בס"ד,
"שם שמים חל על הסוכה"
סוכה-שם אדנ"י מבחוץ והוי"ה מבפנים.
וזה שאמרו חז"ל(תיקו"ז,סט עמ' קז)-
"בסוכה דאיהו כ"ו ה"ס דאיהו יאהדונה"י"-
היינו,המלה 'סוכה'-מורכבת מהאותיות
'ס"ה' מבחוץ(האותיות החיצוהיות ממלת 'סוכה')-
גימטריה "אדנ"י,ו-"כ"ו" מבפנים-
(האותיות הפנימיות)-גימטריה "הוי"ה".
השם "אדנ"י"הוא מבחוץ כי הוא המתגלה
לנו בעוה"ז-שהוא האדון והבע"ב של
הבריאה והנבראים.גם "אדנ"י"=
אותיות"דינא"(זהר,ח"ג,סה)מפני שבעוה"ז
אנו רואים בהנהגת השי"ת שהוא האדון,השליט
ומכירים בפעולותיו את מדת דינו,ולכן
אותיות "אדנ"י" הן החיצוניות...
שם "הוי"ה" שהוא שם הרחמים-הן
האותיות הפנימיות-כיוון שהוא ית'
נסתר מאיתנו-אנו רק יודעים ומאמינים
שהקב"ה מנהג הכל לטובה!
ולכן כאמור בסוכה נמצאים שני השמות,
ואע"פ שהוי"ה היא נסתרת בפנים,
עכ"פ אנו קוראים גם אותה,מכיוון
שבסוכה אנו עושים כל הדברים
הגשמיים והטבעיים לקיום מצוות ה',
וע"י כך יכולים אנו להתקרב אל ה'
ולהרגיש בנוכחותו,ולהכיר ברחמיו המרובים
עלינו יותר מבשאר ימות השנה.
("שפתי חיים")
"שם שמים חל על הסוכה"
סוכה-שם אדנ"י מבחוץ והוי"ה מבפנים.
וזה שאמרו חז"ל(תיקו"ז,סט עמ' קז)-
"בסוכה דאיהו כ"ו ה"ס דאיהו יאהדונה"י"-
היינו,המלה 'סוכה'-מורכבת מהאותיות
'ס"ה' מבחוץ(האותיות החיצוהיות ממלת 'סוכה')-
גימטריה "אדנ"י,ו-"כ"ו" מבפנים-
(האותיות הפנימיות)-גימטריה "הוי"ה".
השם "אדנ"י"הוא מבחוץ כי הוא המתגלה
לנו בעוה"ז-שהוא האדון והבע"ב של
הבריאה והנבראים.גם "אדנ"י"=
אותיות"דינא"(זהר,ח"ג,סה)מפני שבעוה"ז
אנו רואים בהנהגת השי"ת שהוא האדון,השליט
ומכירים בפעולותיו את מדת דינו,ולכן
אותיות "אדנ"י" הן החיצוניות...
שם "הוי"ה" שהוא שם הרחמים-הן
האותיות הפנימיות-כיוון שהוא ית'
נסתר מאיתנו-אנו רק יודעים ומאמינים
שהקב"ה מנהג הכל לטובה!
ולכן כאמור בסוכה נמצאים שני השמות,
ואע"פ שהוי"ה היא נסתרת בפנים,
עכ"פ אנו קוראים גם אותה,מכיוון
שבסוכה אנו עושים כל הדברים
הגשמיים והטבעיים לקיום מצוות ה',
וע"י כך יכולים אנו להתקרב אל ה'
ולהרגיש בנוכחותו,ולהכיר ברחמיו המרובים
עלינו יותר מבשאר ימות השנה.
("שפתי חיים")