש אטומים. גם מזה יש לברוח.

· הרב פסק הלכה ובשמיים הסכימו איתו. אסור לאדם להתייחד עם האינטנרט. לאדם אסור להתייחד עם נשים, מלבד ארבעה נשים, אמו, אחותו, אשתו ובתו. אפילו עם סבתא שלו שנראית כמו מקופלת ויש לה זקן ונראית כמו גבר אסור לו לישון איתה, ישן איתה – עבר על דיני ייחוד.

ולפיכך לאדם אסור להתייחד עם האינטנרט.

אם כך, מה השטן עשה? איזו תחבולה מצא לו?? שם את עצמו באינטנרט, בפלאפון, והאדם הולך עם השטן בכיס שלו...

· בתים נהרסו בלי סוף. נשמות נשרפו. בגידות על ימין ושמאל. באו לרב נשים שבעליהן הנשואים גלשו בטינופת, ולא יכלו שאח"כ יגעו בהן, ובצדק. אתה מטנף את עצמך ואח"כ רוצה לגעת באשתך, זוהי בגידה חיה לשמה!

בתים נהרסים יום יום. העולם הגיע לסוף.

· זכרו, כאשר נשמתו של רבי נחמן ירדה לעולם, הקדוש ברוך הוא אמר לשטן, לך תחפש עיצה. חיפש ומצא את האינטרנט (והפלאפון) ששורף את הכל.

כל הגאולה תלויה בשמירת העיניים. רבי נחמן אומר ש:

אמונה – תפילה – ניסים – ארץ ישראל ↔ כולם תלויים בשמירת העיניים.

("דע כי כל הגלות תלויה בחסרון האמונה")

ארץ ישראל נמצאת כיום בידיים של הישמעאלים והקדוש ברוך הוא צריך לקחת מהם ולתת לנו וזה כמובן תלוי בשמירת העיניים שלנו. כל הגאולה תלויה בשמירת העיניים.

· יש דרגות במלחמה עם היצר הרע, והדור שלנו הגיע לשפל בשפל של המדרגה! כיום, לא רק שאנשים אינם נלחמים ביצר הרע, אלא באים לזירה שלו, שזה שפל המדרגה.

· מהי הזירה שלו? האינטנרט, הפלאפון, המחשב, הטלוויזיה. הרבה יהודים פשוטים הגיעו להיות צדיקים גדולים בגלל שלא היה להם קשר עם העולם הזה, "אשרי האיש אשר במושב ליצים לא ישב.. והיה כעץ שתול על פלגי מים... וכל אשר יעשה יצליח."

אדם אומר לעצמו אני רק נכנס קצת לפה ולשם←נכנסת←הלכת←סופך לעמוד←סופך לשבת. סופך לשבת = הכוונה לעזוב את הכל, ויישאר לך מח מטונף. זה מה שכתוב אפילו בקללות "והיית משוגע למראה עינייך.." כל חולי הנפש באות מניאוף!. נכנסת אפילו למשהו קטנטן, קופצים ישר תמונות וגמרנו, אתה נשרף.

· ממה אתה מתחמם? מתמונות? ממראות מדומיינות? הרי כל התאווה בדמיון. למה אתה רוצה וכסוף? למה?? את כל חייך שרפת. המח והלב נשרפים! וממה?? מתמונה! זכרו, "והיית משוגע למראה עינייך... "

כתוב בספר המידות, מי ששולט על יצרו בניו לא ירדו לתרבות רעה, ובניו יחברו פירושים לתורה.

מחשב = אותיות מח שב

אינטרנט = אין/נט תורה

כאשר הרב עובדיה יוסף זכה לבנים צדיקים שמתחברים ספרים, כאשר היה דיין בת"א מספר שתמיד שמר את עיניו כאשר קיבל נשים.

כיום יש גם קפה אינטרנט. האדם הולך לקזינו. למקומות של זנות ושיכרות, כמו אומר ליצר הרע, אתה לא צריך להלחם איתי, אני כבר בא אלייך, אני מתגייס וגם מביא לך עוד חברים איתי.

אסור להחזיק פלאפון לא כשר. אסור להחזיק אינטרנט. מלחמת האינטרנט זו המלחמה האחרונה.

&uuml; השם מזכה אותנו איך להלחם. אם נצליח להציל עוד יהודים אשרינו. אם לא, נגמרה היהדות שלהם.

&uuml; זהו, הגיע זמן הגאולה! היצר הרע הגיע לשיא שלו! צריך להציל עוד ועוד בני אדם, עוד יהודי ועוד בית. אנחנו נמצאים במלחמה קשה מאוד, צריכים להיות חיילים של הקדוש ברוך הוא. אדם צריך להפיץ את האור הנפלא של האמונה, תשובה, התבודדות, קדושה.

&uuml; איך נמחק את כל שעברנו ועשינו עד היום? אם מהיום והלאה נשמור את העיניים, עם הזמן נוכל למחוק את הכל.







</span>
 
חלק עליון