• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

סגולות ומנהגים לחג הפסח הבעל"ט

shirel

New Member
חג הפסח, חג הגאולה, חג החרות, שייך יותר לנשים.
נשים טורחות בעבודתן לקראת פסח עד כלות הנפש, להבדיל מחגים של רוב השנה בהם הגברים טורחים (סוכה, 4 מינים ושופר).


בגלל שנשים כל כך טורחות לקראת החג הן הרבה פעמים יוצאות מגדרן ומשתמשות במידת הכעס והופכות את ילדיהן לקורבנות...לכן, מאוד מומלץ לשמור של קור רוח בימים אלו במיוחד.

שתיים עשרה הימים הראשונים של חודש ניסן הם כנגד שתיים עשרה חודשי השנה, ואיך שאנחנו מתנהגים בכל יום מהימים האלה, כך בונים את שתיים עשרה חודשי השנה (לדוגמא יום ראשון של חודש ניסן הוא כנגד חודש תשרי). כל אישה צריכה לדעת שהעבודות לקראת פסח הם זכות גדולה. אישה מכניסה את עצמה בקדושה וטהרה על ידי שטורחת לקראת פסח בעבודה קשה שגומרת לה להזיע. אישה שמזיעה בעבודות הפסח, הזיעה הזאת היא כמו טבילה במקווה טהרה!

הצדיק רבי לוי יצחק מברדיצ`וב בן שרה סאסא זצ"ל אמר שבכל פעולת ניקיון כמו שפשוף, גרוד, ניקוי, ריסוס וכדומה,נבראים אותם מלאכים שיוצאים מתקיעת השופר של ראש השנה!

לאחר שהנשים טורחות תקופה ארוכה לקראת פסח, מגיעות בסיעתא דישמיא ליום של ערב פסח, קודם ליל יד` בניסן. צריך לבדוק היטב את הבית ואת חדר המדרגות, במיוחד ברגעים האחרונים, צריך לבדוק את הכיסים של הבגדים. מומלץ לעשות ניקיון כללי בכל הבית.

לפני בדיקת חמץ שצריכה להיות לאור הנר, ביום יד` בניסן שזה ערב פסח מותר לאכול חמץ רק עד 4 שעות הראשונות מעלות השחר. אחרי זה צריכים לנקות היטב את הפה והשיניים. עד השעה 10:00 בבוקר צריכים לגמור את שרפת החמץ בערב פסח לזכר הברכות שיצחק אבינו ברך את יעקב אבינו צריכים לברך ולהתברך. לא לשכוח את חשיבות הצדקה כמו בערב חג, ביום של ליל הסדר בבוקר. הבכורים מתענים.

קודם חצות היום צריכים להסתפר, לגזור ציפורנים ולהתחרץ. מחצות היום, אסור לאכול מצה בערב פסח, הנשים צריכות להיות מאוד זהירות בבדיקת החזרת והכרפס שמכינות לליל הסדר בגלל סכנת התולעים, מאוד מומלץ להשתמש רק בקלחים של החסה.
צריך לסדר את שולחן ליל הסדר מבעוד יום ולשתף גם את הבעל בסידור השולחן: סגולה לשלום בית!

הכסא של בעל הבית הוא מאוד טהור וקדוש וצריך לסדר אותו בכריות ורק מי שבטהרה יכולה לעשות זאת. מאוד מומלץ בערב פסח לנוח שיהיה כוח לליל הסדר. לפני ליל הסדר עוד באור יום לומר מהמחזור של פסח את התפילה של קורבן פסח (נמצא בהתחלת המחזור של פסח) ולאחר מכן לקרוא את האיגרת של רבי שמשון מאוסטרופולי (יש מחזורים של פסח שהתפילה נמצאת שם). כל מי שאומר את האיגרת של רבי שמשון מאוסטרופולי בערב פסח מובטח לו שתהיה לו שמירה מפורעניות לכל השנה בע"ה.

בליל הסדר חובה על הנשים לקיים את כל המצוות של ליל הסדר. הנשים צריכות לשתות את ארבעת כוסות היין/מיץ ענבים בשלמותן וכל כוס בבת אחת בלי הפסקות. כשהילד שואל מה נשתנה, זוהי שעת רצון לבקש על זרע בר קיימא וגידול של ילדים טובים!

סגולה לשמירה ופרנסה: להשאיר חתיכה קטנה מהמצה של האפיקומן, לאחר שסיימו לאכול את האפיקומן, ולהצניעה בבית כל ימות השנה. (אורחות חיים בשם ספר יפה ללב).

אכילת מצה צריכה במהירות האפשרית, ליל הסדר זה ליל הודיה,להשתתף באמירת ההלל.כשמזמינים את אליהו הנביא, כל אחד שזקוק לישועות ניגש לפתוח את הדלת ומבקש את משאלות ליבו. (זיווג פרנסה ,זרע בר קיימא וכדומה). בליל הסדר יש סימנים ששמים בקערה, למחרת ליל הסדר לאכול אותם: סגולה ליראת שמים!

ביום הראשון של פסח מתחילים את ספירת העומר עם סגולת המלח*.בחוה"מ של פסח להקפיד לאכול תבשילים וללבוש בגדים חגיגיים, הבית צריך חגיגי ומסודר, אסור לכבס לגהץ ולתפור.

יום שביעי של פסח שזה יום קריעת ים סוף: סגולה להתפלל על כל הנושאים הקשים שה כמו קריעת ים סוף (זרע בר קיימא, פרנסה וזיווג) ביום הזה צריכים לקום מוקדם בבוקר החג (כשעדיין חושך) ולומר שירת הים, אחר כך בבית הכנסת בשחרית לומר שוב שירת הים ופעם שלישית לומר בקריאת התורה. בסך הכל לומר שלוש פעמים את שירת הים.

בזכות נשים צדקניות נגאלו עם ישראל ובזכותן עתידים להיגאל...

כל הזכויות שמורות לבית הכנסת "סיני" רח` השחף 2 חולון. 03-5564010
 

shirel

New Member
תפילה לחג הפסח

רבונו של עולם, תהיה בעזרנו, שנזכה לקבל עלינו קדושת חג הפסח בקדושה נוראה ועצומה, ובשמחה וחדוה גדולה, ונזכה לקים מצות ארבע כוסות של יין של פסח בשלמות הראוי, בקדושה ובטהרה גדולה, ותפתח לנו אור הדעת, ותשפיע עלינו אור קדושת המוחין העליונים, שנזכה שיהיו נמשכין עלינו בפסח כל המוחין הקודושים, מוחין דגדלות ומוחין דקטנות. ונזכה לסדר הסדר של פסח בקדושה גדולה כראוי, ותעזרנו לומר ההגדה בקול רם בכוונה גדולה ונוראה ובשמחה וחדוה רבה ועצומה, ובהתעוררות גדול ובהתלהבות נמרץ, בקדושה ובטהרה גדולה, עד שהקול יעורר הכוונה, עד שאזכה על ידי זה לתיקון הברית ולתיקון הדעת בשלמות באמת, עד שאזכה לבוא לחידושי תורה אמיתיים, ואזכה להמשיך תמיד דבורים חמים כגחלי אש על ידי תפילה ותחנונים, ותזכני להתפלל אליך בהתקשרות נשמות ישראל, שתהיה תפילתינו תפילת רבים, ולא תמאס את תפילתנו, כמו שכתוב: "הן קל כביר ולא ימאס". ויתוסף ויתגדל למעלה תוספות קדושה רבה ועצומה על ידי תפילתינו ועל ידי זה נזכה להמשיך באורי התורה מלב העליון אשר שם כתובים כל באורי התורה.

(ליקוטי תפילות)
 
חלק עליון