• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

מציאת הזיווג זה חלק ממבחן האמונה

שריתוש

New Member
<span style='color:yellow'>זיווג הגון- מתוך הספר בגן האמונה של הרב שלום ארוש שליט"א</span>

אחד ממבחני החיים, שרבים מתקשים בהם, הוא עניין זיווגו של האדם.
זהו מבחן של אמונה המתמשך מהשלב של חיפוש הזיווג, ולכל אורך החיים המשותפים,גם אחרי שהתחתנו.

במבחן האמונה של מציאת הזיווג ישנן כמה נקודות, שבהם צריך התחזקות גדולה במיוחד.
אחד מהניסיונות הקשים הוא ההמתנה הארוכה עד הישועה.
צריך לדעת שהקב"ה משגיח על האדם בצורה הטובה ביותר והמדויקת ביותר בשביל התיקון שלו בעולם.
וכול זמן שאינו נותן לו את זיווגו, זה סימן שהמצב הטוב ביותר בשבילו כרגע זה להיות רווק. כי ה' יודע שעכשיו הוא יכול להתקרב אליו דווקא על ידי החיסרון הזה.
זהו כלל גדול בכל מיני חסרונות שיש לאדם, שצריך להאמין, שדווקא אותו החיסרון שיש לו, הוא השלמות שלו.והוא לעת עתה המצב הטוב ביותר, שממנו יכול הוא להתקרב אל השם יתברך.

מה שעליו לעשות הוא לנצל את הזמן של ההמתנה לעשות שליחותו הנוכחית בתורה ובמצוות, וגם כדי להרבות בתפילה על הזיווג. כל תפילה ותפילה שמתפלל, תשפיע בצורה ישירה על חיי הנישאין שלו.
ולכן צריך שיתפלל על כל פרט ופרט. פירושו,שלא יתפלל רק באופן כללי שיתחתן, אלא יבקש על זיווגו, שיחיו בשלום, ושיסכימו בכל העינינים, וגם בעבודת ה'.

מי שמישב את עצמו היטב לשם מה הוא בא לעולם ומהי התכלית שלו בעולם הזה, אינו בהול כלל להתחתן. כי חייו מלאים בתוכן ובעבודה להשיג ולקנות את מידת האמונה. וכל רצונו להתחתן הוא מחמת שיודע, שלעיקר שלמות האמונה מגיעים רק אחרי שמתחתנים. כי המבחנים העיקרים, שמעוררים את האדם להשלים את אמונתו, הם בחיי הנישואין, ולכן סומך על ה', שיודע מתי העת המתאימה לכך והוא מרצה בכל מצב. אדם זה זוכה לציון מצוין באמונה, כי הוא מקבל את העיכוב שיש לו במציאת הזיווג באהבה ובשמחה, ועושה כול מה שביכולתו לעשות.

לעומתו מי שחסרה לו אמונה תולה את העיכוב שיש לו בזיווג בכל מיני סיבות טבעיות. ועושה השדתלויות רבות ביגיעות גדולות, או מתיאש מכל וכל. והוא אינו יודע, שכשיבוא הזמן שהוא צריך להתחתן, ה' ישלח לו את זיווגו אפילו עד לפתח ביתו אם צריך, והוא יעמוד מתחת לחופה, לא יאוחר שניה אחת מהזמן שנקבע לו משמים לזה. אדם זה נכשל במבחן האמונה. הוא מאבד את ביטחונו העצמי, ונופל לרדיפה עצמית ולעצבות וכדומה.
לכן עצתו שיתפלל הרבה על אמונה, ויבקש: ריבונו של עולם, תן לי אמונה, שאתה מחליט מתי אתחתן, ושלא שכחת אותי. שאתה אוהב אותי ושכל העיכוב הזה הוא רק לטובתי...

מבחן נוסף הוא בחירת הזיווג. אדם שיש לו שכל ישר יודע, שאין שום אפשרות לדעת באמת מי הוא זיווגו האמיתי בשמים. ויודע שהוא אינו יכול להכיר באמת את תכונותיו ואת אפיו של העומד מולו, עד שיחיה במחיצה אחת עימו. לכן אינו מרבה בחקירות ובירורים, רק סומך על ה' ואומר לו: רבונו של עולם, גלוי וידוע לפניך, שאין לי שום אפשרות לדעת מי הוא זיווגי באמת. רחם עליי ועזור לי למצוא את הזיווג המתאים לי, ושאתחתן בלי שהיות ובלי בילבולים בכלל.

כללו של דבר- העיקר הוא לבטוח בה' ולסמוך עליו, ולהרבות בתפילה. ובוודאי מי שסומך על ה' ומרבה בתפילה, יחסוך לעצמו הרבה צער ועגמת נפש ויזכה להתחתן ולחיות חיי נישואין טובים ויפים.
 

alia1

New Member
ב"ה,
אכן גם זה ספר נפלא של הרב ארוש שליט"א.
ואמרו חז"ל אדם מקבל זיווגו לפי מעשיו..
ורבי נתן אומר:איפה שאני רואה חיסרון,
או שלא התפללו בכלל או שהתפללו מעט.
חוץ מתפילה אין שום עצה בוה"ז.
כי אין דבר העומד בפני התפילה.
והיא טובה לכל:הן לרפואה,לפרנסה,
למציאת הזיווג,לשלום בית ועוד...
ומי שיאמין כך,ודאי השתדלותו
זה בתפילה.בפשטות...כמו שאמר דהע"ה:
"ואני תפילה".
 
חלק עליון