• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

מפניני הרב – " איך נתקוף את האויב?"הרב ארוש שלום ש

רות וידאל

New Member
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>מפניני הרב – " איך נתקוף את האויב?"הרב ארוש שלום שליט"א

בס"ד בזרה"ק

מפניני הרב – " איך נתקוף את האויב?"


<a href='http://yehadut.com/haravharush/' target='_blank'>http://yehadut.com/haravharush/</a>
לקראת ט’ באב, חורבן בית מקדשנו, הרב מציע בפשטות וביעילות איך לתקוף את האויב הרוחני שלנו ולנצח אותו ממש בשדה הקרב, בלי יריות ובלי קרבות מיותרים, אלא בעזרת כלי נשק סופר יעיל והכי פשוט, התפילה הפשוטה והתמימה של יהודי שיוצאת מתוך הלב ממש במילים שלך..



סיכום השיעור מוקדש לרפואתו והצלחתו של יעקב בן שושנה, אמן.



חז"ל ציינו שעלינו להיות בשמחה תמיד. לא שייך לאדם להגיד אל תהיה בשמחה. כל השנה האדם צריך לזכור את ירושלים, תפילה על בניית ירושלים.

יש לבכות על ירושלים. לקום בחצות הלילה ולהתפלל על חורבנה כל השנה. מה שכן קשור לחורבן בית המקדש, יש למעט בשמחה. החל מא’ באב ועד ט’ באב והכי חמור בט’ באב. כאשר אומרים "בכייה" יש להתבונן טבל בשאר הזמן להיות בשמחה.

עיקר מה שבוכים, על כך שנשרף בית המקדש מבחינה רוחנית, המוח, השכל, של התפילה נשרף , "ביתי בית תפילה.." האור שהיה בבית המקדש היה אור של תפילה.

האדם מיואש, מדוכא, מלא פחדים, חרדות, דאגות למה?? מפני שאין לו את המוח של התפילה וכולו גיהינום בעולם הזה. יש לו בעיה, איך יסתדר בעולם הזה… אם יש בעיה, דבר עם בורא עולם. כל דבר השם רוצה שתבקש, תתפלל הן בגשמיות והן ברוחניות.
העיקר זה התפילה. מי שאין לו את הכלי של התפילה לא יכול לחזור בתשובה. יכול להיות דתי, חרדי, מה שלא יהיה .. אבל לא יחזור בתשובה. איכן קשורה חזרה בתשובה לתפילה? למשל, עשית עבירה, תתפלל על זה. מה עיקר התשובה? העתיד, שאני לא אחזור על משעיי הרעים. למשל, אדם כעסן שיביע חרטה, "ריבונו של עולם סליחה שכעסתי, אני מקבל על עצמי לא לכעוס יותר.. "
מה זה למעשה חזרה בתשובה?? לקבל על עצמך לא לחזור לחטוא. לעשות תשובה פירושו, עיקר התשובה היא הקבלה שאני לא אחטא יותר ולא אחזור על מעשי הרעים ולא אעשה את זה יותר. אם רוצים להתחזק יש לעשות תשובה.
אדם לא יכול לעשות תשובה אם אין לו התבודדות. מהי התבודדות? תפילה אל השם יתברך במילים שלך. בקשות, הודאות, תפילות, ברכות, התייעצויות, שיחות במילים שלך, בדיוק כפי שאתה מדבר ומתייעץ עם חבר טוב. למשל, "ריבונו של עולם אני מקבל 1/2 שעה ביום לצאת מהכפירה, מהגאווה.." למה אדם כועס? כי הוא גאוותן, לא הולך לו כרצונו.. לא מאמין שהכול מהשם..
לעשות גם תשובה על העיניים. "העין רואה והלב חומד.." חטאתי בעיניים, לבקש סליחה מבורא עולם ולא לחזור לחטוא. לקבל על עצמך. זה נקרא חזרה בתשובה. זוהי העבודה של התפילה.

האדם לא יכול לצאת מהרע שלו ולעבוד על המידות אם לא יתפלל 1/2 שעה ביום על מידה/בעיה/קושי מסוים. אנשים שבורים, מדוכאים, חולים, סובלים סבל נפשי נורא, מיואשים, מדוע? כי לא התפללו על זה חצי שעה ביום. הם חיים בלי תפילה.

&uuml; אי אפשר להתגבר על היצר הרע. הגמרא צועקת תתפלל..



&uuml; ואי אפשר לחזור בתשובה בלי תפילה



&uuml; ואי אפשר לנצח את היצר הרע בלי תפילה



&uuml; התפילה זה הכלי היחידי שיש לך לנצח את כל המלחמה. זו העיצה היחידה. זה הכוח היחידי שיש לך בעולם. בן אדם לא יכול לנצח בלי התפילה.

למה זה משול? לאדם שנמצא בשדה הקרב ואין לו כלי נשק. מה יעשה? זה על אותו המשקל..

יש לבן אדם נשק יעיל והכי כדאי שיכול להיות. תשתמש בו. 1/2 שעה תתפלל על הבעיות והקשיים שיש לך.

צריך לדעת איך לתקוף אוייב. אדם יכול לזכות שיהיו לו עיניים נקיות ושמורות, אם כל יום יתפלל 1/2 שעה ביום, "תרחם עליי ריבונו של עולם, לא רוצה שום תמונות במוח שלי.." ותתפלל גם על קדושה בבית שלך.
&uuml; יש לך נשק. תלמד לכוון אותו. אדם צריך לדעת שאינו יכול לחזור בתשובה בלי תפילה. כי העיקר של התשובה זה התפילה. אי אפשר לנצח את יצר הרע בלי התפילה.

גם אם אדם עושה התבודדות שעה כל יום, אבל אם אין לו חצי שעה על דבר אחד כל יום ואומר תודה רבה, הוא אינו עושה תשובה למעשה. ואם עושה עבירות ומבקש סליחה, עיקר התשובה שהאדם יעבוד על עצמו ויפסיק לחטוא בעיניים, בפה, בלב. לעשות תשובה משמעו שהוא לא חוזר יותר לדרך הקודמת. דעו, עיקר התשובה זה הקבלה. לא רק לבקש סליחה ולחזור על המעשה.. אלאט שהוא חוזר בעצמו לא לשוב ולא לעשות.

הארי ז"ל אומר שהגאולה האחרונה, הגאולה הזו לא תהיה כמו קודמותיה. הקודמות היו ללא תפילה ואילו האחרונה תבוא ע"י ריבוי תפילות והיא תהיה גאולה שלמה.

אדם שאין לו שעה התבודדות כל יום מינימום הוא למעשה לא מתקדם ונשאר באותה הדרגה, והלוואי שיישאר באותו הדרגה ולא יתדרדר. (בדר"כ לא נשארים באותו המקום או שמתקדמים או שמתדרדרים).

&uuml; מהלך ההתבודדות ועשיית תשובה נכונה:

1/2 שעה התבודדות כל יום על דבר אחד להתפלל ולחזור יום יום. "ריבונו של עולם, תושיע אותי, תרחם עלי, תוצאי אותי מהתאווה הזו, מהמידה זהו.." וכן הלאה. כאשר בן אדם מבין שתאווה זה עונש גדול מאוד, מתחנן לבורא עולם ומבקש עזרה ומחילה, לצאת ממנה, מבקש את הדעת, בכוח והשכל לעשות תשובה ולא חזור עליה הוא כבר נמצא בתוך תהליך גדול ועצום.
שעה התבודדות כל יום. לדבר עם הקדוש ברוך הוא במילים שלך. לבקש סליחה ומחילה, להתייעץ, להודות, לברך, להתפלל, לבקש בקשות וכן הלאה.
ומי שלא עושה כל יום 1/2 שעה התבודדות לא יכול לעבוד על המידות. יש להתחנן יום יום. למשל, מידת הכעס. לבקש לקבל תבונות,עיצות כיצד להינצל ממידה רעה זו. לקרא תא הספר בגן האמונה, להתפלל על הכעס, צריך שיהיה לו חומר להתפלל.

&uuml; רבנו הקדוש כותב בתורה ס"ד על עניין הצדיק ובית המקדש. שהשם יתברך רוצה לשוב אלינו ולבנות את בית מקדשו. וגם חז"ל אומרים שמי שיש לו דעת כאילו נבנה בית המקדש בימיו. ומי שמקורב לצדיק זה אותה הבחינה. למה הרבה חולקים על רבנו הקדוש, רבי נחמן מברסלב? " כי העניין שלי זה התפילה…" והיצר הרע יודע שמי שיש לו תפילה אזי מנצח אותו. במילים אחרות, ניצחת את היצר הרע ע"י התפילות שלך, ליצר הרע אין מה לעשות.. הוא כותב מכתב התפטרות.. האדם מבקש מבורא עולם תוציא ממני את היצר הרע, תיקח אותו ממני, תבטל אותו… ואם כך, מה יש ליצר הרע לעשות? אז היצר הרע מחפש בכ"ז תחבולות איך להגיע לאדם ולהרוס לו. מה הוא עושה? שוב, נכנס במחשבות של האדם כדי לקחת לו את התפילה. כי כאמור, התפילה זה הנשק העיקרי של האדם. "בשדי יער" ספר של רבנו על התפילה. רבנו מגלה לנו שהצדיק זה בית המקדש.

&uuml; יום שאדם עושה שעה התבודדות נמחלים לו כל העוונות של אותו היום. הצדיק הוריד לנו את האור של בית המקדש, האור של התפילה. והיצר יודע שמי שמתקרב לרבנו-רבי נחמן הוא יכול להביא משיח ע"י תפילה. אגב, כאשר יבוא משיח, כמו שהיום מניחים תפילין, כך יתבודדו כל יום.

ירד אור נפלא לעולם. אור של בית מקדש. אור של רבנו. אור של משיח. והעולם לא נענה לו… רבנו אומר, העיקר זה הרצון! רוצה להתקרב ולא מצליח.. למה האדם שבור, מדוכא? כי אין לו את כלי הנשק בשדה הקרב. נלחמים בלי כלי נשק ומתייאשים. לכן צריך לדון כל אדם לכף זכות. אפילו שעוד רחוקים משתדלים ומנסים, הרב משדר ברדיו 2000 וליד יש דיסקוטק שכבר שבועיים סגור בגלל ט’ באב. אשרינו עם ישראל, למרות שהם רחוקים מאוד משתדלים בכל זאת. לפניך ריבונו של עולם הכול גלוי וידוע. הלוואי ונביא את הגאולה בלי מלחמות, בלי בלבולים, בלי מחלות. הגדולה שלך ריבונו של עולם שכולם יחזרו בתשובה באמונה ובאהבה.

הספר בגן האמונה צריך להגיע לכל היהודים והגויים. השם הוריד אור לעולם וצריך להפיץ כמה שיותר. על מה בוכים בט’ באב? על הלב של התפילה. האור של התפילה שנשרף. "ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים.." הבית של השם, בית של תפילה.

&uuml; כל אחד שיקבל על עצמו שעת התבודדות, שבתוכה 1/2 שעה להתפלל על דבר אחד כל יום. לקרא בגן האמונה ובשדה יער.

משיח יכבוש את כל העולם בלי ירייה אחת, אחא ע"י תפילה וזה עם ישראל. בושה לאדם שאומר אני מאמין בשם ופוחד ושבור ממשהו.. חסר לך? קשה לך? כואב לך? דבר, תבקש מבורא עולם.

&uuml; איך להתקרב לשם? ע"י תפילה. ומי שמבין שהתכלית זה התפילה רק הוא שייך צדיק.

&uuml; כל מה שעושים כל היום העיקר התקרבות לשם, זה ע"י התפילה. התפילה היא השער להיכנס להיכל של השם, והתכלית של הבריאה להכיר אותו יתברך.

הקדוש ברוך הוא ברא את כל העולם בשביל עם ישראל שיכירו אותו. וכל הצרות באות בגלל התבכיינות.. תרחם עלינו ריבונו של עולם שיקבלו את הדיסקים והספרים…

&uuml; אי אפשר להכיר את הקדוש ברוך הוא בלי רבי נחמן מברסלב. יהיה רצון שכולנו נזכה להתקרב לרבנו ולקיים את עיצותיו. וכל יום שעה התבודדות כראוי וחצי שעה על דבר אחד. כולם יזכו להגיע לאומן וכל הגברים לאומן ראש השנה. אמן כן יהי רצון.</span>
 

קבצים מצורפים

  • __________.JPG
    __________.JPG
    2.1 MB · צפיות: 3
חלק עליון