• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

נכנס יין יוצא סוד?

אשת נח

New Member
גביע המדינה

כמה כוסות יין אתם צריכים לשתות עד שייצא מכם סוד? באיזו תדירות אתם משתכרים ומה מצב האנגאובר הלאומי - הכל בכתבת הוידאו

דפדף בכלכלה
כתבת: נאוה קוארטלר צילום: רועי קסטרו עריכה: אייל רותם
15/6/2006 9:10

במרכז הירידים והקונגרסים מתקיימת לראשונה בישראל תערוכת יין בינלאומית, בהשתתפות עשרות יקבים מהארץ ומהעולם. במסגרת התערוכה, שמתפרסת על-פני 2000 מ"ר, מוזמנים המבקרים לרכוש כוס יין במחיר של 45 שקלים ולטעום יין בעשרה ביתנים שונים.

בסרטון המצורף מספר עורך ומו"ל המגזין יין וגורמה, עדי אבישר, על שוק היין הישראלי, המגלגל כ-800 מיליון שקל בשנה (מתוכם 75 אחוז יינות מקומיים והיתר יינות מיובאים), על השתלבותם של יקבי הבוטיק בתעשייה, על הפרסים שקיבלו היינות המקומיים ועל הרגלי צריכת היין של הישראלים.

וגם: כמה כוסות יין שותים הישראלים לפני שיצא מהם סוד, באיזה תדירות הם שותים, איזה יין הם מעדיפים ומה הסכום המקסימלי שהם משלמים עבור בקבוק. המבקרים שסיימו את מכסת עשרת הטעימות הוסיפו גם בדיחות בנושא....

:rolleyes: :rolleyes: :p :rolleyes:

סירטון:

<a href='http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/435/978.html' target='_blank'>My Webpage</a>
 

אשת נח

New Member
מדרש תנחומא פרשת נח סימן יג

מתורגם

אמרו רבותינו ז"ל כשבא נח ליטע כרם (לאחר שיצא נח מן התיבה)

בא שטן ועמד לפניו,

אמר לו מה אתה נוטע?

אמר לו כרם,

אמר לו מה טיבו?

פירותיו מתוקים בין לחים בין יבשים (ענבים וצימוקים)
ועושין מהן יין המשמח לבבות כמו שכתוב: 'ויין ישמח לבב אנוש'

אמר לו השטן בא ונשתתף שנינו בכרם זה

הסכים נח
מה עשה השטן?

הביא כבש והרגו תחת הגפן,
אחר כך הביא ארי והרגו,
ואח"כ הביא חזיר והרגו,
ואח"כ הביא קוף והרגו תחת הכרם

והטיפו דמן באותו הכרם והשקוהו מדמיהן.
רמז לו שקודם שישתה אדם מן היין הרי הוא תם ככבשה זו
שאינה יודעת כלום וכרחל לפני גוזזיה נאלמה,
שתה כהוגן הרי הוא גבור כארי ואומר אין כמותו בעולם,
כיון ששתה יותר מדאי נעשה כחזיר מתלכלך במי רגלים ובדבר אחר
נשתכר נעשה כקוף עומד ומרקד ומשחק ומוציא לפני הכל נבלות הפה ואינו יודע מה יעשה.

וכל זה אירע לנח הצדיק
מה נח הצדיק שהקב"ה פירש שבחו (סיפר בשבחו- 'איש צדיק תמים בדורותיו') כך,
שאר בני אדם על אחת כמה וכמה.

V@
 

alia1

New Member
או......יין המשומר מששת ימי בראשית.....

הנה מבואר בזוהר הקדוש שיצחק ביקש מיעקב יין
להטעים את סעודתו (ובפרט אם היו שני גדיי העזים כנגד קרבן פסח וקרבן חגיגה (ראה רש"י כ"ז, ט)
, הרי ביקש יין לארבע כוסות, וליעקב לא היה יין אך נעשה לו נס ומלאכים מן השמים
הביאו לו יין (וראה בתרגום יונתן בן עוזיאל).
ובהיות שהיין הוא דין וצריך למתק את הדין,
נתן יעקב מים ביין "דארמי מיא בההוא יין" (זוה"ק בלק קפט),
כי המים הם רחמים ועל ידי המים מיתק את הדין של היין. מהי הרגשתו של יצחק אבינו?
הוא מבקש יין ונעשה נס לבנו ומלאכים מביאים לו יין המשומר מששת ימי בראשית,
יין של גן-עדן, וכאשר הוא מריח את ריח בגדי יעקב
הוא אומר "ראה ריח בני כריח שדה אשר ברכו ה - "מלמד שנכנס עמו ריח גן-עדן" (רש"י),
ובתרגום יונתן וירושלמי אמרו שריחו היה כריח הקטורת העתידה להיות במקדש.
אומר יצחק, הבן הזה ראוי הוא לברכה. מי שריחו ריח גן-עדן
ויינו משומר מששת ימי בראשית
וקולו קול תורה,
אין לך ראוי ממנו לברכה.
 

אשת נח

New Member
סימן נתנו חכמים בסוף גמרא, סוטה ומתארים את הדור של מלך המשיח,
אומרים כך:
"בעקבתא דמשיחא חוצפה ישגה, היוקר יאמיר, הגפן תתן פריה, מחיר היין יהיה רב, מלכות תהפך למינות"

``הגפן תיתן פריה`` – לפני חמישים שנה לא היו פה גפנים בכלל, הארץ הייתה חרבה ושוממה, אבל עכשיו הגפן תיתן פריה, מחיר היין יהיה רב, מלכות תיהפך למינות`...כפירה`

V@
 

alia1

New Member
מה שאומר שכדאי ללכת על הצד המנצח :D
המייחל ומצפה לסעודת משיח בעהשי"ת'.........

נמשלה תורתנו הקדושה ליין.מה יין משמח לב.אף דברי
תורה שנא'(תהלים לט'))"פקודי ה' ישרים משמחי לב"

בחמישה דברים(נוזלים)נממשלה התורה,במים וביין
ובדבש וחלב ושמן.
ויין שנאמר"ושתו מיין מסכתי".....שנזכה לשתות הרבה...
 

אשת נח

New Member
הביטוי "נכנס יין יצא סוד" מופיע במסכת עירובין (דף סה/א)
ושם מוסבר כי בנוסף להשפעתו המשחררת לשון של היין,
תכונה זו שלו נרמזת גם בגימטריה: יין = 70 = סוד

V@
 

אשת נח

New Member
פרשת קדושים פותחת בקריאה:
"קדשים תהיו, כי קדוש אני ה' אלוהיכם,"
ומסיימת:
"והייתם לי קדשים כי קדוש אני ה',
ואבדל אתכם מן העמים להיות לי."

"קדושים תהיו"
הרמב"ן הסביר שקדוש = פרוש,
להימנע מניצול מופרז של ההנאות הגשמיות ולפרוש מהן
"כי קדוש אני" - כיון שאני קדוש - פרוש ומובדל מן העולם,
כך אתם היו קדושים

מהי המצווה של "קדושים תהיו"?
רש"י מפרש: "קדש עצמך במותר לך".
מה הכוונה?
אומר הרמב"ן, שלולא המצווה של "קדושים תהיו",
אדם היה יכול להיות "נבל ברשות התורה",
זולל וסובא, לוקח הרבה נשים,
שותה הרבה יין ומשתכר.
שאין עליהם איסורים מפורשים בתורה.
לכן ציוותה התורה "קדושים תהיו"
שיקדש עצמו במותר.

V@
 

alia1

New Member
וזהו שאמר ר' נחמן מברסלב זיע"א(ליקו"מ,ח"ב,כו')
שצריך להרחיק משכרות.כי מעט השתיה הוא טובה
להרחיב דעתו.כי הדעת מלובש בחסדים,וכששותה במידה,
אזי נתרחב דעתו ונתרומם מוחו,ואזי נתגדלין החסדים,
כמו שאמרו(ערובין סה)"כל המתפתה ביינו,יש בו מדעת קונו"-
שע"י הגדלת החסדים הוא מתפתה ומתפייס,
אעפ"י שלא היה ראוי להתפתות לפי חסדים סתם,
והיה יכול להיות רוגז..
אך השותה יותר מדי-מתגברין תוקף הגבורות והדינין,ונעשה כעס ורוגז....
כי ע"י שכרות שוכחין כל המצוות שצוה מרע"ה,כי משה מלובש
בכל אחד ואחד מישראל,בכל איבר ואיבר ומזכיר כל איבר
ואיבר שיעשה המצווה על ידו-השייכת לאותו איבר.
כי רמ,ח מצוות כנגד רמ"ח איברים ועל-כן נקרא משה-מ
 
חלק עליון