• ברוכים הבאים לפורום החדש של חסידות ברסלב

שאלה לרב (מתוך אימייל)

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

אלזם

New Member
אני חוזרת בתשובה מזה שנתיים
ואני עושה המון טעויות בדיבור במחשבה ובמעשה
הדימיון שלי מאוד מפותח וכל פעם שאני טועה ישר אני מדמיינת את היצר מנסה להישתלט עליי וניתקפת פחד
אני רוצה לעבוד את השם בשימחה ולא בפחד באהבה ובכיף ולא מתוך חשש לעונש חלילה
הייתי רוצה לשנות את גישתי כדי שאוכל לעבוד את השם בצורה יעילה יותר ולא להיכנס לדימיונות של חשבונות שמיים אשמח אם תציאו לי גישה בריאה יותר ונכונה יותר למצב של טעות מצידי או מעידה כדי שאוכל להמשיך ולהיתחזק בע"ה


(מתוך אימייל לאתר).
 

breslav

Member
בעזרהי"ת
שלום
עליך לדעת שלעבוד את ה' בשמחה, תלוי בפשיטות ובתמימות, דהיינו לא להיות חכם כלל. כי אחרי כל החוכמות וההבנות אנחנו נשארים בקושיא, כי לגדולת ה' אין חקר ושכלו הוא עד אין סוף, נמצא שאי אפשר להבין אותו יתברך. וכשנשארת לאדם קושיא זה מעקם לו את הלב בעצבות, כי ל"ישרי לב שמחה", רק למי שלבו נקי מקושיות ובלבולים.לכן כל החשבונות שאת עושה בתוך הדמיון המפותח, הוא זה שגורם לך את כל הבעיות. תעשי את עבודתך בפשיטות, בלי חשבונות, ובלי לערוך כל פעם ביקורת על מה שעשית, איך עשית..., היה טוב,... היה צריך להיות כך או כך... וכו'. תדעי שכל מה שאת עושה לה' יתברך אפילו הדבר הכי קטן נחשב אצל הי"ת כדבר נפלא והוא בונה לך בזה בניינים נפלאים ברוחניות. תצאי מהביקורת העצמאית ומהבדיקה האם הייתי מספיק בסדר או לא. תשכחי את העבר תפתחי דף חדש.
"אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא", כלנו עושים טעויות, וברוך ה' הקב"ה ארך אפיים הוא מבין את ייצרנו ויודע באיזה עולם קשה הוא שם אותנו, לכן תמיד הוא מלמד זכות עלינו ורואה את הצדדים החיובים שבנו. לכן תמיד אפשר לתקן וזו כל עבודת האדם להיות כל ימיו בתשובה, ליפול ולקום ליפול ולקום ולפתוח דף חדש כל פעם, וכך הוא מתעלה ממדריגה למדריגה. תשתדלי ללמוד את התורה בליקוטי מוהר"ן חלק א תורה רפ"ב הרבה פעמים ותקראי את התפילה ששייכת לתורה זאת. שם רביז"ל מלמד אותנו להסתכל על הטוב שבנו וללמד זכות על עצמינו.
אני יודע שמה שהצעתי לך היא מדריגה ברוחניות שקשה להגיע אליה וצריך עבודה. לכן שיהיה לך סבלנות והתמדה עד שתקני את המדריגה הזו. תלמדי את תורתו של רביז"ל שסובב כל הזמן סביב הנקודה ללמד אותנו לחיות בשמחה למרות הכל, תעסקי בשיחה פשוטה להקב"ה כדבר איש אל רעהו. תוכלי להעזר בשיעורי הוידאו שיש באתר מתורת רביז"ל. שם תלמדי את הנושא הזה להסתכל בעין יפה על החיים, להעריך כל דבר שאת עושה ולהיות בשמחה תמיד.
בהצלחה
אברהם
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון